Roest in tank
-
Honda cd50
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Cd50
Roest in tank
Heey, ik heb een mooie honda cd50 in orginele staat maar nou is het probleem dat er roest in de tank zit. Ik heb iets gelezen over een soort spul dat een laagje in je tank maakt waardoor hij miet meer roest en je er geen last mee van hebt. (ik heb de tamk al een keertje gegrind maar dat heeft niet geholpen) nou is dat anti roest spul onomkeerbaar en is mijn vraag is het verstandig om dit erin te gooien en of jullie dit al een keer hebben gehad, hoe jullie het hebben opgelost?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: Roest in tank
bijna alle mensen waarvan ik hoor dat ze het gebruikt hebben zijn er niet echt tevreden over, omdat het inderdaad weer los komt..Eric schreef:Ik gok dat je "Tank cure" bedoelt. Ik heb dat ook in een tank zitten omdat die lek was en na 10 jaar heb je kans dat het hard wordt en het misschien los komt. Bij verwerking moet je ook verschrikkelijk goed opletten dat het niet op je lak komt en een oud kraantje o.i.d. monteren.
ik gooi er meestal een zwik schroeven in en een tijdje gaan staan schudden, dan komt het meeste wel los.. daarna natuurlijk wel goed doorspoelen en een filtertje ertussen!
iets met cola of een ander zurig iets werkte toch ook heel goed? citroensap ofzo?
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Is er een tank coating die wel goed werkt? Ik heb hier een C310 tankje die ergens een klein beetje lekt, en zou deze graag weer dicht hebben.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

als het een klein gaatje is kan je dat dan niet lassen? dan hoeft er helemaal niets IN je tankBrommert schreef:Is er een tank coating die wel goed werkt? Ik heb hier een C310 tankje die ergens een klein beetje lekt, en zou deze graag weer dicht hebben.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Sjaak
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C310S
En dan moet je dat doen met benzine erin dan vloeit het lekker uit 
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
whoesj...
(Pyro)Mano vind dit leuk +1

-
Brommert
- 4T-MSB addict
De tank ligt al heel lang leeg en open, dus daar zit echt geen benzine meer in. Maar ik kan niet precies zien waar die lekt, volgens mij achter een bevestiging beugeltje ofzo, dus het makkelijkste lijkt mij dan een coating aan de binnenkant.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Doe er een lampje in ga naar een donkere plek (wc, ligt uitBrommert schreef:De tank ligt al heel lang leeg en open, dus daar zit echt geen benzine meer in. Maar ik kan niet precies zien waar die lekt, volgens mij achter een bevestiging beugeltje ofzo, dus het makkelijkste lijkt mij dan een coating aan de binnenkant.

-
Brommert
- 4T-MSB addict
Ja, maar de benzine komt achter zo'n beugeltje vandaan, daar kom je van de buitenkant dus niet bij om dit te lassen of solderen.Mano schreef:Doe er een lampje in ga naar een donkere plek (wc, ligt uitBrommert schreef:De tank ligt al heel lang leeg en open, dus daar zit echt geen benzine meer in. Maar ik kan niet precies zien waar die lekt, volgens mij achter een bevestiging beugeltje ofzo, dus het makkelijkste lijkt mij dan een coating aan de binnenkant.) en je zou zo moeten kunnen zien waar het lek zit.

Tja,...
Randjes rond (zo mogelijk tussen) beugel en tank goed schoon en kaal maken, goed verhitten en de tin er langs/tussen laten vloeien.
zou dat een idee zijn?
Randjes rond (zo mogelijk tussen) beugel en tank goed schoon en kaal maken, goed verhitten en de tin er langs/tussen laten vloeien.
zou dat een idee zijn?