3 pins regelaar, witte draad??
3 pins regelaar, witte draad??
in de categorie spanningsregelaars zit ik nog steeds met een probleem. ik heb dus een 3 pins regelaar en ook al aangesloten alleen nu zit ik nog met de witte draad uit mijn blok (accu laad draad) moet deze nu direct naar de accu met een diode ertussen, of moet deze naar de lichtschakelaar? om de accu op te laden als deze uit staat? ik denk zelf direct naar de accu maar wil graag even een bevestiging om niet weer een spanningsregelaar kapot te maken oid.
Beunen is de kunst van het improviseren
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: 3 pins regelaar, witte draad??
12V ontsteking?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
als je zonder accu rijd hoef je die niet aan te sluiten en is zoon 3 pins voldoende voor verlichting
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
heb al 2 van die 4 pins dingen kapot... dan maar zonder accu, maar waar moet ik dan naartoe met die witte draad?
tuurlijk vrij logisch
en de draden die normaal naar de plus en min lopen ook loos laten? of doorverbinden
ik gebruik nu geen accu en de 3 pins regelaar dus sluit ik de witte draad ook niet aan, alleen moet ik de draden die normaal naar de plus en min gaan van de accu nu doorverbinden of kan ik die los laten. hetzelfde geld voor het contactslot, kan ik die ook los laten?
ff schema aangepast om het duidelijker te maken.

waar moet ik heen met de draden met vraagteken?
alvast bedankt

waar moet ik heen met de draden met vraagteken?
alvast bedankt
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
De bovenste groene is massa. Die is via je conttactslot op het grame geaard. De onderste zou ik gewoon op de witte uit je ontsteking of de gele uit de 3-pins aansluiten. Is alles nog 6V en zitten de accu en gelijkrichter er nog in?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
oke, die groene kan ik dus weglaten. gebruik nu geen accu dus dan hoefde ik de witte draad ook niet te gebruiken, gelijkrichter en diode heb ik nog wel liggen maar weet niet of ik die ook moet gebruiken.
-
NIX
- chaly addict
Welke groene?
Ik zou die onderste groene bij de gele knopen die uit de 3-pins komt. Dan heb je weer een neutraallampje en remlicht.
Ik zou die onderste groene bij de gele knopen die uit de 3-pins komt. Dan heb je weer een neutraallampje en remlicht.
oke, die uit c2 dus. ik bedoelde de groene uit het contact die massa maakt met het frame als je hem op contact zet. dan zit ik alleen nog met R/W en W/Y
-
NIX
- chaly addict
wit/geel en rood/wit zit normaal de gelijkrichter tussen. Als je geen accu, en waarschijnlijk ook geen knippers en toeter hebt, kun je die 2 aan elkaar knopen. Dan doet je neutraal het alleen met het contact aan en draaiende motor. Normaal zit de plus van de accu ook in de roodwitte en zit de min van de accu in de groene gepropt. Overigens zal je toeter het zo bij draaiende motor wel doen, het geluid is alleen niet echt mooi een zingt met het toerental mee.