Afstellen Carb.
Afstellen Carb.
Ik heb een nieuwe carb gekocht voor mijn C50, omdat er nog een orginele valstroom op zat het nieuwe 110cc blokje zat. Het gaat om een 20mm immi keihin carb. Ik krijg dat ding niet afgesteld om de brommer lopend te krijgen. Het maakt bijna niet uit welke sproeier ik erin doe vanaf maat 90 tot 124. Hij loopt dan alleen na aanduwen in zijn 2de versnelling, maar klimt niet in toeren en wil alleen op vol gas rijden.
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
-
Wouter Honda
- Frequent 4T-MSB visitor
Als je ongeveer sproeier 90 neemt zal je toch een heel eind in de richting moeten zitten. Kijk voor de zekerheid ook even of je nergens valse lucht trekt (remmenreiniger test).
Luchtfilter verder nog goed?
Luchtmengsel schroef ongeveer 1,5 slag uit, en om te beginnen clipje van de gasnaald op de middelste stand.
En het is ook handig om naar je bougie te kijken, als ie koffiemelkbruin is, is ie goed afgesteld, zwart: te grote sproeier, wit: te kleine sproeier.
Luchtfilter verder nog goed?
Luchtmengsel schroef ongeveer 1,5 slag uit, en om te beginnen clipje van de gasnaald op de middelste stand.
En het is ook handig om naar je bougie te kijken, als ie koffiemelkbruin is, is ie goed afgesteld, zwart: te grote sproeier, wit: te kleine sproeier.
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Afstellen Carb.
als hij alleen volgas rijd ga dan een stuk rijden en bij volgas even langzaam de choke dichttrekken...gaat hij harder lopen is je hoofdsproeier te klein en monteer je 1 stap groter..gaat hij langzamer lopen is je sproeier waarschijnlijk goed of te groot..(experimenteren)
De gasnaald stel je door acceleratie testen te doen, als hij langzaam accelereert zet je de gasnaald 1 streepje omhoog (dus clipje naar beneden) en probeerd nog een keer...is het slechter moet je de andere kant op ...net zolang tot de aacceleratie goed is...
Als laatste stel je de luchtstelschroef bij stationair lopende motor; zet hem op pak em beet 1000 toeren en draai links of naar rechts tot hij het hoogste toerental heeft, vervolgens toertal terug schroeven en weer alles herhalen tot je een ideaal toerental hebt..
De gasnaald stel je door acceleratie testen te doen, als hij langzaam accelereert zet je de gasnaald 1 streepje omhoog (dus clipje naar beneden) en probeerd nog een keer...is het slechter moet je de andere kant op ...net zolang tot de aacceleratie goed is...
Als laatste stel je de luchtstelschroef bij stationair lopende motor; zet hem op pak em beet 1000 toeren en draai links of naar rechts tot hij het hoogste toerental heeft, vervolgens toertal terug schroeven en weer alles herhalen tot je een ideaal toerental hebt..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....