CD50H - hulp schokbrekers inelkaar zetten gevraagd!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
DR Monkey
4T-MSB regular

Bericht door DR Monkey »

[quote="Mr.D"]Het is dus toch een origineel CD70 zadel begrijp ik.. Yup indd

Dat sportieve benly zadel vind ik best mooi, maar niet op mijn CD'tje.
Als die rand netjes is weggehaald, wat geeft dan op lange termijn problemen? Het doorslijten van de overtrek, of het verplaatsen van het schuim door het zitten? Iets anders kan ik me niet bedenken namelijk..

Lak doorslijten en overtrek indd,en soms worden de hoeken aan onderzijde te strak aangespannen waardoor je bodemplaat doorsteek.

Heb jij een fototje van je cd met die aangepaste cd buddy DR MONKEY?
Nope kan ik je niet aan helpen helaas.

En als ik benadruk bij Loef dat het echt echt netjes gedaan moet worden..en dat ze er de ruime tijd voor moeten nemen, kan dit niet netjes gedaan worden dan? Ik bedoel het is toch 200 euro wat ik eraan moet uitgeven..
Dat weet je als het klaar is??

En ik weet niet wat je voor dat NOS zadel hebt betaald, maar geen 200 euro denk ik... :wink
weet ik niet meer :wink:
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

DR Monkey schreef:Niek snap het niet helemaal en haalt 2 zadels doorelkaar :wink: .
Indd wordt er voor CD50 het CD70 vermaakte zadel verkocht.
Bevesteging oogjes aan de achterzijde worden vaak groter geveild.
En aan de voorkant moet er indd een stuk van zadelplaat afgehaald worden.
En dit wordt vaak even snel klaar gemaakt,maar goed passen ho maar.
Opzich als je het netjes doet is het geen enkel probleem,maar met je rand in je hoes zal je niet uit gaan komen helaas.
Heb zelf ook dit zadel gehad,maar liep later tegen een (NOS) CD50 zadel aan dus heb dit er nu op zitten.

Verder is het wel mogelijk om een nieuw Benly zadel te monteren,maar je zit ook weer met het pasmaak verhaal.
Ik heb gehoord dat Gerbrandicus dit ooit er op gehad heeft,heb zelf ook nog het idee om dit zadel erop te doen.
Het staat toch best wel sportief.

CL is er ook nog en mogelijk,maar heb ik nog geen ervaring mee .
Niek weet precies waar hij het over heeft, over dezelfde buddy als waar jij het over hebt namelijk :wink: Word nu gewoon verkocht door de 4takt toko's als CD50 buddy en dat is VET asociaal. Ik zou me nogal genaaid voelen, voor 200 euro!
Die buddy zat vanaf eind jaren '70 op de CD50's, die al de "Benly" tank hadden, ook op de 70cc uitvoering daarvan en als laatste op de Benly 90S zoals ik had.
Deze dus:

Afbeelding

(152 euro ex BTW bij CMS)

Ik vind het nooit mooi passen op een OT CD. Als ze er aan de voorkant een randje afhalen, dan verdwijnt de bies daar ook, die wordt naar onder getrokken en verdwijnt dus tussen de tank en buddy. Ik vind het er nooit mooi uitzien.

Ik heb overigens nooit zo'n sporty Benly soloseat op mijn CD's gehad, wel op mijn Benly 90S. Maar dat is natuurlijk niet spannend want voor dat model tank is hij bedoeld :)
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr.D »

Kijk daar halen de 4takt toko's die buddy's dus vandaan! CMS..

Hij is er alleen niet goedkoper helaas.. 152 + 30 (19% btw) = 182 euro..
En dan nog de verzendkosten, dan is deze net zo duur als in de winkel..

Volgens jullie kan ik dus beter doorzoeken naar de originele buddy.. en dat is nou net het probleem.. waar vind je dat?

Ik kom het niet tegen en 200 euro voor een zadel vind ik echt maximaal.. Hogere bedragen gaan nergens over voor een zadel.

Maargoed jullie spreken uit ervaring dat de cd70 buddy niet mooi past en niet mooi is.. Dat is de conclusie toch?

Wat moet ik nou?

Ik zit met een mooi wordend brommertje zonder zadel!
CD50H, onderdelen gezocht!
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

geduld hebben en goed zoeken...
(+ bereid zijn te betalen)

ze komen echt wel zo nu en dan voorbij(al dan niet meer met originele overtrek vaak) maar hier op het forum heb ik ze nog niet gezien.
Wel op MP en beurzen...

heb er laatst mijn hele mooie verkocht met de gedachte die gebruik ik toch nooit meer, heb geen CD... en ja hoor 2 weken later had ik weer een CD... heb nu al wel weer een hele nette buddy liggen die er van buitenaf precies als een CD buddy uitziet maar weet nog niet of de onderplaat ook de goede passende is... moet ik nog uitzoeken/passen
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
niek is ik
4T-MSB heilige

en wat ik bedoelde met CD70 is onzin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allemaal honda cd70...
Berry
4T-MSB addict

Bericht door Berry »

200 euro voor een nieuw zadel te veel?

CF Posh zadel voor monkey, 180 eurootjes. Die is zo'n 4-5 keer zo klein 8-)
G-craft custom zadel voor monkey, 220 tot 380 euro. Hoppa! ;)

Gewoon zoeken naar een ori buddy. Ze zijn er wel, wordt alleen dokken. Het is een pure investering, dus ja waarom niet. Wordt alleen maar meer waard en je brommer ziet er dan top uit. Beter dan al die net-niet-oplossingen.

Al bij Col van de Heuvel geprobeerd, Johannes misschien? Al eens gezocht in Denemarken, daar zijn ook CD50's geleverd toch?
hondajopie
Frequent 4T-MSB visitor

CD buddy

Bericht door hondajopie »

je weet nooit hoe een koe een haas vangt , een opmerking binnen mijn oldtimer club leverde mij gratis een ori Cd buddy op.
Ik wist van een lid die op zijn CD een andere buddy had gezet.
Deze kreeg ik zo, bodemplaat helemaal ok, schuim moest gerepareerd en een nieuwe overtrek.
Ik vond op marktplaats een old stock overtrek, 12 euro en in mijn woonplaats.
Je moet maar geluk hebben, en je netwerk gebruiken.
C310A-C310S-C320A-C320S-C320TT50-C320TS50-C320TS50DX
liefhebber en eigenaar
firestone
4T-MSB addict
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)

Bericht door firestone »

Je moet een keer keuzes maken.

Mijn rode Cd heeft een aangepaste buddy, komt bij Johannes vandaan.
Past prima, geen gebeun en slijtage
Afbeelding

Of je krijgt zoiets zoals op de blauwe
Afbeelding
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

hoeveel mocht die aangepaste buddy kosten bij johannes?
CD50
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr.D »

Nou ja als het zadel me dan echt wordt aangeboden heb ik toch altijd een gat in mijn hand hoor.. :wink:

Ik heb er alleen al zo veel geld in zitten, dat ik er wel een beetje klaar mee begin te raken, om steeds maar mijn portemonnee ver te moeten opentrekken voor weer wat onderdelen..

Mijn gas is werkend overigens!

Johannes heeft er 2 of 3 liggen geloof ik..maar ik weet niet of hij ze weg wil doen en voor hoeveel..ik moet hem toch nog bellen voor het achterrekje gelijk even vragen dus!

www.4stroke.dk daar heb ik de admin wel eens van gesproken (kan slecht engels overigens) en de cd50's die daar geleverd zijn, zijn voornamelijk de cd50 benly's met een iets ander zadel..

Die aangepaste buddy van die rode CD ziet er overigens mooi uit.. de bies loopt nog netjes bovenlangs..ik vind het er netjes uitzien!

Ik ga volgende maand maar weer eens naar de vehikel en hardenberg.. wie weet heb ik de mazzel en kom ik zo'n cd50h buddy tegen..een kwestie van geluk hebben dus.
niek is ik
4T-MSB heilige

firestone schreef:Je moet een keer keuzes maken.

Mijn rode Cd heeft een aangepaste buddy, komt bij Johannes vandaan.
Past prima, geen gebeun en slijtage
Afbeelding

Of je krijgt zoiets zoals op de blauwe
Afbeelding
geen gebeun geen slijtage ? en hoeveel km heb je er al mee gereden... zie de schokbreker uitsparing... daar gaat het ook vaak verkeerd...
Zeker met een zwaarder persoon(en) slijt het daar door...
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr.D »

Ik heb Johannes even gesproken en een cd50h zadel ligt er 1 NOS van, maar die ligt in zijn museum.. en laat hij daar liggen tot het een hoop geld gaat opbrengen..een appeltje voor de dorst zeg maar..

Hij verkoopt ook het aangepaste cd50 zadel.. zoals op die candy rode cd hierboven..dus aangepast door johannes..kosten zijn een kleine 200 euro..de bies loopt dan netjes zoals deze hoort. De achterbeugel wordt niet uitgevijld maar verplaatst en de dempergeulen komen op een 2 cm niet netjes uit..wat ook te zien is op de candy rode cd..dus volgens hem helemaal netjes op de dempergeulen na..

Volgens hem kun je de dempergeulen in de bodemplaat makkelijk en netjes verplaatsen (ver- kloppen), dekje terugplaatsen en dan zie je er helemaal niks van dat het een aangepaste buddy is..hij zegt dat als je het zadel naast een cd50h zadel legt je geen verschil ziet.

Volgens hem is het trouwens een SS50V zadel.. en geen CD70.. heel verwarrend allemaal, maar het komt erop neer bij een origineel honda zadel wat in de buurt komt..
DR Monkey
4T-MSB regular

Bericht door DR Monkey »

[quote="Mr.D"]Ik heb Johannes even gesproken en een cd50h zadel ligt er 1 NOS van, maar die ligt in zijn museum.. en laat hij daar liggen tot het een hoop geld gaat opbrengen..een appeltje voor de dorst zeg maar..

Hij verkoopt ook het aangepaste cd50 zadel.. zoals op die candy rode cd hierboven..dus aangepast door johannes..kosten zijn een kleine 200 euro..de bies loopt dan netjes zoals deze hoort. De achterbeugel wordt niet uitgevijld maar verplaatst en de dempergeulen komen op een 2 cm niet netjes uit..wat ook te zien is op de candy rode cd..dus volgens hem helemaal netjes op de dempergeulen na..

Volgens hem kun je de dempergeulen in de bodemplaat makkelijk en netjes verplaatsen (ver- kloppen), dekje terugplaatsen en dan zie je er helemaal niks van dat het een aangepaste buddy is..hij zegt dat als je het zadel naast een cd50h zadel legt je geen verschil ziet.

Waar orgineel de dempergeul zit,dus plaatjes inzetten,is goed te doen.
En zou toch 100% voor dit zadel gaan.
Vind die hoes zoals op die blauwe CD50 een beetje badmuts achtig en crappy uitzien.
Doet toch afbraak op een mooie CD.
Plaats reactie