[klagen] Klagbak 3.1
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: [klagen] Klagbak 3.1
En daar had je zo ver ik weet ook nog een oliebad voor 
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Adblocker is wat jij zoekt, ook handig voor youtube trouwens (en willekeurige andere sites met iritante advertentiesbutt head schreef:bij mij vind hij de body fit shop leuk.
Wat ik te klagen heb?
Mijn bakbrommer begon weer te knallen bij de koppakking bij een koude start. Eenmaal warm hoorde je alleen de kleppen tikken, verder niks. Dat deetie bij aankoop ook, toen heb ik de kopboutjes aangedraait en het probleem was opgelost.
Dat leek me nu ook wel weer een goede oplossing dus ik ging aan t draaien, draai ik het tapeind meteen aan friet. Het kopje+moertje knapte er zo vanaf. Godver! Het lijkt net of er niet voldoende schroefdraad op de tapeinden is gezet waardoor je ze eerder aan stront draait dan dat je kop goed vast zit.
Ik heb heel weinig zin om het te vervangen. Hoe kapot gaat alles als je er nog gewoon even mee doorrijd? Is het tapeind aan de linkerkant van de brommer bovenin.
Nou, er staat hier zo'n cb750, en daar zit een ketting op die een stuk lomper is dan die op bijvoorbeeld de 550. Dus met dat aan stront trekken zal wel meevallen.. Denk ook niet dat een ketting met of zonder o-ringen slapper of sterker is.Edo schreef:Huh, ik wist niet eens dat er nog kettingen bestonden zonder rubbertjes om het vet op te sluiten?
Ik kan me voorstellen dat een "rollenketting" zoals ze dat dan noemen eigenlijk waardeloos is. Dat zijn de kettingen die in de jaren '70 allemaal aan stront werden getrokken door het monster dat CB750 heette toch? In combinatie met automatische achtervelgsmering..
Maarre, kettingen zonder rubbertjes.. Wat heb jij op je brommer zitten dan? Toch ook gewoon een ketting zonder o-ringen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Als je graag een kromme kop wil, vooral zo doorrijden.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Links onderin van als je er op zit bekeken?RobHonda schreef:Adblocker is wat jij zoekt, ook handig voor youtube trouwens (en willekeurige andere sites met iritante advertentiesbutt head schreef:bij mij vind hij de body fit shop leuk.
Wat ik te klagen heb?
Mijn bakbrommer begon weer te knallen bij de koppakking bij een koude start. Eenmaal warm hoorde je alleen de kleppen tikken, verder niks. Dat deetie bij aankoop ook, toen heb ik de kopboutjes aangedraait en het probleem was opgelost.
Dat leek me nu ook wel weer een goede oplossing dus ik ging aan t draaien, draai ik het tapeind meteen aan friet. Het kopje+moertje knapte er zo vanaf. Godver! Het lijkt net of er niet voldoende schroefdraad op de tapeinden is gezet waardoor je ze eerder aan stront draait dan dat je kop goed vast zit.
Ik heb heel weinig zin om het te vervangen. Hoe kapot gaat alles als je er nog gewoon even mee doorrijd? Is het tapeind aan de linkerkant van de brommer bovenin.
Dan kan het geen kwaad in de zin van, het heeft niks met de olie toevoer te maken.
Links onderin als in de vorm van 'door de ogen van het kind wat je plat rijdt' kan wel kwaad, ivm je olie toevoer.
Wat wel eens voorkomt is dat de dopmoertjes minder 'diep' zijn als dat ie aantrekken moet, waardoor je dat krijgt.
Nu loop je enkel het risico je koppakking te slopen, met eventuele gevolgen van dien... Korte termijn zal ik er niet wakker van liggenb, lange termijn zal ik het in orde maken (LEES= Maak maar in orde aap, anders is het over 3 jaar nog)
Tap-eind heb ik nog wel dat je uit n carter kunt rukken, en desnoods ook nog wel n koppakking.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Ik heb nog een blok met oliekoeling zonder ontsteking liggen rop. Ik moet er vanaf
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Ik ga eerst een gasgeefsysteem maken zodat ik gewoon gas kan geven met m'n handen aan het stuur. Die is bijna af inmiddels. (duurt dus nog wel een paar weken)
Daarna gooi ik denk ik het 110 blok er onder dat ik erbij kreeg. (nog een paar weken verder) Dit blok is kut omdat het maar 1 versnelling heeft. Die achteruit heb je pas nodig als je m hebt.
Tussendoor wil ik ook nog een achteRop zadel + stepjes maken en andere voorwielen+remmen en een andere kist in de bak voor de accu en 2 werkende koplampen en een fatsoenlijk luchtfilter en spatlappen. (Het lijkt me sterk dat dat ooit allemaal af komt)
Het 125-blok verkopen is niet echt een optie lijkt mij want welke mongool wil nou zo'n versnellingsbak? Het is dus geen ramp als hij na het vervangen van het gasgeefsysteem een beetje gaar is. Dan gaatie op de plank als tijdelijke optie voor als het 110-blok op is. Het zou wel jammer zijn als ik halverwege stil kom te staan want lopen met de bakbrommer is een beetje kut.
Niek: Is de linker kant voor het kind dat al aangereden is en omkijkt van what the fuck gebeurde hier (de niet olieaanvoerkant dus). Ik heb het boutje die de kop en de cilinder bij elkaar houden even goed aangedraait, de praktijk zal wel uitwijzen of het goed gaat.
John: Als die heel goedkoop is (en goed) koop ik m wel van je over. Een reserveblokje kan geen kwaad maar echt nodig heb ik m niet.
Daarna gooi ik denk ik het 110 blok er onder dat ik erbij kreeg. (nog een paar weken verder) Dit blok is kut omdat het maar 1 versnelling heeft. Die achteruit heb je pas nodig als je m hebt.
Tussendoor wil ik ook nog een achteRop zadel + stepjes maken en andere voorwielen+remmen en een andere kist in de bak voor de accu en 2 werkende koplampen en een fatsoenlijk luchtfilter en spatlappen. (Het lijkt me sterk dat dat ooit allemaal af komt)
Het 125-blok verkopen is niet echt een optie lijkt mij want welke mongool wil nou zo'n versnellingsbak? Het is dus geen ramp als hij na het vervangen van het gasgeefsysteem een beetje gaar is. Dan gaatie op de plank als tijdelijke optie voor als het 110-blok op is. Het zou wel jammer zijn als ik halverwege stil kom te staan want lopen met de bakbrommer is een beetje kut.
Niek: Is de linker kant voor het kind dat al aangereden is en omkijkt van what the fuck gebeurde hier (de niet olieaanvoerkant dus). Ik heb het boutje die de kop en de cilinder bij elkaar houden even goed aangedraait, de praktijk zal wel uitwijzen of het goed gaat.
John: Als die heel goedkoop is (en goed) koop ik m wel van je over. Een reserveblokje kan geen kwaad maar echt nodig heb ik m niet.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Voor motorfietsen bedoelde ik. 420 kettingen zijn inderdaad lekker basic. Maar de O-ringen zorgen er denk wel voor dat het zaakje wat langer mee gaat.Jurrien schreef:Nou, er staat hier zo'n cb750, en daar zit een ketting op die een stuk lomper is dan die op bijvoorbeeld de 550. Dus met dat aan stront trekken zal wel meevallen.. Denk ook niet dat een ketting met of zonder o-ringen slapper of sterker is.Edo schreef:Huh, ik wist niet eens dat er nog kettingen bestonden zonder rubbertjes om het vet op te sluiten?
Ik kan me voorstellen dat een "rollenketting" zoals ze dat dan noemen eigenlijk waardeloos is. Dat zijn de kettingen die in de jaren '70 allemaal aan stront werden getrokken door het monster dat CB750 heette toch? In combinatie met automatische achtervelgsmering..
Maarre, kettingen zonder rubbertjes.. Wat heb jij op je brommer zitten dan? Toch ook gewoon een ketting zonder o-ringen?
Al ga ik denk gewoon voor de goedkoopste. Zoveel kilometers en slecht weer gaat ie toch niet zien
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ketting iets vaker vervangen schijnt de levensduur van je tandwielen aanzienlijk te verlengen (zegt Hildo)
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Edo
Mja.. In het geval van onze kleine Honda's kan je net zo goed doorkachelen en dan ALLES in één klap vervangen.
Zeker met een monkey, dan haal je bijna 2 kettingen uit een nieuwe
Zeker met een monkey, dan haal je bijna 2 kettingen uit een nieuwe
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ja, maar tandwielen zijn schofterig duur vind ik.. Ketting maak ik tegenwoordig zelf, uit restjes 
Ga heen en vereenvoudig u!
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
honggguuurrrrr.. maar niks in huis..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
trippie naar de snack dusjohn schreef:honggguuurrrrr.. maar niks in huis..
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Edo
Klagt 1: Gisteren door het zeikweer op de monkey naar huis gereden.. Van mijn vizier tot de velgen compleet onder de bagger door de zeiknatte wegen. Alles gelijk gepoetst.
Klagt 2: Vandaag van plan met de bus te gaan, dus een uur eerder uit bed. Lees ik de krant; vandaag droog met periode van zon. Dan MOET je wel op de Honda. Eenmaal de straat uit; zeiknatte wegen. Weer van top tot teen onder de bagger. Fuck my life.
Klagt 2: Vandaag van plan met de bus te gaan, dus een uur eerder uit bed. Lees ik de krant; vandaag droog met periode van zon. Dan MOET je wel op de Honda. Eenmaal de straat uit; zeiknatte wegen. Weer van top tot teen onder de bagger. Fuck my life.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Plaats er dan ook een scherm op, of een koffer