Lasergun???

Hier kun je praten over je honda.
Sissemie
4T-MSB regular
Bezit: CB50j

Lasergun???

Bericht door Sissemie »

:|

Vandaag op de weg van de Meern naar Harmelen gelaserd met ongeveer 58km/u, op een 60km weg. Krijg ik nu een boete op de deurmat omdat ik een brommert heb gereden met deze snelheid? :shock:
basVs
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Lasergun???

Bericht door basVs »

Sissemie schreef::|

Vandaag op de weg van de Meern naar Harmelen gelaserd met ongeveer 58km/u, op een 60km weg. Krijg ik nu een boete op de deurmat omdat ik een brommert heb gereden met deze snelheid? :shock:
Ja helaas wel, 18 kmpu overschrijding als ik het goed heb je mag officieel maar 40 buiten de bebouwde kom...
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

basVs schreef:

Ja helaas wel, 13 kmpu overschrijding als ik het goed heb je mag officieel maar 45 buiten de bebouwde kom...
basVs
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door basVs »

-EDIT-
je hebt helenmaal gelijk, heb ff over de 60kmp/u weg heen gelezen...
mr.chaly
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mr.chaly »

bij een lasergun moeten ze je toch staande houden direkt na het constateren van de snelheids overschrijning?
Sissemie
4T-MSB regular
Bezit: CB50j

Bericht door Sissemie »

Hmm, in dat geval ben ik dus niet de klos. Ik schrok me wel kapot, ik zie de auto voor me de bocht om gaan, zie ik 3 agenten waarvan 1 met een lasergun opdoemen! Ze hebben me niet aangehouden ofzo, dus vandaar de vraag.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Sissemie schreef:Hmm, in dat geval ben ik dus niet de klos. Ik schrok me wel kapot, ik zie de auto voor me de bocht om gaan, zie ik 3 agenten waarvan 1 met een lasergun opdoemen! Ze hebben me niet aangehouden ofzo, dus vandaar de vraag.
meestal als ze met een lasergun staan, wordt je verderop staande gehouden.. of ze moeten heel snel je kenteken op geschreven hebben, maar denk dat je mazzel hebt!
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Beboeten zonder staandehouding kan ook bij laseren.
Viperdax
4T-MSB regular

Bericht door Viperdax »

roow schreef:Beboeten zonder staandehouding kan ook bij laseren.
kan maar mag niet. foto word namelijk niet bewaard op de gun
Afbeelding

Afbeelding
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Inderdaad.. in dit land ben je maar een beetje kansloos...
Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

dan heb jij zitten slapen dat je niks zag, ik kom wekelijks in Harmelen en rij ook dat stuk langs het water op
je kan daar toch wel een heel stuk voorruit kijken of er geen politie staat
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

Mogen ze je niet beboeten als je gelaserd bent, en niet staande bent gehouden?
Ik ben mogelijk wel gelaserd, en heb een boete binnen van 11kmh tehard.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

arnold-d schreef:Mogen ze je niet beboeten als je gelaserd bent, en niet staande bent gehouden?
Ik ben mogelijk wel gelaserd, en heb een boete binnen van 11kmh tehard.
ik dacht eerder 'kunnen', zo'n lazergun maakt geen foto's toch? dus dan moet die agent supersnel je kenteken noteren.. maar, we zullen het binnenkort wel horen
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Je moet inderdaad staande gehouden worden TENZIJ er een groot bezwaar was om jou staande te houden. (Gevaarzetting voor ander verkeer o.i.d.) Maar dat moet dan echt een goed bezwaar zijn en dat bezwaar kun je opvragen.

Volgens mij is het zelfs verplicht dat de lasergun-vasthoudende-agent de bekeuring uitschrijft en niet een motorrijder die verderop staat.

Mazzel dus :) Krijg je hem toch op de mat? Bezwaar indienen en natuurlijk eerst even de ijkingsrapporten van de gun, bevoegdheden van de agent etc. opvragen.
Plaats reactie