Hi,
Ik heb een volledig originele Honda SS50 staan. Nu was ik altijd best tevreden om gewoon 50 te tuffen ermee, maar sinds ik erachter ben gekomen dat hij 45 in zijn twee kan ben ik toch wel aardig nieuwsgierig naar wat er allemaal meer mee kan. Van wat ik heb begrepen vertraagt/vervroegt het vliegwiel het tijdstip waarop mijn puntjes opengaan, zodat rond de 40 km/h er minder power uit de cilinder komt. Klopt dit, en wat moet ik doen? Bij Leertouwer een vastgezet vliegwiel kopen? Zelf vastzetten? Hoe moet dat dan?
Je begrijpt dat ik eigenlijk alles wil weten hierover, dus hoe meer info, hoe beter.
Marko
Vliegwiel
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Vliegwiel
mensen aan de balie kunnen niet altijd zien wat er werkelijk op zit en of hij het nog doet..
Orgineel werd de ss50, cd50 en c50 verkocht met een vertragend vliegwiel; hij zet de ontsteking steeds later naarmate het toerental stijgt..
Dit omdat de blokken anders te snel waren voor de belachelijke wetten in nederland..
Voor het buitenland zat er dus een vervroegend vliegwiel op; goed voor het vermogen en vooral goed voor het milieu!!
Kijk eens op het vliegwiel zelf; staan streepjes op; t en f
T staat voor bovenste dode punt en f voor het punt waarop de contact punten op het punt staan om open te gaan...
verder staan er nog twee streepjes; staan ze voorbij f en t in dan is het een vervroegend vliegwiel en is hij dus snel
staan de streepjes tussen f en t is het een begrenzend vliegwiel mits.....hij het nog doet...en daarin zit het hem dus..
Kwestie van stroboscoop er op zetten en kijken of hij het nog doet...zo ja kun je hem vastzetten door allerlei hulpmiddelen
Orgineel werd de ss50, cd50 en c50 verkocht met een vertragend vliegwiel; hij zet de ontsteking steeds later naarmate het toerental stijgt..
Dit omdat de blokken anders te snel waren voor de belachelijke wetten in nederland..
Voor het buitenland zat er dus een vervroegend vliegwiel op; goed voor het vermogen en vooral goed voor het milieu!!
Kijk eens op het vliegwiel zelf; staan streepjes op; t en f
T staat voor bovenste dode punt en f voor het punt waarop de contact punten op het punt staan om open te gaan...
verder staan er nog twee streepjes; staan ze voorbij f en t in dan is het een vervroegend vliegwiel en is hij dus snel
staan de streepjes tussen f en t is het een begrenzend vliegwiel mits.....hij het nog doet...en daarin zit het hem dus..
Kwestie van stroboscoop er op zetten en kijken of hij het nog doet...zo ja kun je hem vastzetten door allerlei hulpmiddelen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....