Marinus84's blauwe c50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

snelwyn schreef:leuke c50 heb je! Als ik je een tip mag geven, trek hem helemala uit elkaar en laat hem stralen en vervolgens goed behandelen tegen roest, volgensmij is jou frame nog best wel heel netjes en als je dat zo wil houden moet je daar wel ff iets aan doen.. als je het een beetje gaat bijwerken komt het tog weer terug...
Ja, ik ben nu bezig met plamuur, en zodra ik geld heb laat ik hem zandstralen en daarna ga ik hem helemaal goed conserveren en laten poedercoaten.

Dat zal denk ik over een half jaartje zijn. Maar dan is het wel wat kouder buiten.
Wat denk jij (jullie?) kan het dan alsnog gewoon, als het koud is buiten, laten coaten? Coaten zal wel binnen gebeuren he...

Peace
Dezelfde Jasper
chalykiller
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Bij coaten wordt de lak in een soort oven gehard. De buitentemperatuur heeft dus niet zoveel invloed :D
Maar serieus, ik zou de moeite besparen en er mee doorrijden tot je geld hebt om het serieus aan te pakken. Roesten doet ie toch wel, en hij is niet ineens na een paar maanden totaal rot. Cee frames kunnen een hoop rotheid hebben voor ze in elkaar storten, maar als je er wat aan doet, lever dan geen half werk.
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Dezelfde Jasper schreef:Bij coaten wordt de lak in een soort oven gehard. De buitentemperatuur heeft dus niet zoveel invloed :D
Maar serieus, ik zou de moeite besparen en er mee doorrijden tot je geld hebt om het serieus aan te pakken. Roesten doet ie toch wel, en hij is niet ineens na een paar maanden totaal rot. Cee frames kunnen een hoop rotheid hebben voor ze in elkaar storten, maar als je er wat aan doet, lever dan geen half werk.
Heb nu glasvezelplamuur
Afbeelding

Morgen de roest eraf bikken, met roestomvormer behandelen, laten werken, daarna met glasvezelplamuur vullen, mooi opschuren en met de bijgeleverde (op bestelling gemaakte) spuitbus blauw spuiten.
Eventueel bij de Hema een witte bus halen, om het staartje een witte veeg te geven over de blauwe spuitverf heen, dit vind ik mooier dan een compleet blauwe/monocolour tail.

Lijkt me toch beter om er iets aan te doen? :) Is maar zo'n 30 euro investering voor ten eerste betere looks, en ten tweede een langere bescherming. Het is namelijk niet zeker of ik het komende halfjaar zandstraal/coating kan betalen :(
skamoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door skamoto »

Mooi, zie je op de PlatteDuivenRit! nu je weer en broem hebt.

voor de camping even opgeven via www.platteduivenrit.nl

Groet

mischa
Dezelfde Jasper
chalykiller
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Als je maar weet waar je aan begint. Het is als je het goed wilt doen namelijk niet even roest verwijderen, en ook niet even plamuren. Maar het is altijd goed om zo ervaring op te doen.
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Dezelfde Jasper schreef:Als je maar weet waar je aan begint. Het is als je het goed wilt doen namelijk niet even roest verwijderen, en ook niet even plamuren. Maar het is altijd goed om zo ervaring op te doen.
Arghhh ja, vervolg staat in techniek forum..
Thizzle
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Thizzle »

zo heb je hem eindelijk :D hij ziet er erg gaaf uit. ben jaloers :P ik zie je vast wel eens rijden
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

Thizzle schreef:zo heb je hem eindelijk :D hij ziet er erg gaaf uit. ben jaloers :P ik zie je vast wel eens rijden
Hij blijft nog steeds niet stationair lopen, ik ben ten einde raad, heb zoiets, ik laat dat prachtding maar even een paar weken staan in de achtertuin. En dan ga ik er wel weer naar kijken. pfff

Heb alles gefixed wat het had kunnen zijn, behalve een nieuwe carb.
Maar na 2 verschillende carbs gebruikt te hebben, zou hij toch wel redelijk stationair moeten lopen vind ik, niet dus..

Dan maar een NT carb erop zetten. (geen valstroom dus meer, even kijken wat ik met die andere kan)
Het is me werkelijk nog nooit overkomen dat ik iets niet afgesteld heb gekregen.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Marinus84 schreef:
roow schreef:Idd. dat van dat kenteken 'afplakken' met paint ofzo zie je vaak zat op sites, en een paar plaatjes eronder zie je het kenteken wel :)

Maarja, leuke brommer, en leuke foto's!
wat niemand opvalt is dat ik dan weer wel het motornummer heb weggemoffeld :P (photoshop trouwens)

Ja, leuk, afgezien van de roestjes :(
En dat mijn pa hoogstwaarschijnlijk mijn 'brommerpyjama' heeft kwijtgemaakt.

Dus nu staat ie in de serre! En zolang kan ik dus ook niet sleutelen eraan.
Waarom maak je een foto van het motornummer als je die toch gaat wegmoffelen :P

Maar leuk ding
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door AAlex »

Marinus84 schreef:
Thizzle schreef:zo heb je hem eindelijk :D hij ziet er erg gaaf uit. ben jaloers :P ik zie je vast wel eens rijden
Hij blijft nog steeds niet stationair lopen, ik ben ten einde raad, heb zoiets, ik laat dat prachtding maar even een paar weken staan in de achtertuin. En dan ga ik er wel weer naar kijken. pfff

Maar na 2 verschillende carbs gebruikt te hebben, zou hij toch wel redelijk stationair moeten lopen vind ik, niet dus..

Dan maar een NT carb erop zetten. (geen valstroom dus meer, even kijken wat ik met die andere kan)
Het is me werkelijk nog nooit overkomen dat ik iets niet afgesteld heb gekregen.
He, man,

ehm, toen je de carb demonteerde is je toen opgevallen dat ik m met vloeibare pakking had gemonteerd? deed ik natuurlijk niet zonder reden....o-ring dichtte blijkbaar niet voldoende af of t flensje was iets krom....
Beetje vloeibare pakking op t flensje en je probleem is denk wel weer weg......

suc6 Alex
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

AAlex schreef:
Marinus84 schreef:

He, man,

ehm, toen je de carb demonteerde is je toen opgevallen dat ik m met vloeibare pakking had gemonteerd? deed ik natuurlijk niet zonder reden....o-ring dichtte blijkbaar niet voldoende af of t flensje was iets krom....
Beetje vloeibare pakking op t flensje en je probleem is denk wel weer weg......

suc6 Alex
Goede, ik vond inderdaad mooie blauwe vloeibare pakking.
Waar kan ik die kopen? De pakking die ik een keer kocht was namelijk zwart/teer-achtig.

Heb een nieuwe ring erin gezet, dit mocht niet baten. Misschien weer opnieuw een ring halen.
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

VLOEIBARE PAKKING

Bericht door AAlex »

automaterialen zaak als brezan of zo...

of je beunt t ff met siliconekit ;-)
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
Marinus84
4T-MSB addict

Re: VLOEIBARE PAKKING

Bericht door Marinus84 »

AAlex schreef:automaterialen zaak als brezan of zo...

of je beunt t ff met siliconekit ;-)
Is dat hittebestendig?
AAlex
Frequent 4T-MSB visitor

siliconekit

Bericht door AAlex »

voldoende. kanje ook (kleine) gaatjes in autouitlaatdemper mee fixen (ervaringsdeskundig)

maar vloeibare pakking is ff netter...
BRULLE MET DIE SPULLE!!

Afbeelding
stephan c

Bericht door stephan c »

weinig roest..
Plaats reactie