Een boete van staatsbosbeheer???
Een boete van staatsbosbeheer???
Gisterenmiddag even op het brommertje naar het sportcentrum gereden, wordt ik waarempel staande gehouden door iemand van staatsbosbeheer! 'U mag her niet rijden met de brommer' meldde mevrouw mij. Waar ik vandaan kwam was inderdaad een stuk 'fietspad' waar je eigenlijk niet mag rijden met de brommer, maar dat was uit het zicht van waar de vrouw stond maar het auto. Na wat gezeur van mijn kant (ik was best kwaad, vooral omdat ze dus niks kon bewijzen), bleek dat ze een waarschuwing gaf, toen geloofde ik het allemaal wel... Ze noteerde mijn kenteken en wilde mijn ID zien, daarna kon ik door. Nu de vraag, kunnen die mafkezen uberhaupt boetes uitschrijven? Het bos wat langs de weg ligt is wel van staatsbosbeheer, maar ik reed over een openbare weg... Erg vreemd. Ik zei nog; u kunt mij hier geen boete voor geven! Maar toen zei mevrouw al, oh jawel hoor. Wtf?
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
Gait
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: Een boete van staatsbosbeheer???
Een goede kennis van mij werkt ook bij staatsbosbeheer, en heeft een opsporingsbevoegdheid.
Dwz hij mag iemand bekeuren en arresteren indien nodig. (Politie agent zonder wapen)
Hij baald er ook van dat er van die snotneuzen door de bossen scheuren met hun (vooral scooters) brommers. Hij heeft er geen probleem mee, als iemand heel rustig door het gebied waar hij werkt, rijdt.
Over het algemeen als je rustig door een natuurgebied en alleen rijdt, kun je vaak wel doorrijden.
Weet niet met wat voor een snelheid jij door dat bos ging en hoe je gedrag was, maar blijf altijd correct en prijs ze regelrecht de hemel in, dan kom je er negen van de tien keer er met een waarschuwing af.
Dwz hij mag iemand bekeuren en arresteren indien nodig. (Politie agent zonder wapen)
Hij baald er ook van dat er van die snotneuzen door de bossen scheuren met hun (vooral scooters) brommers. Hij heeft er geen probleem mee, als iemand heel rustig door het gebied waar hij werkt, rijdt.
Over het algemeen als je rustig door een natuurgebied en alleen rijdt, kun je vaak wel doorrijden.
Weet niet met wat voor een snelheid jij door dat bos ging en hoe je gedrag was, maar blijf altijd correct en prijs ze regelrecht de hemel in, dan kom je er negen van de tien keer er met een waarschuwing af.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
Echt natuurgebied is het ook niet echt, aan beide kanten weiland en een paar boerderijen in het land. De snelheid zat er wel aardig in...
Maargoed, als ze echte bevoegdheid hebben zal ik er in het vervolg wel rekening mee houden. Bedankt.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Kan me nog wel wat ritjes van vroeger herinneren waarin boswachters boetes gaven aan SS'jes die door het bos reden. Gebeurt dus wel echt.
Je rijdt te hard op een plek waar je niet mag komen en je bent nog kwaad ook omdat iemand je erop aanspreekt??Haakie schreef:Gisterenmiddag even op het brommertje naar het sportcentrum gereden, wordt ik waarempel staande gehouden door iemand van staatsbosbeheer! 'U mag her niet rijden met de brommer' meldde mevrouw mij. Waar ik vandaan kwam was inderdaad een stuk 'fietspad' waar je eigenlijk niet mag rijden met de brommer, maar dat was uit het zicht van waar de vrouw stond maar het auto. Na wat gezeur van mijn kant (ik was best kwaad, vooral omdat ze dus niks kon bewijzen), bleek dat ze een waarschuwing gaf, toen geloofde ik het allemaal wel... Ze noteerde mijn kenteken en wilde mijn ID zien, daarna kon ik door. Nu de vraag, kunnen die mafkezen uberhaupt boetes uitschrijven? Het bos wat langs de weg ligt is wel van staatsbosbeheer, maar ik reed over een openbare weg... Erg vreemd. Ik zei nog; u kunt mij hier geen boete voor geven! Maar toen zei mevrouw al, oh jawel hoor. Wtf?
Ja, omdat het buiten het zicht was van dat mens. Hoe kan ze dan uberhaupt gaan zeiken? Ik had daar net zo goed een stukje gelopen kunnen hebben en weer op gestapt zijn. Hard rijden is een groot woord, 60 op de teller is toch super netjes eigenlijk?
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Die mevrouw hoort zich te identificeren als BOA. Ik hoor je daar niets over zeggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ze heeft zich inderdaad niet geidentificeerd.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En dat had je moeten vragen voor je al je gegevens gaf.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
De houthakker!Glasbak schreef:Kan me nog wel wat ritjes van vroeger herinneren waarin boswachters boetes gaven aan SS'jes die door het bos reden. Gebeurt dus wel echt.
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
XL50deSeauje schreef:De houthakker!Glasbak schreef:Kan me nog wel wat ritjes van vroeger herinneren waarin boswachters boetes gaven aan SS'jes die door het bos reden. Gebeurt dus wel echt.
waar zou die zijn?
-
brommerhobby
- Frequent 4T-MSB visitor
Zat waarschijnlijk gewoon op haar kleding het boa insigne .NIX schreef:Die mevrouw hoort zich te identificeren als BOA. Ik hoor je daar niets over zeggen.
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
- Roel
- 4T-MSB regular
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Contacteer:
Wat Jurrien zegt.
Je hebt een waarschuwing gekregen voor een dubbele overtreding die jijzelf maakt en dan wordt je kwaad op de "mafkees" die je erop aanspreekt. De omgekeerde wereld.
Je hebt een waarschuwing gekregen voor een dubbele overtreding die jijzelf maakt en dan wordt je kwaad op de "mafkees" die je erop aanspreekt. De omgekeerde wereld.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
Ik heb ook wel eens een gele prent gehad omdat ik over een brede asfaltweg reed waar alleen fietsers mochten komen. Door een boswachter die zich netjes indentificeerde.
**Hona is Tjoei**
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Volgens mij is ie op zijn crosser zonder remmen tegen een boom aangevlamd en is ie nu aan één oog blind...Glasbak schreef:XL50deSeauje schreef:De houthakker!Glasbak schreef:Kan me nog wel wat ritjes van vroeger herinneren waarin boswachters boetes gaven aan SS'jes die door het bos reden. Gebeurt dus wel echt.
waar zou die zijn?
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN