jaja weer een grondplaat
-
Blootkonijn
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda CD50
Honda C50 - Locatie: Ommen
jaja weer een grondplaat
Hallo,
kep super groot probleem, ik heb alles en dan ook echt alles geprobeer en met een slagschroevendraaier in 1 slag de kruiskoppen gewoon weggevaagt dus wat nu, ik heb een boormachine maar die werkt niet echt goed, en met een dremel snij je toch zo de grondplaat in of niet?
tips??
hoe percies en wat?
Groeten!
kep super groot probleem, ik heb alles en dan ook echt alles geprobeer en met een slagschroevendraaier in 1 slag de kruiskoppen gewoon weggevaagt dus wat nu, ik heb een boormachine maar die werkt niet echt goed, en met een dremel snij je toch zo de grondplaat in of niet?
tips??
hoe percies en wat?
Groeten!
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
Re: jaja weer een grondplaat
in een dremel passen ook boortjes, en anders een betere boormachine lenen/kopen.
als je een beetje kracht zet op een slagschroevendraaier dan krijg je d'r alles mee los.
En anders netjes het kopje slijpen met een dremel, en een breed plat bitje icm. je slagschroevendraaier gebruiken.
als je een beetje kracht zet op een slagschroevendraaier dan krijg je d'r alles mee los.
En anders netjes het kopje slijpen met een dremel, en een breed plat bitje icm. je slagschroevendraaier gebruiken.
Hoi,
ik weet niet precies wat de 'grondplaat' is en bij welke 4-takt deze aanwezig is, maar ik heb zo'n vermoeden dat er een paar schroeven/bouten dwars zitten? In dat geval gebruik ik altijd mijn setje linksdraaiende tapjes. Door een gaatje te boren in de schroef/bout gaan deze er gemakkelijk in en trekken zo alles los.
Als je er dan nieuwe bouten of schroeven in gaat doen smeer deze dan eens lekker in met (ik dacht) kopervet. Dat komt in van die kartonnen kokers ongeveer ter grootte van een Pringel-bus. Dat spul is super hardnekkig en vind ik vaak na een winter nog terug.
succes.
ik weet niet precies wat de 'grondplaat' is en bij welke 4-takt deze aanwezig is, maar ik heb zo'n vermoeden dat er een paar schroeven/bouten dwars zitten? In dat geval gebruik ik altijd mijn setje linksdraaiende tapjes. Door een gaatje te boren in de schroef/bout gaan deze er gemakkelijk in en trekken zo alles los.
Als je er dan nieuwe bouten of schroeven in gaat doen smeer deze dan eens lekker in met (ik dacht) kopervet. Dat komt in van die kartonnen kokers ongeveer ter grootte van een Pringel-bus. Dat spul is super hardnekkig en vind ik vaak na een winter nog terug.
succes.
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
Hallo!Blootkonijn schreef:Hallo,
Wat iz probleemBlootkonijn schreef:kep super groot probleem
Blijven probeer!Blootkonijn schreef:ik heb alles en dan ook echt alles geprobeer
CoolBlootkonijn schreef:en met een slagschroevendraaier in 1 slag de kruiskoppen gewoon weggevaagt
Ik weet nie?Blootkonijn schreef:dus wat nu
Tof!Blootkonijn schreef:ik heb een boormachine
OeiBlootkonijn schreef:maar die werkt niet echt goed
Nouja, beter gebruik je een goed scherp mes voor het aansnijden van je grondplaatBlootkonijn schreef:en met een dremel snij je toch zo de grondplaat in of niet?
Ik zou een duidelijkere vraag opstellen!Blootkonijn schreef:tips?? hoe percies en wat?
Groeten!Blootkonijn schreef:Groeten!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik snap precies wat ie bedoelt, omdat het pas 1000x is uitgelegd. UTFS!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Blootkonijn
- 4T-MSB regular
jezuz man, als je de vraagstelling niet bevalt, druk je op vorige pagina en ga je verder met zoeken naar een leven.
Groeten
Groeten
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
gast.. doe even rustig..Blootkonijn schreef:jezuz man, als je de vraagstelling niet bevalt, druk je op vorige pagina en ga je verder met zoeken naar een leven.
Groeten
het is nogal een onduidelijk verhaal, en we zijn allemaal bereid je te helpen met advies maar we kunnen niet zien hoe of wat er mis is.., dus hoe meer jij verteld en uitlegt hoe makkelijker en beter het advies is..
als ik het goed begrijp heb je het ' kruis' in de schroef kapotgeslagen met een slagschroevendraaier. dus je kunt geen kracht meer op de schroeven zetten om ze los te krijgen.
Je wilt met een dremel een nieuwe mogelijkheid creëren om de schroef alsnog los te kunnen krijgen.
Lijkt me wel een goede optie. Heb je al kruipolie erop gespoten?
Vergeet niet dat een deel van de werking van een slagschroevendraaier de slag zelf is.Dus de schroef wordt een fractie naar beneden geslagen waardoor deze 'losschrikt' Dat hij daarbij meteen een tikje naar links krijgt om los te schieten is de tweede werking. Je kunt dit ook apart doen dus gewoon een flinke klap op een rond op de schroef passend stuk staal helpt ook al vaak om hem los te schrikken. Meestal krijg ik hem daarna met een ijzerbeitel wel in de goede draairichting (los) geslagen.
niet uitschieten natuurlijk anders liggen alle spoelen in twee!!
Met een dremel een schroevendraaiergleuf slijpen kan een tussenoplosing zijn. Misschien geeft de schroef tijdenns het losdraaien alsnog mee.
De laatste optie is natuurlijk de hele schroef(kop) wegboren en als de grondplaat er eindelijk af is de schroeven eruit boren en nieuwe schroefdraden tappen, maar daar willen we niet aan denken, toch?
Mijn advies is dus, eerst rijkelijk wd40 laten intrekken,( 2x 24 uur) dan een fikse klap erop, dremelen en losschroeeven of ijzerbeitel en losrammen!!
jupio
Je wilt met een dremel een nieuwe mogelijkheid creëren om de schroef alsnog los te kunnen krijgen.
Lijkt me wel een goede optie. Heb je al kruipolie erop gespoten?
Vergeet niet dat een deel van de werking van een slagschroevendraaier de slag zelf is.Dus de schroef wordt een fractie naar beneden geslagen waardoor deze 'losschrikt' Dat hij daarbij meteen een tikje naar links krijgt om los te schieten is de tweede werking. Je kunt dit ook apart doen dus gewoon een flinke klap op een rond op de schroef passend stuk staal helpt ook al vaak om hem los te schrikken. Meestal krijg ik hem daarna met een ijzerbeitel wel in de goede draairichting (los) geslagen.
niet uitschieten natuurlijk anders liggen alle spoelen in twee!!
Met een dremel een schroevendraaiergleuf slijpen kan een tussenoplosing zijn. Misschien geeft de schroef tijdenns het losdraaien alsnog mee.
De laatste optie is natuurlijk de hele schroef(kop) wegboren en als de grondplaat er eindelijk af is de schroeven eruit boren en nieuwe schroefdraden tappen, maar daar willen we niet aan denken, toch?
Mijn advies is dus, eerst rijkelijk wd40 laten intrekken,( 2x 24 uur) dan een fikse klap erop, dremelen en losschroeeven of ijzerbeitel en losrammen!!
jupio
Met geduld lukt alles!!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Pak een koudbeitel en sla de kop van de schroef in de juiste richting in het rond, leer netjes sleutelen en typen. En ik heb me doodgelachen om Jurs commentaar. Daar vroeg je om.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Goed gereedschap is het halve werk, gebruik dus voor elke kruiskopschroef een passend bitje/schroevendraaier. Met een bitje die perfect in de schroef valt kun je hem eigenlijk al niet meer verrot draaien.
Maar het kwaad is al geschied, dus koop een degelijke boormachine, een goede set boortjes en boor de schroef uit met een 5, 6 of 7 mm boor. Succes! Vaak als je alleen het kopje al inboort, verliest de bout de spanning die hij heeft en kun je hem met een dreveltje tegen de klok in lostikken.
Maar het kwaad is al geschied, dus koop een degelijke boormachine, een goede set boortjes en boor de schroef uit met een 5, 6 of 7 mm boor. Succes! Vaak als je alleen het kopje al inboort, verliest de bout de spanning die hij heeft en kun je hem met een dreveltje tegen de klok in lostikken.
-
Blootkonijn
- 4T-MSB regular
Heej mensen,,
ja heb idd het kruiskopje kapot gedraaid, en toen de dremel gepakt en wel kleinbeetje grondplaat beachadigt maar niet erg ofzo,
kep nu alle schroeven eruit dus het is gelukt
ik kan blijkbaar toch nog iets
Groeten!!
ja heb idd het kruiskopje kapot gedraaid, en toen de dremel gepakt en wel kleinbeetje grondplaat beachadigt maar niet erg ofzo,
kep nu alle schroeven eruit dus het is gelukt
ik kan blijkbaar toch nog iets
Groeten!!
je zou kunnen overwegen om als nieuwe schroeven rvs inbus te nemen. die heb je ook als vezonken schroeven. die krijg je beter los.
jupio
jupio
Met geduld lukt alles!!
kerel, als je serieus antwoord wil moet je wat meer tijd in je vraagstelling stekenBlootkonijn schreef:jezuz man, als je de vraagstelling niet bevalt, druk je op vorige pagina en ga je verder met zoeken naar een leven.
Groeten
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen