Spaken Amigo

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Robust²
4T-MSB beginner

Spaken Amigo

Bericht door Robust² »

Hey allen,

Ik ben bezig met m'n Honda Amigo op te knappen, en een van de volgende taakjes die op m'n lijstje staan zijn de velgen weer in orde krijgen. Nu heb ik ongeveer 4 ingespaakte velgen, waar ik er 2 goede van wil maken, maar ik zit met wat vragen over de spaken. Voor de moment zijn ze allemaal nogal dof door oxidatie etc, wat wel weg te krijgen is met veel tijd en staalwol maar ik ben wat bang dat ze dan rap terug gaan beginnen roesten/oxideren?
Kan ik ergens aan nieuwe spaken geraken voor een redelijke prijs? (70€ voor een setje RVS spaken vind ik wat te gek)

Mvg,
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Re: Spaken Amigo

Bericht door Dennis »

Wat is de lengte? Volgens mij is dat namelijk zo'n 185mm. En die kan ik wel leveren,
voor 35 euro per wiel, chroom met goudkleurige nippel.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Robust²
4T-MSB beginner

Bericht door Robust² »

Dat is inderdaad geen slecht idee, want ik heb wel nog een hoop boutjes die ik anders gewoon ging vervangen.
Zou wel eens moeten zoeken waar ik daar best voor terechtkan. Welke bedrijven doen dit zoal meestal? (zandstralen kan je bv best bij doodnormale metaalateliers laten doen heb ik gemerkt)
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

Ik zou persoonlijk niet zomaar bij elke straler mijn spullen brengen. Als ze erg grof grit gebruiken of
onder hoge druk stralen, krijg je lelijke spullen terug, diepe putten in het metaal gestraald of vervormd.
''UNOX MAN''
Robust²
4T-MSB beginner

Bericht door Robust² »

Had het bedrijf aangeraden gekregen door een andere motorrijder en oldtimer fanaat hoor, dus had er wel vertrouwen :) Ziet er perfect uit en heb een heel nette prijs gekregen. (35€ voor kader, 3 spatborden, voorvork, pikkel, kettingkast)
Plaats reactie