even voorstellen

Hier kun je praten over je honda.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Re: even voorstellen

Bericht door Edo »

In principe als de hoofdsproeier nog niet goed afgesteld is; naald even in de middelste stand zetten, dan met sproeiers gaan kutten en als hij volgas goed rijdt DAN pas de naald afstellen.
Honda SS - mulder
4T-MSB beginner
Bezit: ss50 K3

Bericht door Honda SS - mulder »

OK, Thanx en als de spoeier dan goed staat, hoe stel ik de naald dan af ?
BTW er staat helemaal geen maat op de sproeier, welke sproeiertjes kan ik het
beste kopen voor een 15 mm ?

Gr, Hilco
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Allereerst even zorgen dat je de goede "soort" sproeier gevonden hebt. Ik regel dit altijd bij de lokale brommerboer. Je hebt in keihin's grote en kleine sproeiers en ook nog wat afwijkende sproeiers zoals in Monkey-carbs.

Ik denk zelf (correct me if i'm wrong) dat je met 15mm en 70cc ergens in de buurt van sproeier 80 zit. Je moet het half-gas gebied even negeren en echt puur naar volgas kijken (desnoods in tweede of derde versnelling). Als hij volgas inhoudt (met klappen uit de uitlaat) moet je een GROTERE sproeier monteren vanwege arm mengsel. Als er meer een **bwoaaapppp pruttel pruttel** uitkomt bij volgas, dan moet je juist kleiner.

Rijdt ie eenmaal goed? Dan de gasnaald afstellen op zelfde manier. Door het half-gas gebied met knallen uit de uitlaat en schokken? Gasnaald RIJKER zetten. (rijker = gasnaald omhoog = clipje standje naar beneden). Heb je juist het idee dat de motor verzuipt, dan gasnaald ARMER zetten (armer = gasnaald omlaag = clipje standje omhoog). Maar begin a.u.b. met clipje in het midden (zijn 5 standen).
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

"Even" "voorstellen" :wink: :wink:
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
Plaats reactie