Motor temperatuur...
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Motor temperatuur...
... hoe warm mag je blokje eigenlijk worden??? Of beter gezegd wat is de maximale bedrijfs temperatuur... ik heb eigenlijk geen flauw idee wat toe laat baar is. Vroeger vond ik het allemaal wel best zolang het reed, maar ben nu wel benieuwd.
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
temperatuur
mijn ss 70 cc volgas tegen de wind in 80km per uur 85 graden.
en als het buiten kouder word moet ik de isolator tussen de carb en spruitstuk weghalen want anders gaat hij op een gegeven moment niet harder dan 60(komt omdat de carb dan te koud word).
is trouwens een jingcheng blok met 4 versnellingen waarvan de vierde een overdrive(loopt bij wind mee zo,n 100 en verbruikt dan 1 op 55.)
en als het buiten kouder word moet ik de isolator tussen de carb en spruitstuk weghalen want anders gaat hij op een gegeven moment niet harder dan 60(komt omdat de carb dan te koud word).
is trouwens een jingcheng blok met 4 versnellingen waarvan de vierde een overdrive(loopt bij wind mee zo,n 100 en verbruikt dan 1 op 55.)
Re: temperatuur
oh ja 100 met 70cc en jij bent 6 en weegt 25 kg?cor schreef:mijn ss 70 cc volgas tegen de wind in 80km per uur 85 graden.
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
temperatuur
weet je geloof het of niet he maakt mij niet uit.
eerder reed ik met 50 cc voor de wind uit 75 a 80.
vergeet niet dat er een overdrive opzit he en dan wind mee(dus bijna geen weerstand)
v
flink wind tegen haalt hij met 50 cc niet meer dan 50 a 55.
en met 70 cc niet meer dan 70.
verder denk wat je denken wild he.
groetjes ; cor
eerder reed ik met 50 cc voor de wind uit 75 a 80.
vergeet niet dat er een overdrive opzit he en dan wind mee(dus bijna geen weerstand)
v
flink wind tegen haalt hij met 50 cc niet meer dan 50 a 55.
en met 70 cc niet meer dan 70.
verder denk wat je denken wild he.
groetjes ; cor
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
mijn daxje (50cc, ot, vervroegende cdi,4bak handkoppeling, 19mm keihin en over auspuf)
word tegen de 100 graden na lang volgas, langer gassen durf ik dan niet ben bang dat ik hem dan te warm maak.
en dat rijd dan zo rond de 75-80 wind mee, of geen wind(en ja dat is de echte snelheid, op de rollerbank ook ja)
wind tegen zo'n 65
maakt trouwens 12500 toeren volgas
en mijn zb helemaal origineel 50cc(3bak semi) met een skyteam cilinderkop(zelfde klep, in en uilaat grote als origineel(de originele daarvan moet ik de bougie schroefdraad van repareren) en volgens mij een 10(?) mm carbje(de orignele in iedergeval) rijd zo'n 75 wind mee, of geen wind dan ook.
65 wind tegen
en heuvel af wil ie nog tegen de 80/85 met heel veel overtoeren gaan.
deze word minder warm word ook tegen de 100 graden na echt heel lang volgas, dus duurd echt lang voor ie zo heel warm word.
toen ie nog het origele honda kopje had reed die zo'n 65 wind mee, en 55-60 volle wind tegen en werd ie stukken minder warm...
aantal toeren geen idee...
temeperatuur word dus heel erg door de hoeveelheid toeren bepaald.
word tegen de 100 graden na lang volgas, langer gassen durf ik dan niet ben bang dat ik hem dan te warm maak.
en dat rijd dan zo rond de 75-80 wind mee, of geen wind(en ja dat is de echte snelheid, op de rollerbank ook ja)
wind tegen zo'n 65
maakt trouwens 12500 toeren volgas
en mijn zb helemaal origineel 50cc(3bak semi) met een skyteam cilinderkop(zelfde klep, in en uilaat grote als origineel(de originele daarvan moet ik de bougie schroefdraad van repareren) en volgens mij een 10(?) mm carbje(de orignele in iedergeval) rijd zo'n 75 wind mee, of geen wind dan ook.
65 wind tegen
en heuvel af wil ie nog tegen de 80/85 met heel veel overtoeren gaan.
deze word minder warm word ook tegen de 100 graden na echt heel lang volgas, dus duurd echt lang voor ie zo heel warm word.
toen ie nog het origele honda kopje had reed die zo'n 65 wind mee, en 55-60 volle wind tegen en werd ie stukken minder warm...
aantal toeren geen idee...
temeperatuur word dus heel erg door de hoeveelheid toeren bepaald.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
klopt, de laatste brokken hadden we er afgeknipt, werd te link met de rondvliegende stukken rubber... tevens was het achterspatbord al kapotgeslagen en vond het kenteken + achterlicht het ook niet meer zo prettigbutt head schreef:ik zie geen brok stukken van de bandnitelife schreef:na een flinke burnout op neus werd bart zijn immi gorrilla 140graden, die doet het nog steeds
(in het begin van de burnout zat er nog een band om het wiel)
TWD for life!