Als ik rem kijk ik in m'n spiegels namelijk naar de lucht ongeveer, en hij schokt ook wel bij remmen, alsof hij naar voren en naar achteren schudt.
De veren zelf kan ik ongeveer tot halverwege indrukken, zijn wel bruin maar na een poetsbeurtje schijnt er nog wel metaal doorheen, de geleiders en chromen ring bij de koplamporen zijn nog in goede staat.
1) De circlip http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 5_0b86.gif nr 23 in de onderpoot zit helemaal vast en van eentje zijn de pootjes/oogjes er afgebroken zodat een circliptang er ook niet op past. de ander heb ik nog maar even met rust gelaten, voordat ik die ook molesteer. Ik heb het rubber van de keerring nu wel gemolesteerd (ik dacht goh, misschien krijg ik hem er dan uit
2) de schroeven onderaan de poot (die de zuiger ofzo vasthouden?) zitten muuuuuurvast. Krijg ze niet los met een gewone schroeverdraaier, ook niet met een slagschroevendraaier. Boormachine komt er niet bij, schroefkop is niet smal/lang genoeg.
3) Bij welke beschadiging moet je de binnenpoten vervangen? Er zit namelijk een best wel grote (ovaal, 2x5cm ongeveer) beschadigde plek (donkerbruin, beetje roestig) op allebei de poten, als ze volledig uitgetrokken zijn zitten ze net tegen/onder de keerring. De rest van de poot is nog wel redelijk mooi glanzend.
4) hoeveel zou het schelen tussen een complete revisie-set en een cb50 vork met schijfrem? E0-100 of E100+? (incl verpatsen huidige voorvork, spatbord, wielen etc)