Honda Cb50j classicracer - Update 5 juli

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Kzal weer ff mn project updaten:

Ik heb kort geleden clipons gekocht:

Afbeelding

Die "paddestoelen" heeft mn broertje voor me gedraait op school.

Verder heb ik vandaag nog een mooie caféracer-achtige tank gekocht:

Afbeelding

En overmorgen ga ik naar de RDW!!!!! Dan gaat het project pas echt beginnen! :twisted:
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

hoeveel mm zijn die clip-ons? en waar heb je ze vandaan

leuk tankje, maar ik vraag me af of dat op een cb frame gaat, gezien die oude nl brommers vaak een smalle tunnel onder de tank hebben
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

CB-viguur schreef:hoeveel mm zijn die clip-ons? en waar heb je ze vandaan

leuk tankje, maar ik vraag me af of dat op een cb frame gaat, gezien die oude nl brommers vaak een smalle tunnel onder de tank hebben
Ze zijn iets boven de 27 mm, ze kwamen van een Cb af, dus ze zullen wel passen denk :P Ik had ze hier op t msb gekocht.

Na de keuring ga ik kijken of de tank past, ik denk haast van wel. Die tank kostte bijna niks, dus vond ik t proberen waard. Er zal waarschijnlijk wel wat gelast moeten worden om 'm passend te krijgen.
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Ze zijn iets boven de 27 mm, ze kwamen van een Cb af, dus ze zullen wel passen denk :P Ik had ze hier op t msb gekocht.

Na de keuring ga ik kijken of de tank past, ik denk haast van wel. Die tank kostte bijna niks, dus vond ik t proberen waard. Er zal waarschijnlijk wel wat gelast moeten worden om 'm passend te krijgen.
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Ik ben dus vanaochtend naar de RDW geweest (zonder afspraak), daar hebben we heel lang zitten wachten, totdat we aan de beurt waren.

We werden weg gestuurd, want de inrij-dagen waren uitgezonderd van bromfietsen :v Terwijl ik bericht had gehad, waarin stond dat het wel kon, maar dat mocht niet baten.
We hadden enorm geluk dat mijn vader tijdens het wachten alle blaadjes/folders/posters/ etc. had doorgelezen.
Daar stond (GODZIJDANK!!!) in dat het wel kan. Dus liep de vrouw ff naar achter om het te vragen, toen bleek dat het alleen kon voor een import keuring.

Dus moesten we naar de garage toe. Toen kreeg ik mijn brommer niet meer aan de praat. Na een tijd gerent te hebben met de brommer hebben we de bougie los gehaald (we hadden tonnen gereedschap en onderdelen mee), ff schoon gemaakt (hij vonktte niet meer en was helemaal zwart, verzopen dus), toen weer rennen en godzijdank sloeg 'ie aan :D

Mijn koplamp gaf tijdens de keuring bijna geen licht, maar dat zag hij door de vingers, want mijn vader zei dat de brommer nog niet klaar is, en 'm eerst gekeurd wilde hebben voordat we er veel geld in gaan stoppen. Al zou die afgekeurd worden daardoor, dan had ik ff de spanningsregelaar ertussenuit gehaald (1 sec. werk), dan heb je een paar seconden de tijd voordat mn achterlicht doorbrand :D

Er is geen dB-meting gedaan, en de brommer is ook niet op de rollerbank geweest. Hij reed een rondje op het terrein en kwam nog net in z'n 2. Hij concludeerde dat 'ie wel wat veel geluid maaktte (bij hoge toeren, voor de begrenzing), maar mijn vader zei dat er een andere op komt.

Alles was het waard, ik verwacht in enkele dagen mijn kenteken-papieren

Dus nu kan ik 'm gaan opvoeren :D
Honda CB

Bericht door Honda CB »

ZEKER!

proficiat man!!! 8)
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Als die man dit nu leest dan krijgt ie vast spijt.... :lol:

gefeliciteerd :P
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

NAD 8) 8)

Nogmaals Gefeliciteerd :D
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Gefeliciteerd man :D

Je moest je erg lullig hebben gevoeld toen die niet starte....
wekenlang werk eraan, talloze proef ritjes, en als klap op de vuurpijl.. een Honda 4takt die niet start !!!! :shock: :shock: :shock:

:lol:

Wel relaxt dat die vent zo makkelijk was, had zeker zijn Cup-a-Soup nog niet gekregen :roll: :P
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Thx allemaal :D
Ik voelde me heel lullig toen 'ie niet starte :P Gelukkig is het toch nog goed gekomen.
Foxbeach
4T-MSB regular
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)

Bericht door Foxbeach »

Weer eentje bij op de weg.

Komt die eens naar België?

8) 8)
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
Vehikel
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Vehikel »

Foxbeach schreef:Weer eentje bij op de weg.

Komt die eens naar België?

8) 8)
Misschien wel een leuk idee om er mee naar de Ardennen te gaan, het is zo'n 150/200 km rijden denk van mn huis. Kheb het toen ook met mijn Yamaha gedaan.
stangenstoter
4T-MSB regular

Bericht door stangenstoter »

Vehikel schreef: Verder heb ik vandaag nog een mooie caféracer-achtige tank gekocht:

Afbeelding
getverrre, heb je die tank nog..? heb die dingen wel eens voor aardig wat geld weg zien gaan..

Afbeelding
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)

A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
Dezelfde Jasper
chalykiller
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Eigenlijk moet je de rest van die Whippet erbij sparen ja.
Als je die tank gaat aanpassen :o maar het zal wel gaaf staan.
Plaats reactie