Motra als brommer of als motor laten keuren

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Motra als brommer of als motor laten keuren

Bericht door Ronaldo »

Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn Honda Motra (zonder papieren) kunnen ophalen na 4 maanden te hebben gewacht :mrgreen:
Ik heb hem via een tussenpersoon vanuit Japan - Engeland - België laten overkomen.

Nu heb ik zelf nog geen ervaring met het laten keuren bij de RDW én heb daarover wel heel veel op dit forum gelezen (RDW vind ik onoverzichtelijk als de pest) én weet ik dat ik voor een EU-brommer (heb ook nog een honda cy voor de keuring bijna klaarstaan) enkel een koopoverdracht en bouwjaarverklaring nodig dus dat moet geen probleem zijn.
Daar de Motra een Japanse brommer/motor is twijfel ik wat hiervoor het beste is om deze te laten keuren.
Een brommer laten keuren kost pak en beet 150 Euro, maar wat kost het om bijv. de Motra te laten keuren als motor (zonder papieren - ik heb wel een vrachtbrief en koopovereenkomst). Op internet lees ik dat je daarvoor naar Lelystad moet en dat je zo iets van 500 Euro daarvoor kwijt bent voor niet EU-gekeurde voertuigen.
Persoonlijk lijkt mij het beter/makkelijker de Motra gewoon als Motor te laten keuren i.v.m. topsnelheid van 65 km/uur én evt. boetes.

Alvast bedankt voor jullie imput.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Re: Motra als brommer of als motor laten keuren

Bericht door Edo »

Het Lelystad verhaal geldt alleen voor voertuigen van na 1998 denk ik. Dus gewoon een normale klassieker keuring moet wel kunnen op motorplaat. Wellicht een manual o.i.d. meenemen?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Anders Sammie eens pb-en welke papieren hij heeft gebruikt.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

gewoon honda nederland mailen/bellen en een bouwjaar verklaring aanvragen met je framenummer.
naar de keuring alles meenemen wat je vinden kunt op internet(wikipedia).
dan met je bouwjaarverklaring,aankoop,transport, en wikipedia papiertje naar nieuwegein en keuren maar.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Dus dat komt er op hetzelfde neer als bij een brommer.
Dan ga ik eerst maar eens zo'n bouwjaarverklaring bij honda nl opvragen.
Bedankt.
chaly-dude
chaly's angel
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

Ik geef je kleine kans dat Honda NL je het exacte bouwjaar kan vertellen omdat die fiets nooit in NL is geleverd? Maar ik ben Honda NL niet, dus succes.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Als jij je nou eens met dit soort onderwerpen bemoeit zodra je zelf minstens 4 Honda's hebt gekentekend waarvan 2 exoten.

Honda NL gaat dit gewoon na bij Honda Japan. Duurt een paar dagen en dan heb je een bouwjaarverklaring. En ja, ik heb zelf deze ervaring.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sammie »

NIX schreef:Als jij je nou eens met dit soort onderwerpen bemoeit zodra je zelf minstens 4 Honda's hebt gekentekend waarvan 2 exoten.

Honda NL gaat dit gewoon na bij Honda Japan. Duurt een paar dagen en dan heb je een bouwjaarverklaring. En ja, ik heb zelf deze ervaring.
Zelfde ervaring met Honda NL, 2 dagen later lag de bouwjaarverklaring op de mat. Over motorkeuringen kan ik niet spreken maar de Motra als brommer laten keuren ging me goed af. Met alleen een bouwjaarverklaring en de print van Wikipedia op zak ;) (oh ja en een tonnetje in de caburateur zodat ie nog maar 28km/u reed hehehe, wat ik trouwens eerlijk had opgebiecht daar zonder problemen)
Plaats reactie