Retourtje Italie

Hier kun je praten over je honda.
scholma
4T-MSB beginner

Retourtje Italie

Bericht door scholma »

Hallo allemaal,

Ik had het plan om met een budget van rond de 1000 euro een 4takt Honda te kopen en daarmee richting Italie te reizen. Vandaag belde ik met 4stroke en werd mij verteld dat dit een onmogelijk plan is, tenzij ik de keuze maak voor een nieuwe Chinese dax jincheng die na terugkomst van de reis voor 80% is afgeschreven. Dit laatste vind ik een onwenselijke onduurzame keuze. Tegelijkertijd vind ik de aanschaf van een (bijna) nieuwe brommer voor 3000-4000 euro teveel van het goede. Naar aanleiding van dit verhaal heb ik al bijna besloten om maar van het hele plan af te zien. Mocht er toch nog iemand op dit forum zitten die mij op andere gedachten zou willen brengen en/of die voor mij een leuke brommer heeft staan die technisch in staat zou moeten zijn tot het maken van de reis dan houd ik me aanbevolen.

Groeten, Geert
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Re: Retourtje Italie

Bericht door niek is ik »

prima te doen, enkel is een goede voorbereiding het halve werk.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Tuurlijk, laat je niks wijs maken hoor! Als je gewoon een leuke basis hebt moet dat echt wel kunnen, zo ver is het nou ook weer niet. En als je hulp nodig hebt kun je altijd vragen, misschien kan ik nog wel wat voor je betekenen.
Ga heen en vereenvoudig u!
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

als je een dealer goede brommer hebt ben je 3 tot 5 duizend kwijt.

als je zelf handig bent kan je het voor 800 doen.

gewoon het internet afspeuren voor de ideale basis. ss50 c50 cd50 zoek op ebay nieuw 12v china blok zorg verder dat de remmen werkend zijn en de verlichting. en je bent klaar om te gaan

een tip neem wel wat reserve onderdelen mee, ijzerdraad ducktape en tyraps dan ga je een heel eind komen
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Waar woon je eigenlijk, Geert?
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Ik haal helemaal niemand werk onder z'n neus vandaan, als jij denkt van wel mag je uitleggen hoe je daar bij komt..

Ik vind het gewoon jammer als iemand zo'n tof idee heeft, zich dat zo makkelijk uit z'n hoofd laat praten door iemand.. Daar heeft mijn werkgever toch niks mee te maken?
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Vind ik ook. Zou dan eerder voor zo'n "moderne" 12 volt bami-geval gaan i.p.v. 6 volt/contactpunten...
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Eric schreef:
Kippenverver schreef:Ik haal helemaal niemand werk onder z'n neus vandaan, als jij denkt van wel mag je uitleggen hoe je daar bij komt..

Ik vind het gewoon jammer als iemand zo'n tof idee heeft, zich dat zo makkelijk uit z'n hoofd laat praten door iemand.. Daar heeft mijn werkgever toch niks mee te maken?
Je haalt klussen naar jezelf toe, die ook voor je baas zouden kunnen zijn. Dat gebeurt overal en "beunen" is gewoontjes geworden, maar voor de baas is het niet zo goed. Die verdient dan niets.
Dat een nieuwe bami brommer zo bruut van de kaart wordt geveegd vind ik ook een beetje jammer. Dat is een goedkope en best betrouwbare oplossing. Vaak beter dan een of andere "goedkope" ss. Als de toppic starter alleen maar de ketting kan spannen, olie kan pijlen en tanken is zomaar een ss best een grote gok in mijn ogen.
Ben ik niet met je eens, iemand gewoon een beetje helpen hier en daar moet kunnen volgens mij.. Maar die imitatie daxen en weet ik het wat moeten prima bestand zijn tegen zo'n rit volgens mij hoor, als je hem maar koopt van iemand die er ook echt verstand van heeft!
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

laten we het houden op een vakantie toertje :D

Echt waar, prima te doen. Zoals een goede voorbereiding is het halve werk.
Op een originele honda kom je als je hem echt betrouwbaar wilt hebben vrij snel al aan je budget, omdat als je er een koopt je altijd nog een hoop moet doen, en dan het een kwestie is van kilometers maken wat uitwijst of ie betrouwbaar is.

Wat ik zou doen als ik jou was, gewoon een immi ding kopen, 2ehands zelfs nog... Zo eentje met maar wienig km's(je ziet ze veelk met weinig km's te koop aangeboden) en gewoon gaan!
Je zult echt geen problemen tegenkomen die je met een beetje kennis en basic gereedschap niet kun oplossen.

kan niet vaak genoeg zeggen, voorbereiding is halve werk.(uit ervaring)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Een bamidax is sowieso gelijk 50% afgeschreven als je hem nieuw in de winkel hebt opgehaald. Je moet zo'n ding dus gewoon niet meer verkopen.

Verder denk ik dat het slagen van dit plan geheel afhangt van de sleutelkunsten van de topicstarter.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

gewoon doen. kan ook prima met een bami dax als je hem voorziet van wat betere onderdelen voordat je vertrekt(banden, veren, ketting, tandwielen, achterbrug). doe er ook een iets sneller blok onder, omdat je in het buitenland genoeg op 70/80km per uur wegen terecht zal komen(mag).

bijna 3000m hoog in noord italie:
Afbeelding

in slovenie:
Afbeelding

veel plezier!
tom
Laatst gewijzigd door nitelife op 06 okt 2010 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
TWD for life!
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Belangrijkste bij bami is inderdaad eerst die chinese standaardbanden vervangen door beter rubber. (De grip in nat weer is ronduit bedroevend)

Een 5,5 liter skymax(skyteam dax) bijvoorbeeld, alleen al vanwege de tankinhoud.
Plaats reactie