Aanrijding gehad en brommer kapot...

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Maurice
4T-MSB beginner

Aanrijding gehad en brommer kapot...

Bericht door Maurice »

Hallo iedereen,

Vorige week heb ik een ongelukje met mijn brommer gehad doordat ik een bejaarde man op de fiets heb aangereden!

Ik zou de situatie proberen uit te leggen, ik kwam van een kant waar ik in het buitengebied over een (bewaakte) spoorovergang overging, direct daarna heb je een kruispunt (allemaal verhard):
- linksaf een verharde weg naar een boederij, maar wel openbaar
- rechtdoor een zandpad in die richting een camping loopt en een dijk langs de IJssel
- rechtsaf een verharde weg die richting een straat met huizen loopt

Ik ging dus over het spoor rechtdoor het zandpad in en reed aardig rustig met een gangetje van 30 km/h ofzo.. ik zag daar aan de rechterkant van de weg een meneer op ze fiets staan met de rug naar me toe stilstaand en aan de andere kant van de weg links voor mij een groepje oudere mensen bij zo ANWB paddestoel staan, en iedereen stond op de fiets stil.
Ik wou gewoon rustig tussen die mensen doorrijden (waar 4 meter tussen zat) en opeens twee meter voordat ik langs meneer aan de rechterkant wil voorbij rijden draait meneer ze stuur om en wou naar de andere kant fietsen en ik kan nog niet reageren of uitwijken of rij zo van de zijkant in z'n voorvork!

Val naar de grond met me brommer en zet me brommer rechtop doe me helm af en vraag direct hoe het met meneer gaat en voordat ik uitgesproken was kreeg ik al die oudere (bejaarden) mensen met een grote mond op me, en ze zeggen jaa je reed door rood bij de spoorovergang, tja, iets voordat ik over het spoor ging begon die inderdaad te rinkelen maar dat is hetzelfde als een oranje stoplicht. En ze zijden dat ik daar super hard voorbij reed, nou dat viel echt wel mee alleen tja 4-takt bomber maakt wat meer geluid dan dat je rijd dus...
Meneer zij ook nog achteraf aan de telefoon toen ik zij u had toch ook kunnen omkijken of er iemand aan kwam, en meneer z'n antwoord was van ik had verwacht toen het spoor dicht ging dat er niemand aan zou komen, maar dat is bullshit omdat er aan de kant van het spoor waar het ongeluk gebeurde nog twee wegen zijn (eentje naar die boederij en die andere naar die straat met huizen) dus daar had ook een auto, brommer, fietser, motor of wat dan ook vandaan kunnen komen.

Thuis heb ik een schadeformulier ingevuld maar ik heb aardig wat schade:
- uitlaat verbogen tot afbreken aan toe
- koplamp afgebroken
- stuur krom + licht knopje afgebroken
- schrijfrem voor beschadigd
- voorspatbord grote barst

Maar zou ik geld van de verzekering terug kunnen krijgen of wat?
Ik heb de simpelste verzekering zo WA..

Alvast bedankt voor het commentaar!

Maurice Visser
Een leven is niet compleet zonder een 4-takt brommer!
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight

Re: Aanrijding gehad en brommer kapot...

Bericht door se7ven »

Je kan alleen geld krijgen van de tegenpartij.
WA vergoed alleen de schade aan de tegen partij.

Als die man zonder kijken gaat fietsen of de straat oversteekt is hij fout zou ik zeggen.
-Al was je door paars gereden, die kerel moet eerst kijken (daarnaast een gehoorapparaat aanschaffen)
-Te hard rijden deed je niet 30km/uur (?)

Een fietser is een zwakke verkeersdeelnemer. Als je met de auto een fietser aanrijd is altijd de automobilist/motorrijder de lul ook al is de fietser schuldig. Hoe dat zit met brommer - fietser weet ik eigenlijk niet.

Als je naar je verzekering schrijft, stuur dan een goede schets op waaruit blijkt dat er nog 2 wegen waren. Maak goed duidelijk dat die man niet keek voordat hij de weg op ging.
En laat vooral niet weg dat je niet te hard reed.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Schadeformulier invullen en daarop ook de man aansprakelijk stellen. Maak voor jezelf nog een kopie voor je alles verstuurt.

Alleen als je geen rechtsbijstand hebt en de verzekering van de tegenpartij gaat dingen verzinnen om onder huin plicht uit te komen, dan zal je het zelf moeten opknappen en hoef je op hulp van je eigen verzekering niet te rekenen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Behalve als je zoals ik je verzekering hebt afgesloten via een goede tussenpersoon, die knappen dan dat vuile werk voor je op.
Ga heen en vereenvoudig u!
lowrider
4T-MSB addict

Bericht door lowrider »

Kippenverver schreef:Behalve als je zoals ik je verzekering hebt afgesloten via een goede tussenpersoon, die knappen dan dat vuile werk voor je op.
Zorg voor getuigen...
Gait
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Gait »

Misschien hebben je ouders een rechtsbijstandsverzekering of een schade hulpverzekering bij hun auto verzekering, die kun je ook gebruiken als je nog bij je ouders thuis woont, heb ik ook gedaan toen Thijs vier jaar geleden van z'n bromfiets werd gereden. Maar neem zeker contact met je verzekering op om je schade te melden, en melden dat de tegenpatij door jou aansprakelijk wordt gesteld. En dan maar hopen dat je ouders een goede verzekering hebben afgesloten.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
Gait
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Gait »

Oja en ben je bij een andere verzekering dan die van je ouders, dan is dat geen probleem bij ons was dat ook het geval en mijn verzekering heeft de schade verhaald op de tegenpartij.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
Plaats reactie