hallo allemaal
mijn brommer verbruikt ergens olie, denk ik, want als ik mijn brommer start rookt ie als een 2-takt. dit heb ik al sinds ik deze brommer heb gekregen van mijn oom, een jaar geleden.
maar om even alle taboe's uit de wereld te helpen, maakt de manier waarop je je zuigerveren erop doet nog uit?
en er komt een klein beetje olie uit het bougiegat lopen. (alle pakkingen zitten ertussen)
verder slinkt het oliepijl helemaal niet snel, ik check nu bijna elke week en er is bijna geen verandering te zien.
iemand enig idee? ik was namelijk van plan mijn blok te reviseren, maar als iemand enig idee heeft weet ik een beetje waar ik gericht naar moet zoeken. het kan namelijk ook iets heel lulligs zijn.
ook rookt hij minder als ie eenmaal warmgelopen is, maar nog altijd meer dan een andere ss50.
vroeger lekte die ook veel olie uit de cilinderkop, maar daar heb ik geen last meer van nu ik een nieuwe kop heb.
het kan ook nog liggen aan de klep die erin gegaan is: mijn pa heeft, (niet zo snugger), een klep uit mijn oude kop in mijn nieuwe kop gedaan, want hij dacht dat de klep tegen de cilinderkop aan liep (verkeerde ontstekingstijdstip bleek). maar: zoals ik hiervoor al zei: hij rookte daarvoor ook al.
roken brommer
roken brommer
Trotse bezitter van een honda SS50
Re: roken brommer
Is de rook zwart, wit of blauw? Blauw duidt op olie... En dat kan door twee zaken komen: of het komt langs de zuiger op (versleten zuigerveren/cilinder) of het komt langs de klep op (versleten of slechte klepseal).
of stoppen 2taktbenzine te tanken
sterke tip
sterke tip
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen
ja dat snapte ik van de kleppen en de veren. maar ik bedoel je kan ze er natuurlijk op 2 manieren in elk groefje doen: volgens sommige is het namelijk zo dat de schraapveer een schuin vlak heeft, en als je dat verkeerd zou doen dat je dan gerook krijgt... maar ik vraag mij af in hoeverre dat ermee te maken heeft, want dat schuine vlak is met het blote oog niet te zien, dus die verandering moet miniscuul zijn dan. ook zijn de zuigerveren in mijn cilinder gegaan zoals het volgens de werkplaatshandleiding erin moet.
en nee, ik tank geen 2-takt benzine
gewoon euro 97 ongelood.
en nee, ik tank geen 2-takt benzine
ohw en de rook is geloof ik wit, ik zal hem zometeen nog even starten en even kijken
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
op de zuigerveren staat een teken die moeten van de krukas af staan oftewel die moet je kunnen lezen als je boven op de zuiger kijkt.matjer schreef:ja dat snapte ik van de kleppen en de veren. maar ik bedoel je kan ze er natuurlijk op 2 manieren in elk groefje doen: volgens sommige is het namelijk zo dat de schraapveer een schuin vlak heeft, en als je dat verkeerd zou doen dat je dan gerook krijgt... maar ik vraag mij af in hoeverre dat ermee te maken heeft, want dat schuine vlak is met het blote oog niet te zien, dus die verandering moet miniscuul zijn dan. ook zijn de zuigerveren in mijn cilinder gegaan zoals het volgens de werkplaatshandleiding erin moet.
en nee, ik tank geen 2-takt benzinegewoon euro 97 ongelood.
Monteer je de zuigerveren verkeerd om hoeft dat niet te betekenen dat hij meer olie gaat gebruiken; de compressie gaat er wel van naar beneden..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
ok, dus volgens jullie moet ik echt kijken bij de kleppen en de klepseals, als het blauwe rook is tenminste.
Ja. In principe is witte rook condens, maar dat lijkt me sterk bij dit weer. Bij zwarte rook zit er een neger in je luchtfilter, moet je die even er uit sturen.
nou ik heb nog een zo goed als nieuwe cilinder liggen die ik nog nooit gebruikt heb, miss ga ik die wel gebruiken. die is mooi glad, koop ik nieuwe zuigerveren (er zat nog een weinig gebruikte zuiger bij) en dan die erop monteren. dan kan ik dat uitsluiten.
inrijden kan dat ook met snelgas?
ohw en de rook was inderdaad blauw.
inrijden kan dat ook met snelgas?
ohw en de rook was inderdaad blauw.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Wat boeit het gashandle? Of heb je zulke grove motoriek? Rij de boel gewoon 500km rustig in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nee maar lejon had gezegd dat het onmogelijk is met snelgas je cilinder in te rijden, dus daarom vroeg ik even om advies. ja ik ga het checken, niet dit weekend, want ik heb echt geen tijd, komt volgende week wel een keer.