Tegenvallende prestaties / inzakken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

de ene bami is de andere niet :lol:
ene haalt met een beetje persen de 100 en rijd dat met gemak 4 uur achter elkaar, en de andere ploft volgens de temp meter na 20 min uit elkaar(meer als 120 graden celc.)
als alles nu zo standaard zou worden dan ging alles beter :)
maar 120 km heb ik nog niet uit een 110cc bami getrokken, wel effe over de honderd.
daarintegen heb ik met mijn ori70/70 ooit eens dik over de 110 gehaald(berg af,vochtig weer,wind mee, en toen een mercedes die mij met 140km inhaalde....rammen met die bak :shock: )naald ging van de 100 zo naar recht naar beneden(standje waarin ik de naald nog niet had gehad) :P
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

De 120 hoef ik ook niet te halen. Maar de 90-100 moet toch vlot te bereiken zijn. Ook met wat wind tegen. Met deze setup moet dat volgens ook prima mogenlijk zijn.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

hoe is het met je compressie? en wat voor zuiger heb je gebruikt?
TWD for life!
René
Admin

Bericht door René »

Compressie is minder dan eerst. Eerst kon ik echt op de kickstarter gaan staan. Nu is dat niet echt nodig.

De zuiger is de zuiger die er in zat. Een platte 52mm bami zuiger. Geen idee wat voor type ofzo.

Zou het daaraan liggen? Op te lossen met een dunne koppakking of moet ik echt aan een andere zuiger?
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

als je minder compressie hebt dan gaat die ook minder hard.. wat voor kop zit erop? dunne koppakking is het makkelijkst, maar een hogere compressie zuiger zal wss voor meer snelheidwinst zorgen.
TWD for life!
René
Admin

Bericht door René »

zo'n 140cc lifan kop, met 27mm inlaatklep en 23mm uitlaat
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

geen idee of daar een snelle zuiger voor te vinden is die zonder afdraaien past....
TWD for life!
René
Admin

Bericht door René »

in een 140cc blok zit ook een platte zuiger. Maarja die perst wel 140cc samen in dezelfde ruimte.

Wat kan je verwachten van een dunne koppakking? Nauwelijks merkbaar of geeft het toch wel een verschil. Nu zit er een koppakking tussen met dezelfde dikte als een 50cc koppaking.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

je compressie moet iig omhoog om meer snelheid uit je blok te halen... het beste pak je daar een andere zuiger voor, als dat niet kan dan een dunnere voetpakking(evt zelf maken) + dunnere koppakking of je kop afvlakken.
TWD for life!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Zijn er geen passende zuigers met bult voor te krijgen? Eigenlijk zou je beide koppen eens naast elkaar moeten leggen moeten uit CC-en. Ik gok dat je snelle nieuwe kop wat meer inhoud heeft dan de oude. En dus veel minder compressie.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
René
Admin

Bericht door René »

Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik kan zo geen bolle 52,4mm zuigers vinden.

Ik zou er ook een 54mm setje op kunnen gooien. Met bolle zuiger voor ot70 kop. Dan zal de compressie ongetwijfeld hoger liggen. Alleen past dat wel zo in mijn bami carters?

Zit er ook aan te denken om er gewoon een 140cc blok onder te hangen. Maar dat kost dan weer een stuk meer pegels en het is sonde van het geld dat ik nog aan dit blok heb uitgegeven. Aan de andere kant is het wel makkelijker en wat ik wil. Is het trouwens noodzakelijk om dan die oliekoeler aan te sluiten?
René
Admin

Bericht door René »

Plaats reactie