Telleraansluiting PC50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Telleraansluiting PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Hallo,
Vandaag een nieuw voorwiel binnen gekregen voor mijn PC50. Nu wil ik alles weer in elkaar gaan zetten: ik heb echter een probleem. Als ik mijn telleraansluiting vastdraai, en vervolgens aan het wiel ga draaien, draait hij de teller weer los. ik heb even een foto ter verduidelijking gemaakt. Ook een foto van de onderdelen die ik er nog bij heb. Zou iemand mij kunnen vertellen wat de juiste volgorde is?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groeten Thomas
They call it home, i call it house
cor
4T-MSB addict
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey

Re: Telleraansluiting PC50

Bericht door cor »

zie je dat gleufje boven het lager in je wiel?
aan de teller(het ding wat je eropzet) hoord volgens mij een lipje te zitten die in dat gleufje valt zodat het wiel de tellerronsel meeneemt>
niek15
4T-MSB beginner

Bericht door niek15 »

Nee dat bedoelt hij niet. Als we hem daarin monteren, draait hij zichzelf weer los.
Ik ben vandaag ook even wezen kijken. Als hij de remplaat met daar aan vast de as door de naaf drukt, en vervolgens dat speciale moertje (met van die ronde zijkanten voor de lagers) stevig vastdraait, voelt het heel hobbelig aan als je de as vasthoud en het wiel rond laat draaien, dit gaat erg zwaar. Zit er misschien iets niet goed? Toen we hem monteerden draait hij door het draaien van het wiel die speciale bout voor de lagers weer los. Ergens hebben we iets verkeerd gedaan, weet iemand dat misschien?
Ceetje!
niek15
4T-MSB beginner

Bericht door niek15 »

Ok bedankt, daar kan ik al meer mee. Maar mijn telleraandrijving heeft geen speciale lager. mis ik dan iets ? Ik maak zsm even een foto! Ik ben nu trouwens de topicstarter, ben bij Niek15.
Ceetje!
niek15
4T-MSB beginner

Bericht door niek15 »

ja dat snap ik uiteraard. Hij doet het ook wel als ik hem er inzet, maar na een tijdje draat hij gewoon los. Maar toen wist ik nog niet van de stellagers, ik zal het even proberen ;) Bedankt!
Ceetje!
Plaats reactie