mijn brommer heeft gister een subiete confrontatie gehad met een sloot.
Ik ging te hard door een bocht waar steentjes lagen en voor ik het wist boorde ik mijzelf en mijn brommer 'front-wheel-first' de sloot in.
Ik zeiknat en onder de drap en mijn brommer lag er als de titanic bij alleen een deel van het achterwiel stak nog boven het slootwater uit.
Toen uiteindelijk de brommer eruit getrokken met mijn pa en een sleeptouw en de schade eens bekeken:
De voorvork zit niet meer vast aan het stuur (ik heb ook GEEN idee hoe dat komt?!)
en is door de klap op het voorwiel een flink stuk naar voren verbogen aan de voorkant.
Ook is het spatbord kapot, daar zit een vreemde deuk in, en aangezien het van plastic is gaat dat er moeilijk uit.
Dan het blokje, ik kon eerst niet kicken, begreep niet waarom maar ik heb zo'n idee dat er door het luchtfilter
in het half uur dat hij onderwater lag water in het blokje via de carb in de cilinder is gestroomd
en dat ik daardoor het water aan het compressen was wat natuurlijk niet ontbrandde en niet echt dicht te drukken is.
Ook hoorde ik een vaag geschuur uit het blokje komen, niet raar aangezien het volledige blokje zich in de drap had vastgezogen en er dus overal zand zat!
Nu zijn mijn vragen: Zijn er meer mensen die zo een situatie meegemaakt hebben en tips hebben?
Is het blokje uberhaupt naar de schroot te brengen of valt het allemaal wel mee over het algemeen?
Het gaat trouwens om een Zongcheng 50cc dus met cdi.