Ola! Ik heb een 50-blokje opnieuw opgebouwd. Alle onderdelen vervangen. Nu loopt het al op de eerste kick en blijft prima stationair draaien. Alles werkt, maar het blok wil helaas geen toeren maken.
Heb de ontsteking nakegeken (alles doorgemeten en nieuwe punten erin), onstekingstijd iets later/vroeger, kleppen gesteld, tandwielverhouding klopt.
Er zit een 17mm carb op met een ruim spruitstuk. Bij veel gas gaat ie pruttelen. Maar bij niet volledig gas wil die gewoon niet meer toeren maken.
Ik heb zelf het idee dat er geen volledige ontbranding plaats vindt. Iemand tips?
Alvast bedankt!
Sandworm
Geen toeren
-
Sandworm
- 4T-MSB beginner
- Contacteer:
Luchtfilter en/of uitlaat los geen verbetering.NIX schreef:Haal je luchtfilter eens los of je uitlaat.
Nokje staat op tijd?
Klepjes niet te strak?
Bougietje OK?
Bobine OK?
Kleppen staan 0.002 inch vrij als zuiger op hoogste stand staat (TDC)
Bougie(s) is/zijn nieuw
Bombine is nieuw
Stationair loopt ie perfect.
Hoe kan ik checken of de nok op tijd staat?
Heb het "o"-tje op het streepje zitten op TDC en de schroefjes passen ook allemaal....
Alvast dank voor het meedenken!
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Jean Raoul du Cable
- Frequent 4T-MSB visitor
- Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)
-
Sandworm
- 4T-MSB beginner
- Contacteer:
Nou, ik ben eruit. Alle het bovenstaande geprobeerd, maar zonder resultaat.
Wat blijkt? Ik heb alles gereviceerd, maar vond de krukas niet nodig omdat er geen speling op zat. Maar, de spi baan was wel een beetje uitgelubberd. Het nieuwe speedje deed zijn werk bij laag toerental (stationair), maar bij een hoger toerental kon het vliegwiel de krukas niet bij houden. Tja, en dan doet ie het niet.
Als je het vliegwiel met de hand draait, loopt de krukas gewoon mee. Vandaar dat het even duurde voordat ik erachter kwam. Hoe ik erachter kwam? Ach, als je dit lang genoeg volhoud, is het spi'tje geen half maantje meer!
Nou, nog maar een keer het blok openmaken. Bedankt voor het meedenken!
Wat blijkt? Ik heb alles gereviceerd, maar vond de krukas niet nodig omdat er geen speling op zat. Maar, de spi baan was wel een beetje uitgelubberd. Het nieuwe speedje deed zijn werk bij laag toerental (stationair), maar bij een hoger toerental kon het vliegwiel de krukas niet bij houden. Tja, en dan doet ie het niet.
Als je het vliegwiel met de hand draait, loopt de krukas gewoon mee. Vandaar dat het even duurde voordat ik erachter kwam. Hoe ik erachter kwam? Ach, als je dit lang genoeg volhoud, is het spi'tje geen half maantje meer!
Nou, nog maar een keer het blok openmaken. Bedankt voor het meedenken!
blok hoeft niet uit elkaar joh!
wat mensen toch allemaal doen om bezig te blijven...
je moet ff dat oude stukje spie uit je krukas wrikken, je kruktap beetje bij vijlen zodat dat muurtje wat is ontstaan naast je spiegat weer vlak is. Leg er een nieuw spietje in en draai je vliegwiel goed vast.
Wedden dat het werkt? je spie is enkel en alleen maar om je vliegwiel in de goeie stand te zetten op de kruktap. de kracht komt op het conische gedeelte van je tap, niet op het spietje.
Groeten,
Dennis
wat mensen toch allemaal doen om bezig te blijven...
je moet ff dat oude stukje spie uit je krukas wrikken, je kruktap beetje bij vijlen zodat dat muurtje wat is ontstaan naast je spiegat weer vlak is. Leg er een nieuw spietje in en draai je vliegwiel goed vast.
Wedden dat het werkt? je spie is enkel en alleen maar om je vliegwiel in de goeie stand te zetten op de kruktap. de kracht komt op het conische gedeelte van je tap, niet op het spietje.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''