Hallo,
Gisteren ben ik wezen testen met mn 125 bamieblok met een andere carburateur. Nu had ik op een gegeven moment het mengsel erg slecht afgesteld en kreeg ik zo af en toe een zware klap uit mn uitlaat.
Opzich niks aan de hand, maar daarna wou ik hem weer starten en kwam ik erachter dat ie geen compressie meer had....
Nu bleek al snel dat de inlaatklep niet meer afsloot. De kop eraf gehaald, toen bleek de inlaatklep krom te zijn gegaan; naar de zuiger toe!
Ook zat er een klein afdrukje/kaal plekje op de uitlaatklep (daar waar de uitlaatklep het kortst bij de inlaatklep zit zegmaar).
Maar de uitlaatklep gaat normaal nooit open als de inlaat open is... dus moet het volgens mij wel door de backfire komen.
Ojah de uitlaatklep is niet krom....
Raar verhaal dus, komt dit vaker voor?
Inlaatklep krom door Backfire???
-
the ghansman
- Frequent 4T-MSB visitor
Inlaatklep krom door Backfire???
Altijd druk met heelveel niks.
-
snelwyn
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda TT c50
Ik denk dat de klep tegen de zuiger is aangekomen. Heb zelf nog nooit gehoord dat kleppen krom kunnen gaan door backfire's. Kijk is of je op de zuiger ook een kaal plekje ziet waar geen kool aanslag zit. Is dat het geval dan heb je of te veel toeren gemaakt of het tandwiel op de nok is een of meer tanden verschoven waardoor die niet meer klopt.
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)...
-
the ghansman
Zoals ik al zei, de klep is krom gegaan naar de zuiger TOE.... bovendien was er op de zuiger niks te zien. Dus volgens mij is de zuiger niet de oorzaak.snelwyn schreef:Ik denk dat de klep tegen de zuiger is aangekomen. Heb zelf nog nooit gehoord dat kleppen krom kunnen gaan door backfire's. Kijk is of je op de zuiger ook een kaal plekje ziet waar geen kool aanslag zit. Is dat het geval dan heb je of te veel toeren gemaakt of het tandwiel op de nok is een of meer tanden verschoven waardoor die niet meer klopt.
Het lijkt er idd op dat de uitlaatklep de inlaatklep heeft geraakt, aangezien er een klein plekje op de uitlaatklep te zien was. Maar beide klepveren zijn nog gewoon heel.NIX schreef: Of de kleppen hebben elkaar aangetikt. Check of er geen klepveren gebroken zijn. Het gebeurt maar zelden, maar laat het in dit geval net wel gebeurd zijn.
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
-
the ghansman
Hmm jah zou overtoeren zou kunnen, ik heb hem wel een paar keer flink op zn staart getrapt. Maar ik vond het zo raar dat de uitlaatklep de inlaatklep heeft krom gedrukt, je zou toch verwachten dat het dan andersom gebeurt...bart beekhuizen schreef:idd, overtoeren is niet goed voor een 124, heb ik er ook al eens eentje door krom gehad.
- gerbrandicus
- Astrealover