Wat is het verschil tussen de gele en de groene draad uit de lichtspoel (SS50, 6V, standaard) ?
De gele draad wordt gebruikt voor licht.
De groene voor geen licht, wel accu opladen.
Ik denk dat de spanning op de gele draad hoger licht dan die uit de groene. Of is er alleen meer vermogen ?
Verschil draden lichtspoel ?
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Sir5
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
neee!
Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest.
De draad die uit het blok (komend van de lichtspoel, niet zijnde de gele draad), aangesloten wordt op de groene draad in de kabelboom.
Gaat naar C1 aansluiting in de lichtschakelaar (de gele gaat naar C2).
Graag het verschil tussen deze draden.
Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest.
De draad die uit het blok (komend van de lichtspoel, niet zijnde de gele draad), aangesloten wordt op de groene draad in de kabelboom.
Gaat naar C1 aansluiting in de lichtschakelaar (de gele gaat naar C2).
Graag het verschil tussen deze draden.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
-
Sir5
- Contacteer:
Nou komen we in de richting.Joffrey schreef:ééntje is een acculaaddraad en de andere is voor je licht.
Volgens mij verschilt de spanning niet, alleen de stroom.
Maar!
Volgens mij zit het zo:
- geel is voor lichten èn accu opladen
- groen is voor alleen accu opladen
Mijn vraag is nu: waarom ?
Waarom 2 verschillende draden ? Waarom niet 1 draad met soms licht erbij en soms niet ? Waarom wordt de groene draad niet gebruikt als het licht aan is ?
Iemand ?
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
wie heeft je dat nou weer wijsgemaaktKippenverver schreef:Een originele lichtspoel heeft inderdaad 2 spoelen.. Waarvan er 1 bedoeld was voor de toerenteller die nooit geleverd is..Joffrey schreef:Omdat ze op twee verschillende spoelen zitten aangesloten denk ik.
1tje met veel wikkelingen(licht), en 1 met minder(accu).
1 draad is voor het licht(geel). andere draad is voor de accu. de draad van de accu staat iets meer spanning op. een 6v accu gaat pas opladen bij +6v, er zal iets van 7volt op staan. op een 12v accu staat 13,7volt. lampjes kunnen iets minder goed tegen meer voltage, dus daar mag niet meer dan de opgegeven spanning op staan. knipperlichten, toeter, neutraallampje werk allemaal via de accu.
1ding wat ik niet met zekerheid durf te zeggen: je accu wordt niet opgeladen indien je licht aan staat. daarom laat die pas op zodra je lichtschakelaar op geen licht staat.
Laatst gewijzigd door nitelife op 17 sep 2007 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
TWD for life!
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Nee het is zoals sir5 al zegt.
Groen is om de accu te laden.
Geel is voor het licht én ook om je accu op te laden.
Daarnaast is er soms ook nog een roze draad. Deze draad wordt niet en is voor reserve ofzo.
Het verschil tussen groen en geel heeft idd iets met vermogen of spanning te maken. Is het ook niet zo dat groen al halverwege de spoel zijn aftakking heeft?
Groen is om de accu te laden.
Geel is voor het licht én ook om je accu op te laden.
Daarnaast is er soms ook nog een roze draad. Deze draad wordt niet en is voor reserve ofzo.
Het verschil tussen groen en geel heeft idd iets met vermogen of spanning te maken. Is het ook niet zo dat groen al halverwege de spoel zijn aftakking heeft?
-
Sir5
- Contacteer:
Het 'waarom' is nog niet beantwoord.René schreef:Het verschil tussen groen en geel heeft idd iets met vermogen of spanning te maken. Is het ook niet zo dat groen al halverwege de spoel zijn aftakking heeft?
Waarom heeft Honda bedacht dat er 2 draden uit de onsteking moesten komen ? Wat is het (spannings-technische) verschil tussen deze draden ?
Wie helpt ?
nitelife schreef: 1ding wat ik niet met zekerheid durf te zeggen: je accu wordt niet opgeladen indien je licht aan staat. daarom laat die pas op zodra je lichtschakelaar op geen licht staat.
Ik rijd altijd met licht aan en de accu loopt niet leeg.
Dus ja hij laad bij met licht aan.
De groene draad heeft een lagere spanning omdat je anders te veel spanning over je accu staat.
Met de gele worden je lampen en accu bediend. Waarbij de accu als spanningsregelaar werkt. Ja deze heeft meer wikkellingen omdat je lampen dat vragen.
Dit kun je aannemen in de FAQ staat hier een uitgebreid stukje.
In je schakelaar word geschakeld tussen geel en groen