Honda P50 Mandje

Hier kun je praten over je honda.
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Honda P50 Mandje

Bericht door Bauke »

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet hoe een origineel mandje van een Honda P50 eruit ziet. Zijn er verschillende modellen? Zo ja, welke?
Ik weet zelf dat er een plastic versie is, maar zijn er ook origineel Honda metalen mandjes? En hoe zien die eruit?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Alle info is erg welkom!

m.v.g. Bauke

p.s. Als iemand dergelijk mandje heeft en hem wil verkopen, neem ik hem graag over...
Vele verschillende type Honda's.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: Honda P50 Mandje

Bericht door h5speedje »

Bauke schreef:Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet hoe een origineel mandje van een Honda P50 eruit ziet. Zijn er verschillende modellen? Zo ja, welke?
Ik weet zelf dat er een plastic versie is, maar zijn er ook origineel Honda metalen mandjes? En hoe zien die eruit?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Alle info is erg welkom!

m.v.g. Bauke

p.s. Als iemand dergelijk mandje heeft en hem wil verkopen, neem ik hem graag over...
Ik wel eens een mand montage set gehad voor nl..is gewoon of chroom/nikkel
Mandje lijkt mij zeker voor die tijd en in de mode van gewoon draadstaal wat geplastificeerd is(wit)..denk dta het model niet zoveel zal afwijken van de huidige c50 mandjes..
Even google erop los laten op honda p50 afbeeldingen..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Bedankt voor de reactie. Maar helaas geeft Google geen goed antwoord op mijn vragen. Ik hoop dat iemand een foto heeft van een origineel mandje, zodat ik weet hoe ze eruit behoren te zien en ik geen kat in de zak koop.
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Hé Bedankt! Weet toevallig ook iemand de afmetingen van dit mandje?
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

Bauke schreef:Bedankt voor de reactie. Maar helaas geeft Google geen goed antwoord op mijn vragen. Ik hoop dat iemand een foto heeft van een origineel mandje, zodat ik weet hoe ze eruit behoren te zien en ik geen kat in de zak koop.
Blijkbaar moet je Google even updaten...heb een scherm vol met mandjes...welke versie gebruik jij??

Het lijkt erop dat ze standaard met mandsteun werden geleverd maar dat de mand een optional parts was..dus op elke hoek van de straat kon je een universele mand kopen die erop past...en honda zal ongetwijfeld ook wel een mand te koop hebben gehad...
Helaas mis ik bij cms de optional parts maar hier staat al wel hoe de steun eraan zat;
http://www.cmsnl.com/honda-p50-little-h ... F++02.html
http://www.cmsnl.com/honda-p50-little-h ... t/F14.html
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Bedankt! Bij CMS had ik al eens even gekeken, maar ook niets gevonden. Ik wist niet dat er in feite geen echte originele mandjes zijn, en dat ze vaak maar zomaar ergens gekocht werden. Alhoewel de plastic mandjes wel optioneel bij de brommer gekocht konden worden. Weet je toevallig ook de afmetingen?
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Er bestaan wel Ori honda mandjes voor andere modellen die passen misschien ook wel
(een paar voorbeelden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

Bauke schreef:Bedankt! Bij CMS had ik al eens even gekeken, maar ook niets gevonden. Ik wist niet dat er in feite geen echte originele mandjes zijn, en dat ze vaak maar zomaar ergens gekocht werden. Alhoewel de plastic mandjes wel optioneel bij de brommer gekocht konden worden. Weet je toevallig ook de afmetingen?
Afbeelding
Afbeelding
Hier wat foto's van mijn mandje op de c50...en deze kwam van een?? dacht novio of zoiets af..
Gewoon naar 4 stroke bike center gegaan en gezegd dat ik zo'n lullig mandje moest hebben met steun voor c50..
Hij kwam hier mee aanzetten...was een ietsie aanpassen om het ding ook te kunnen monteren.
Ik weet niet anders dan dat die mandjes of geschroefd zitten (lullige constructie met dun metalen plaat en 2 schroefjes) of dat je middels een veer of rubberen band het mandje vastzet..
Veel van die sparta damesbrommers hadden en sub-rek met veer waar je het mandje bij tussenklemde..
De p heeft dus een rubberen band met haak en aan de andere kant ook een haak...ziet er erg "universeel" uit..
Ik vawacht dat zulke lullig kleine mandjes alleen evrkocht werden in westerse landen en dat ze voor oosterse landen véél te klein zijn in verhouding..
Gewoon ebay afstruinen naar honda basket of honda p50...er is een periode de geweest dat je je nek er over brak...zelfs voor de dax zijn er optionele mandjes,koffers en tassen....dus gezien de "smaak" en "mode" verwacht ik niet dat dat snel uitgestorven zal zijn..

Let op het draagvermogen van die mandjes wat niet vaak meer is als 5 kilo....uiteraard hou ik van overbeladen dus ging er bij mij echt wel eens een motorblok mee en die zijn dik 10 kilo...kwestie van mandje even rechtbuigen naderhand..

Bij mij heb ik wel even vakkundig het geplastificeerde (of wat er van overgebleven was) eraf geblazen met hogedrukspuit met vuilfrees...ik was te lui om het ding even naar de verzinkerij te brengen dus werd het boerenchroom uit de spuitbus...en gezien de bel op het stuur paste het donders mooi bij elkaar..

Ps...zo'n mandje op een c50 is echt kut aangezien de lamp door de mand heenschijnt en je dus in het donker en in de mist echt erg weinig ziet
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Deze heb ik te koop zien staan. Zou dit mandje een originele kunnen zijn?

Afbeelding
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

wat ik zo zie zit het mandje anders vast..
ik denk dta het orginele meer tussen de oren zit; ik bedoel wie heeft nu zo'n mandje en weet of dit wel of niet orgineel is??
Klaas
Honda-fluisteraar
Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
Contacteer:

Bericht door Klaas »

Dat lijkt meer op een winkelmandje!!
De mandjes die geleverd werden voor de P/PC en Novio hebben in ieder geval de ophanging voor de beugel aan de korte zijde van het mandje zitten.
Trouwens vreemd dat je de vraag hier stelt omdat er op je eigen site een accesoireboekje van de P50 staat met het goede mandje erin zoals toen door Honda aangeboden. :D
Ik heb op mijn Novio een aftermarket mandje zitten.
Zal er vanavond eens foto's van nemen.
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

hé bedankt Klaas.
Ja, ik heb inderdaad een Accessoires boekje van de Honda P50 op mijn website staan. Maar goed, omdat ik het idee kreeg dat er meerdere verschillende type mandjes in de omloop zijn (zowel kunststof en metaal), wil ik graag weten welke typen dat precies zijn en hoe ze eruit zien. Puur ter informatie en omdat ik nog graag een dergelijk mandje wil voor op mijn eigen P50.
Alvast bedankt voor de foto's!
Klaas
Honda-fluisteraar
Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
Contacteer:

Bericht door Klaas »

Even een foto geschoten voor je Bauke :D
Hier een foto van een rekje van staal zoals ze verkocht zijn in Nederland voor de P typen.

Deze is geplastificeerd.
Afbeelding

En deze zit er nu op mijn Novio in de verzinkte uitvoering.
Afbeelding

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Klaas schreef:Even een foto geschoten voor je Bauke :D
Hier een foto van een rekje van staal zoals ze verkocht zijn in Nederland voor de P typen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Hé bedankt voor de foto's, nu weten we weer wat meer!
Plaats reactie