Honda C70Z2

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
frenc 70
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C70z2
SS50k3
S50

Honda C70Z2

Bericht door frenc 70 »

Mijn gerestaureerde C70z2 op motorkenteken. Blok is volledig origineel op cilinder, kruk (52x52) en koppeling na.

Afbeelding
Afbeelding

ook maar even een grotere rem erop

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door frenc 70 op 08 sep 2011 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Honda C70Z2

Bericht door butt head »

netjes gedaan met die voornaaf.
hoe heb je dat pas gemaakt?
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
frenc 70
Frequent 4T-MSB visitor
SS50k3
S50

Bericht door frenc 70 »

Dat is een kwestie geweest van heel veel uitmeten om er 100% zeker van te zijn dat de naaf exact op dezelfde plek zit als de originele. Daarnaast heb ik de verankering van de rechtervoorpoot verwijderd en aan de linker vast gelast om er vervolgens een gat in te boren die d.m.v. een bout voor de verankering met de rem plaat zorgt. Het originele verankeringspunt van de rem plaat heb ik eraf geslepen en het m8 gat dicht gelast. Daarna ben ik weer gaan passen en meten om uit vinden onder welke hoek de rem plaat moest komen te staan zonder in de voorvork te lopen tijdens inveren en remmen. Als laatste heb ik een aluminium bus volledig vast gelast op de plek waar de nieuwe verankering moest komen (later op de juiste plek een m8 in getapt). Na veel dremelen, schuren, polijsten, bijwerken en weer polijsten is dit het resultaat.
Laatst gewijzigd door frenc 70 op 07 sep 2011 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Eric schreef:Alsof het zo uit de fabriek komt :D . Mooi gedaan!
inderdaad!

tijdens in veren geen last met tellerkabel? in ieder geval heel mooi!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
olivierlijten
4T-MSB beginner

Bericht door olivierlijten »

moooooooooooooooooooooooooooooooi
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Leuk ding. Gaat dat hard zo'n zelfbouw blok?
frenc 70
Frequent 4T-MSB visitor
SS50k3
S50

Bericht door frenc 70 »

Dank voor de complimenten!

De teller-remkabel zijn net iets langer dan de originele (vanwege de toegenomen naaf-remplaatdiameter) en hebben daardoor voldoende ruimte om vrij te bewegen met in-uitveren.

Ben bijzonder tevreden over het blok, enige nadeel is dat de koppeling het er niet altijd mee eens is. Zit al een aangepaste 70nt koppeling op, maar deze slipt bij vol accelereren en soms bij tussen accelereren. De bedoeling is dat er een ot 90 koppeling op komt. Deze heeft 7 platen ipv 5 nu. Moet dan alleen een verloopstuk maken voor het hart van de koppeling en de kruk.
Op 80 km wegen gaat alles prima en kan ik prima auto's inhalen, denk dat 100kmh het wel zo is. Er zitten verder ook geen exotische hulpmiddelen op. Uitlaat is een originele c50 met vleugel en de carb is een 26mm keihin met k&n luchtfilter. Ontsteking gewoon hitachi met vervroeging.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Een NT C90 koppeling past gewoon en heeft wat meer gewichtjes tegen het slippen. Waarom probeer je dat niet eerst?

O, ik weet het al, even je rem bekeken. Ziet er mooi uit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
frenc 70
Frequent 4T-MSB visitor
SS50k3
S50

Bericht door frenc 70 »

NIX schreef:Een NT C90 koppeling past gewoon en heeft wat meer gewichtjes tegen het slippen. Waarom probeer je dat niet eerst?

O, ik weet het al, even je rem bekeken. Ziet er mooi uit.
nt70 en nt 90 zijn identiek. Beiden hebben 28 gewichtjes en hetzelfde aantal platen. Heb al zitten denken aan twee platen extra of meer gewichtjes.. maar zie meer heil in een ot90 koppeling.. enige probleem is dat de assen van zowel kruk als bak wat groter zijn.. maar kan met draadvonken een heel eind komen!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ok. Soms helpt bij een semikoppeling een set nieuwe veertjes (ondanks alle verhalen dat dat niet zou uitmaken) en nieuwe plaatjes. Had je dat al geprobeerd? Ook al is een dikke koppelingmodificatie ook wel de moeite waard om te zien.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Bericht door CB50dude »

NIX schreef:Ok. Soms helpt bij een semikoppeling een set nieuwe veertjes (ondanks alle verhalen dat dat niet zou uitmaken) en nieuwe plaatjes. Had je dat al geprobeerd?
Ik sluit me bij het idee van nieuwe plaatjes en nieuwe veertjes aan kost in vergelijk met je andere plan geen drol en als het werkt is het helemaal top.
Wel heb ik een tip koop niet de koppelingsveren met de gele verf aan de bovenkant die zij op zijn liefst gezegd BAGGER rommel.
Gewoon de Kitaco veren kopen dan zit je qua koppelingsveren goed dan een setje plaatjes erbij en erin zetten, en dan afstellen volgens de manual en rijden maar.

Oh en een hele mooie cee trouwens heb deze groen nog nooit gezien ik vind het wel wat hebben.
Honda CoolDriver50
frenc 70
Frequent 4T-MSB visitor
SS50k3
S50

Bericht door frenc 70 »

De koppeling die er nu in zit is de 'zware' kitaco nt70/90. Deze is identiek aan die van honda alleen zitten er zwaardere veren in en iets andere platen. Deze slipte al vanaf moment een dat deze geinstalleerd was. Andere veren heb ik al geprobeerd, maar helaas.. Zou ook zwaardere veren kunnen laten maken alleen wordt het schakelen dan ook enorm beinvloed. Dus vandaar dat mijn keuze uitgaat naar de ot90.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ok. Mijn ideeen zijn nu ook een beetje op.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Bericht door CB50dude »

Heb je wel egt goed afgesteld?, want dit vindt ik toch wel raar.
Misschien zijn te platen een beetje krom of iets in die richting?
Honda CoolDriver50
Plaats reactie