Aarden hoe en waar?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Arja77
Frequent 4T-MSB visitor

Aarden hoe en waar?

Bericht door Arja77 »

Van mijn SS ben ik de draadboom compleet aan het renoveren. Aangezien mijn frame gecoat is weet vraag ik mij af of ik de coating tbv moet schuren tot op kaal staal en zo ja waar ik dat precies moet doen (ik heb een origineel achterspatbord zwart gespoten).
Gezocht 5 bak voor SS
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Bobine en blok moeten tegen een kale plek aan zitten voor massa. Spatboard moet je sowieso aarden omdat het in rubbers is opgehangen. Ik denk dat er daarvoor een groene draad van de boom naar het achterlicht gaat en anders maak je er een. minpool van de accu moet ook op het frame massa maken of via de groene draad. Die groene draad uit de boom moet ook op een kale plek op het frame of minstens met een schroefje dat in een schoongemaakt draadgat zit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
edho
4T-MSB addict
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80

Bericht door edho »

Bij een originele SS50 is er een klein aardedraadje tussen spatbord en frame vlakbij het onderste bevestiging van het spat aan de kettingkant.

Na het spuiten vond ik het zonde om kale plekjes te maken en heb ik een extra massapunt gemaakt binnen het frame. Hiervandaan een extra zwarte draad meegetrokken naar het achterlicht. Een oplossing die goed te doen is, weinig kost en je hebt prima massa. Let wel op je knippers....
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Jaimy/
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jaimy/ »

ik heb al mijn aarde draden aan een boutje verbonden waar ik ook een stuk draad aan heb gemaakt die ik heb vastgemaakt met zo'n ringstekkertje aan een bout van mijn carter. werkt perfect.
Arja77
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Arja77 »

Bedankt
Gezocht 5 bak voor SS
Plaats reactie