SS50 voorvork
Re: SS50 voorvork
Iemand die advies heeft om die circlip los te krijgen? Heb al geprobeerd met schroevendraaiers, tangen, binnenpoten gaan toch weg dus ook met dremel en slijpschijfje los te slijpen maar lukt gewoon echt niet, zit muuuuuurvast. Wd40 erop, even laten intrekken, weer proberen, lukt nog steeds niet....
Honda SS50 125cc 49cc
Tja, als de oogjes van de circlip al gelijk afbreken van metaalmoeheid kan ik daar weinig mee doen hè
Ik wilde morgen anders even een nieuwe slijpschijf halen, ouwe binnen poot afslijpen, restant naar binnen douwen en met een tang de rest van de circlip eruit wrikken want dan kan ik er wel bij.
Doen of niet doen? Kan ik dan de onderdelen er zo uit wrikken of krijg ik dan de onderpoot nooit meer uit elkaar?
Ik wilde morgen anders even een nieuwe slijpschijf halen, ouwe binnen poot afslijpen, restant naar binnen douwen en met een tang de rest van de circlip eruit wrikken want dan kan ik er wel bij.
Doen of niet doen? Kan ik dan de onderdelen er zo uit wrikken of krijg ik dan de onderpoot nooit meer uit elkaar?
Honda SS50 125cc 49cc
Niemand? Moet morgen om 6 uur op m'n werk zijn dus voor die tijd de voorvork fixen zou helpen 
Honda SS50 125cc 49cc
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je kunt beter even stug doorpielen dan achter je scherm te gaan zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Scheelt dat ik een iPhone heb en nooit iets vanaf m'n pc post 
Heb nu zo ver zitten pielen dat ik de keerring er al compleet uit heb, met veertje en alles zodat ik op die dop/geleider kijk die eronder zit, maar de circlip zit nog steeds muurvast.
Vandaag een slijpschijf gehaald, ervoor gaan of niet? Ja of nee volstaat.
Heb nu zo ver zitten pielen dat ik de keerring er al compleet uit heb, met veertje en alles zodat ik op die dop/geleider kijk die eronder zit, maar de circlip zit nog steeds muurvast.
Vandaag een slijpschijf gehaald, ervoor gaan of niet? Ja of nee volstaat.
Honda SS50 125cc 49cc
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Binnenpoot helemaal omhoog trekken, zo laag mogelijk afslijpen zonder de buitenpoot te beschadigen en dan het restant omlaag duwen zodat je een tang op het circliprestant kunt zetten en hem uit zijn groef kunt trekken. Hou een kleine schroevendraaien paraat om die achter de circlip te steken zodat je de rest uit de groef kunt wrikken en hij niet stiekum terug schiet.
Daarna geef je de stukken binnenpoot aan Huib, dat is de enige die er nog wat mee kan.
Daarna geef je de stukken binnenpoot aan Huib, dat is de enige die er nog wat mee kan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ja, precies dat dacht ik dus ook al, maar ik dacht, straks moet je de binnenboot nog hebben om het restant eruit te krijgen ofzo 
Maar zou ie zelfs met die gare verroeste gebutste doorgezaagde poot nog wat kunnen?
Maar zou ie zelfs met die gare verroeste gebutste doorgezaagde poot nog wat kunnen?
Honda SS50 125cc 49cc
Oh dan moet ie me maar PBen want ik heb geen flauw idee wie hij is hier
Stuur ik ze hem wel op.
Honda SS50 125cc 49cc
Ik heb vandaag de nog 'goede' circlip in de andere voorvorkpoot eruit gehaald, maar hoort de poot en de 'vulling' er dan niet zo uit te komen na wat getrek? Ik kan nu namelijk trekken en sjorren wat ik wil maar hij zit net zo vast als met circlip.
Honda SS50 125cc 49cc
Laat maar! Één keer als een dolle eraan trekken en hij schoot na die rotklap los 
Honda SS50 125cc 49cc
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Wat ook goed werkt is de as er weer in doen.
Daar op gaan staan en eraan trekken als een dolle
Zo heb ik die van mij tenminste los gekregen, dat ging relatief makkelijk
Daar op gaan staan en eraan trekken als een dolle
Zo heb ik die van mij tenminste los gekregen, dat ging relatief makkelijk
Zal ik voor de andere poot onthouden 
Morgen even de kutpoot doorslijpen, alles eruit, onderpoten schuren, spuiten en blanke lak en weer in elkaar zetten! Polijsten had ik in 2008 al gedaan maar is me te onderhoudsgevoelig
Morgen even de kutpoot doorslijpen, alles eruit, onderpoten schuren, spuiten en blanke lak en weer in elkaar zetten! Polijsten had ik in 2008 al gedaan maar is me te onderhoudsgevoelig
Honda SS50 125cc 49cc