vliegwiel vastdraaien
-
izziewizzie
- Frequent 4T-MSB visitor
vliegwiel vastdraaien
hoe moet dat? misschien een hele domme vraag maar ik vraag het omdat het me niet lukt dus bij deze 
Re: vliegwiel vastdraaien
slagmoersleutel standje zacht.
schroevendraaier door vliegwiel.
oliefiltersleutel.
met hand vasthouden en ratel goed hard op slaan.
schroevendraaier door vliegwiel.
oliefiltersleutel.
met hand vasthouden en ratel goed hard op slaan.
-
izziewizzie
ok ik heb dus alleen zo'n draaisleutel of hoe dat ding ook heet
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ratel dus.. Dat wil prima hoor, gewoon met de hand tegenhouden zit hij vast zat.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
izziewizzie
met de hand het vliegwiel tegenhouden?
-
jimbo1992
een klein dopje of korte schroevendraaier door een gat in het vliegwiel steken, ratel op de moer zetten en dan een stevige schroevendraaier Zie foto, hangt natuurlijk een deel af van de vorm van je vliegwiel (in dit geval is het op een cb blokje).

Trots eigenaar:
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)
-
izziewizzie
ik ga het proberen, bedankt voor de duidelijke uitleg
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat raad ik vooral aan als je graag door je eigen vliegwiel ingehaald wil worden.Kippenverver schreef:Ratel dus.. Dat wil prima hoor, gewoon met de hand tegenhouden zit hij vast zat.
Haal voor een knaak een oliefiltersleutel type fietsketting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
NIX schreef:Dat raad ik vooral aan als je graag door je eigen vliegwiel ingehaald wil worden.Kippenverver schreef:Ratel dus.. Dat wil prima hoor, gewoon met de hand tegenhouden zit hij vast zat.
Wat een bangmakerij zeg, mijn vliegwiel is nog nooit losgelopen en ik draai hem al zo vast voor zolang ik me kan herrinneren. En ik heb inmiddels toch al een slordige 30000 km op de teller.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
davidvbss50
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
ik pak altijd een waterpomp tang waarmee ik het vliegwiel vast houd(bek van de tang door het vliegwiel, dus niet er omheen) en dan aandraaien met een ratel, gaat bij mij gewoon goed
...
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
met de hamer !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat het bij jou goedgaat is geen garantie dat het bij anderen ook goedgaat. Hij zit gewoon te los en het kost je een uitgeslagen spiegat en dus een kruk en dat is zonde. Je mag het helemaal zelf weten, maar ik raad echt ten zeerste af om een vliegwiel alleen maar met de hand tegen te houden bij het vastdraaien. Zelfs al ben je een gorilla. Ik heb verschillende kruks gehad die ook met handvast gezette vliegwielen hadden gelopen. Echt zonde.Kippenverver schreef:NIX schreef:Dat raad ik vooral aan als je graag door je eigen vliegwiel ingehaald wil worden.Kippenverver schreef:Ratel dus.. Dat wil prima hoor, gewoon met de hand tegenhouden zit hij vast zat.
Wat een bangmakerij zeg, mijn vliegwiel is nog nooit losgelopen en ik draai hem al zo vast voor zolang ik me kan herrinneren. En ik heb inmiddels toch al een slordige 30000 km op de teller.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Een schroeven draaier door je vliegwiel steken werkt uiteraard alleen bij de 2 spoelige ontstekingen, dan kun je schroeven draaier tegen een stuk staal aan zetten, bij de nieuw type stervormige ontstekingen gaat dat niet.
Zelf gebruik ik altijd een oliefilter tang met ketting uit de goedkopie bak van de bouwmarkt, met een stuk binnenband tussen de tang en het vliegwiel voor voldoende grip. Kun je trouwens ook prima gebruiken om je koppeling mee tegen te houden.
Zelf gebruik ik altijd een oliefilter tang met ketting uit de goedkopie bak van de bouwmarkt, met een stuk binnenband tussen de tang en het vliegwiel voor voldoende grip. Kun je trouwens ook prima gebruiken om je koppeling mee tegen te houden.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!