Iemand zin in een FAQ te schrijven ombouwen 6>12V ?

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Iemand zin in een FAQ te schrijven ombouwen 6>12V ?

Bericht door butt head »

Guuzz schreef:
Mano schreef:OK ik dacht dat er allerlei aanpassingen gedaan moesten worden om die ontsteking op je honda blokje te beunen,verloop stukjes die nodig zijn en niet allemaal passen en dat soort zaken.
Singa ontstekingen hebben een vliegwiel voor 6v krukas, maar de rest is 12v. Als je een 'gewone' 12v ontsteking op je 6v krukas wilt, heb je dus een verloopstukje nodig.

En ik kan ook bevestigen dat je een 12v grondplaat gewoon op een 6v krukas kunt schroeven, de grootte van die keerring is precies hetzelfde.
dat klopt ook niet hele maal dat je enkel een verloop stukje moet hebben om de 12v ontsteking op je 6v blok te plaatsen.
er moet als je 6v carters hebt en een 12v ontsteking hebt met een puls gever zo als ik tot nu toe alleen nog maar tegen ben gekomen dan moet je een klein stukje dremelen zie het rode lijntje op de foto. als die er niet zit dan past de ontsteking gewoon
Afbeelding

als je een 6v kruk hebt moet je een verlopje hebben voor de 12v ontsteking als die een 12v tap heeft. er zijn 1 verlopjes voor de 6v tap. een voor een lange en een voor een korte tap.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
schwantz34
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R

Re: Iemand zin in een FAQ te schrijven ombouwen 6>12V ?

Bericht door schwantz34 »

klopt
heb net een 12v CDI ontsteking op mijn 6v kruk gebouwd.

Uit mijn carter is het stukje zoals hierboven afgebeeld weg gehaald.
ook heb ik een verloopje voor op de krukas van ebay (uit vietnam van scootercustomparts) gekocht en erop gezet, en daarop dan weer het vliegwiel.

Daarna aangesloten zoals in de FAQ: "hoe de CDI aan te sluiten" (beetje onderaan pagina 1), precies zoals het 1ste plaatje.
En de draad voor het licht nog via een spanningsregelaar aangesloten.
En zelf nog een draadje moeten maken voor het neutraal lampje, deze zat niet bij de ontsteking van mij inbegrepen)
Dacht, even kijken of het werkt, 1x kicken, ging meteen aan, + de lampen deden het, en het remlicht werkt ook via de accu als hij uitstaat.

Verder nu nog een 12v ontstekingsdeksel plaatsen en dan ben ik klaar!
Plaats reactie