klepgeleider pc50 vervangen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
strider90
Frequent 4T-MSB visitor

klepgeleider pc50 vervangen

Bericht door strider90 »

kan iemand mij vertellen hoe ik een klepgeleider kan vervangen van een pc50 bovennokker? ik heb een goede kop met een gare geleider en een rotte kop met een hele frisse geleider. evt iemand die het kan doen?
HONDA, THE DREAMS OF POWER
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: klepgeleider pc50 vervangen

Bericht door h5speedje »

strider90 schreef:kan iemand mij vertellen hoe ik een klepgeleider kan vervangen van een pc50 bovennokker? ik heb een goede kop met een gare geleider en een rotte kop met een hele frisse geleider. evt iemand die het kan doen?
allereerst even de borgveren van de geleider halen; Volgens een paar grijze hersencelen van mij zijn de geleiders of conisch of is het een borg middel..
En als ik me niet vergis gaan de geleiders er andersom uit..
Eh je moet de kop verwarmen tot hij flink heet is..(spuug moet er flink op sissen) dan met een zacht koperen stift of iets dergelijks het spul er uit tikken...
monteren is makkelijekr als de geleiders ondertussen flink zijn afgekoeld..

Ik heb de pilot en de frees liggen om de zittingen te frezen en zwollywood is niet mega ver dus als de kleppen niet sluiten even contact zoeken
strider90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door strider90 »

welke kant moet de geleider eruit?? naar de verbrandingskamer toe of juist richting nokkenas. ik heb al op de oude getikt met een hamer en die is beschadigd. hoe zorg ik dat ik de goede heel uit de rotte kop krijg?
HONDA, THE DREAMS OF POWER
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

strider90 schreef:welke kant moet de geleider eruit?? naar de verbrandingskamer toe of juist richting nokkenas. ik heb al op de oude getikt met een hamer en die is beschadigd. hoe zorg ik dat ik de goede heel uit de rotte kop krijg?
zoals ik al eerder zei; er zit een borg ring omheen en ik denk dat die er voor is dat de klepgeleider daar niet verder wil...

http://www.cmsnl.com/honda-pc50-little- ... E++02.html
zo te zien moeten ze er zo uit (richting nokkenas dus) en zijn de borg ringen er voor om te voorkomen dat ze naar binnen gaan ook wel logisch..

Denk er om dat je de kop GOED warmmaakt...meestal hoef je dan maar heel zachtjes te tikken met iets zachts....zoals een koperen stift..

Denk erom dat je de randen niet beschadigd; deze moeten scherp zijn om de olie eraf te schrapen; de smering van de bovennokker is wel aardig goed en je krijgt dan snel een olieboot..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Plaats reactie