dat klopt ook niet hele maal dat je enkel een verloop stukje moet hebben om de 12v ontsteking op je 6v blok te plaatsen.Guuzz schreef:Singa ontstekingen hebben een vliegwiel voor 6v krukas, maar de rest is 12v. Als je een 'gewone' 12v ontsteking op je 6v krukas wilt, heb je dus een verloopstukje nodig.Mano schreef:OK ik dacht dat er allerlei aanpassingen gedaan moesten worden om die ontsteking op je honda blokje te beunen,verloop stukjes die nodig zijn en niet allemaal passen en dat soort zaken.
En ik kan ook bevestigen dat je een 12v grondplaat gewoon op een 6v krukas kunt schroeven, de grootte van die keerring is precies hetzelfde.
er moet als je 6v carters hebt en een 12v ontsteking hebt met een puls gever zo als ik tot nu toe alleen nog maar tegen ben gekomen dan moet je een klein stukje dremelen zie het rode lijntje op de foto. als die er niet zit dan past de ontsteking gewoon

als je een 6v kruk hebt moet je een verlopje hebben voor de 12v ontsteking als die een 12v tap heeft. er zijn 1 verlopjes voor de 6v tap. een voor een lange en een voor een korte tap.