Ik heb dus leuke (winter) motorhandschoenen..Die uiteraard wel héél erg meuren van het zweet (ook met -10 zweten m'n handen blijkbaar).
Aangezien de buitenkant van leer is, leek het mij geen goed idee om ze even in de wasmachine te stoppen, dus ik ging even wat rondneuzen via google.
Daar las ik een aantal keren, dat je de binnenhandschoen er vaak uit kon halen om die dan schoon te maken, terwijl het leer droog blijft.
Mooi dacht ik, even proberen...Geen rits of knoopjes of klitteband, maar we zullen zien, aangezien hij niet helemaal los hoeft wat mij betreft.
Ja, de binnenhandschoen komt eruit, mooi dacht ik..Maar moest de ochtend erna weer pleite, dus even terugdoen weer............
Moet ik verder nog wat uitleggen?? Dat lukt uiteraard niet zomaar!
Dan maar met m'n wielrenhandschoenen en tijdens college de handschoen weer terugdoen.
Ja, de handschoen ging er weer in...maar de vulling klopt voor geen kanten meer!
Iemand een idee hoe ik 1 mijn handschoenen weer kan fixen, of 2 hoe ik ze anders had moeten schoonmaken?!?!?! Ik zit niet echt te wachten om weer 60 euro aan een paar handschoenen uit te geven die toch na een week weer meuren.
Oja...1 tip...haal dus NIET de binnenhandschoen eruit! (tenzij je zeker weet dat het kan en op eigen risico)
Handschoenen
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Handschoenen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Handschoenen
wegflikkeren en nieuwe kopen.
Ventilerende handschoenen kopen.
Deo erin spuiten
Ventilerende handschoenen kopen.
Deo erin spuiten
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
kennen ze in zoetermeer geen deodorant?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Als je ze gaat dumpen kun je dit nog proberen:
binnenvoering er uit knippen weggooien, en van de winter losse fleece handschoenen aantrekken en daar over je leren.
binnenvoering er uit knippen weggooien, en van de winter losse fleece handschoenen aantrekken en daar over je leren.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Ik heb het soort van opgelost samen met m'n oma 
Helaas wisten we pas bij de 2e handschoen de makkelijke manier.
Tussen het leer en de binennhandschoen zat een soort van plastic handschoen (welke idioot verzint dat ooit?!)
Bij de 2e handschoen een paar centimeter van het stiksel losgemaakt, handschoen binnenstebuiten, vingers uittrekken, plasticzak blijft achter en die was via het sleufje vrij eenvoudig eruit te halen.
Nu bij die handschoen enkel een paar centimeter weer vastnaaien.
De 1e handschoen is helaas helemaal los en is dus wat meer werk
De handschoenen zijn wel ineens iets groter geworden. En uiteraard iets koeler, maar o zoveel lekkerder.
En nu zijn ze zonder problemen binnenstebuiten te keren om de binnenhandschoen te wassen zonder het leer.
Helaas wisten we pas bij de 2e handschoen de makkelijke manier.
Tussen het leer en de binennhandschoen zat een soort van plastic handschoen (welke idioot verzint dat ooit?!)
Bij de 2e handschoen een paar centimeter van het stiksel losgemaakt, handschoen binnenstebuiten, vingers uittrekken, plasticzak blijft achter en die was via het sleufje vrij eenvoudig eruit te halen.
Nu bij die handschoen enkel een paar centimeter weer vastnaaien.
De 1e handschoen is helaas helemaal los en is dus wat meer werk
De handschoenen zijn wel ineens iets groter geworden. En uiteraard iets koeler, maar o zoveel lekkerder.
En nu zijn ze zonder problemen binnenstebuiten te keren om de binnenhandschoen te wassen zonder het leer.