beste iedereen,
heeft iemand ervaring met een kitaco of een ander merk toerenteller op
een ss50?
Mvg. Vincent
toeren teller op een ss50
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: toeren teller op een ss50
bedoel je een mechanische of een elektronische?
een elektronische moet je een 12v cdi ontsteking voor hebben. er bestaan wel 6v toerentellers die op een punten ontsteking werken. zoon ding heb ik gehad maar die deed niets meer na een 100km
een mechanische heb ook gehad zorg wel dat je een bij horende teller hebt anders draait je brommer in eens meer toeren dan een formule 1 auto.
dat systeem werkt op 6 en 12 volt blokken met 3 of 2 boutjes op de nokkenas.
hier heb je een foto van mijn mechanische teller. dat was met volgens mij een takegawa aandrijving, mtx teller kabel, cb400 teller.

een elektronische moet je een 12v cdi ontsteking voor hebben. er bestaan wel 6v toerentellers die op een punten ontsteking werken. zoon ding heb ik gehad maar die deed niets meer na een 100km
een mechanische heb ook gehad zorg wel dat je een bij horende teller hebt anders draait je brommer in eens meer toeren dan een formule 1 auto.
hier heb je een foto van mijn mechanische teller. dat was met volgens mij een takegawa aandrijving, mtx teller kabel, cb400 teller.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
en dat werkte wel goed? had je dat via interweb gekocht?butt head schreef:bedoel je een mechanische of een elektronische?
een elektronische moet je een 12v cdi ontsteking voor hebben. er bestaan wel 6v toerentellers die op een punten ontsteking werken. zoon ding heb ik gehad maar die deed niets meer na een 100km![]()
een mechanische heb ook gehad zorg wel dat je een bij horende teller hebt anders draait je brommer in eens meer toeren dan een formule 1 auto.dat systeem werkt op 6 en 12 volt blokken met 3 of 2 boutjes op de nokkenas.
zijn er nog verschillen in die wormwieltjes? overbrenging ofzo?
jeuj!
-
butt head
- moppersmurf
even de tekst er boven lezen daar uit kan je het al halen.koen 50 schreef:en dat werkte wel goed? had je dat via interweb gekocht?butt head schreef:bedoel je een mechanische of een elektronische?
een elektronische moet je een 12v cdi ontsteking voor hebben. er bestaan wel 6v toerentellers die op een punten ontsteking werken. zoon ding heb ik gehad maar die deed niets meer na een 100km![]()
een mechanische heb ook gehad zorg wel dat je een bij horende teller hebt anders draait je brommer in eens meer toeren dan een formule 1 auto.dat systeem werkt op 6 en 12 volt blokken met 3 of 2 boutjes op de nokkenas.
zijn er nog verschillen in die wormwieltjes? overbrenging ofzo?
met andere woorden hoorden de overbrengingen niet bij elkaar.
werkt wel heel mooi moet ik zeggen. enkel kan je geen olie druk paatje op de nokken as meer gebruiken.
-
V.G.B
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ss50
sluit je die gewoon op de bobine aan?
heb je ook foto's van dicht bij (teller en aandrijving ervan)
heb je ook foto's van dicht bij (teller en aandrijving ervan)
Laatst gewijzigd door V.G.B op 03 dec 2011 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
butt head
- moppersmurf
de 6v toerenteller van zundapp sluit je aan op de gele draad als ik me niet vergis. voor de spannings regelaar
-
V.G.B
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ss50
ik heb 12v