de verzameling van m'n vriendin en ik...

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

de verzameling van m'n vriendin en ik...

Bericht door MrSinga »

1ste brommer. Lang origineel gehouden. Tot komst van DX90 nix aangepast. Dan blokje 72cc/handkoppeling en optische kleine veranderingen.

Afbeelding

DX90 gekocht. Reden teveel politiecontrole en geen zin om zonder vervoer te vallen. Singa werd enkel nog gebruikt bij meetings of voor int weekend te rijden. Paar kleine aanpassingen gebeurt. Bijna 3jaar zo rondgereden.

Afbeelding

Singa gewisseld tegen een ST70 motodax.

Afbeelding

ST70 verkocht aan skyrider, die hem dag van vandaag nog steeds heeft. Wel herschildert enzo. Verkocht omdat het niet m’n ding was. Dan met deel van het geld een singa overgekocht. Ineens snel rijdend gemaakt omdat ik ineens het nodig had wegens blok van DX90 dat het begaf.

Afbeelding

Paar aanpassingen gedaan aan m’n Singa. Niet te duur want werd dagelijks gebruikt in weer en wind. Honda blokje, 70cc, 4bakje handkoppeling. Chroom spatjes, Z50J2 achterlichtje en ander uitlaatje. Dat was het zowat

Afbeelding

Dan een geruime tijd met dat machientje rondgevlamd. Op een jaar tijd een 10000km :D
Ondertussen ging m'n DX90 een grote verandering. Eigenlijk alles wat vervangen kon worden en aangepast is gebeurt. Zelfs m'n teller moest eraan geloven (was een nieuwe honda tot 100km/h). Zelfbouw blokje :47boring; 52slag, SS50-boite, 2plater; OT70kopje…

Afbeelding

Afbeelding

Dan is m’n Vaillante op stal gegaan. Heeft sinds deze gedaante maar een 500km gedaan. Nog paar kleine aanpassingen gebeurt zoals je kunt zien. Maar wegens het vele geld komt die niet meer buiten. Staat zelfs uit verzekering. Komt later in m’n huis ergens te staan. Tesamen met het A’tje van de vriendin

Afbeelding

Met m'n singa blijven rondcrossen. Maar ik was toen al aan het sparen voor andere onderdelen. Had iets speciaals in m’n hoofd. Maar door een plotseling snellere afbraak van die zwarte singa dan verwacht nooit uitgewerkt zoals ik ze wou. Had snel terug een brommer nodig en m’n Vaillante was geen optie. Het enige dat gebleven was van die singa is de tank. Al de rest werd van de ene op de andere dag verkocht. Blokje was gelijkaardig aan die op m’n Vaillante, mits verschil van nokkenas en type boite.

Afbeelding

Afbeelding

Die motosinga heb ik een maandje gehad en heb ik dan geruild tegen een ST70. Was toen zo goed als een wrakje.

Afbeelding
(was toen al wat verbeterd).

Origineel zal er R-design achterlichtje, ingekorte leo, nice koplamp en plat stuurtje op.

Dan begonnen de aanpassingen. Daar het nu MIJN dax is, moest ze naar mijn zin worden met een goed rijgedrag.

Zo was ik erg tevreden ervan. Was 22 April 2006 zo.
Afbeelding

Sinds 25december 2006:
Afbeelding

Blokje was dat van m’n ex-motosinga mits aanpassingen.
Verloopstukje 6V kruk =>12V kruk
Honda ND-ontsteking
Kitaco SPL-kopje
Daytona natte 5plaats koppeling
…

Dan nog met onderdelen dat ik liggen had een nieuwe brommer gemaakt. 1ste idee was lowridertje maken, maar tijdens het bouwen van gedacht veranderd en afgewerkt om te verkopen. Verkocht als 70cc, 3bakje handkoppeling.

Afbeelding

Nu ben ik bezig met een Rode NT dax. Deze zou normaal ook verkocht worden zoals op de foto maar wel afgewerkt dan. Maar wegens verandering van plannen, zal ze toch nog blijven :D…Hier staat ze bijna af tesamen met de DX90 van m’n tante (die ook onder handen wordt genomen)

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog m’n volgend machientje en momenteel laatste. Zal normaal verkocht moeten worden, maar dat zien we wel weer…et rijdt terug te leuk :D

Singa nr 3. Honda CF70-blokje. Wel met Jc ontsteking op en NT monkey handkoppeling. Gewoon om het rijgemak dat ik handkoppeling neem op m’n brommers.
Spatbordjes liggen hier al klaar gespoten en al…maar alleen nog geen tijd gehad om te monteren :D

Afbeelding

Afbeelding

M’n vriendin haar brommers dan nog:
Ze is begonnen met een redelijk standaard NT Dax. Een rode met niet veel km’s. Een mooi dingetje.
Paar kleine aanpassingen, maar 50cc gebleven. Daar heeft ze een tijd mee rondgereden. Tot op een bepaald moment dat het noodlot toesloeg.

Afbeelding

Ondertussen waren we al begonnen met zo goed als origineel Z50A’tje aan het maken. Dat duurde en alles werd na dat noodlot in versneld tempo verder gezet. Met als resultaat, een zo goed als 100% ori gerestaureerd A’tje. Enige grote aanpassinge is: 12V gehouden omdat het normaal bedoelt was als dagdagelijks vervoer. Rest zijn overgrote delen origineel Honda

Afbeelding

Afbeelding

Maar vermits ze der niet echt mee kan rijden door haar accident met haar rode dax. Miserie al om, terug een honda dax beginnen maken. In een paar dagen (een week ofzo :D) alles gezocht en gekocht om die Dax af te krijgen. Dusdanig geen ideale mooie brommer, maar wel betrouwbaar. Ze rijdt er nu bijna 2jaar dagelijks mee rond zonder problemen, wel de normale kosten zoals banden/ketting enzo. Blokje is NT dax met handkoppeling op.

Afbeelding

Momentele beslissing, wegens omstandigheden…Alle witte stukken van de NT dax af…alle chroom van de vriendin haar dax komen op die NT dax. Dus wordt dan e mooie rood/chroom NT dax.

We hebben wel al een erg mooie terugblik op het verleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hopelijk volgen er nog…Maar kzou wat moeten minderen en beginnen uitkijken naar nieuwe auto en e huisje :D Enige grote droom nog :D DOG worden :D
Laatst gewijzigd door MrSinga op 21 apr 2007 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

mooi mooi.

hier nog een filpmje van je dax met daytona droog

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=takegawa
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

I know, toen was ze nog van Sam :D
Maar bij het monteren en testen van iemand z'n daytona droog (dat dus voor geen meter ontkoppeld zoals het hoort) beslist om zelf een natte te nemen...
SSlesage
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door SSlesage »

SAM???? vanhoutte???????
SS finished
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Tis weer beter weer en nu komt ze beter tot z'n recht...
Afbeelding

en keer tesaam met m'n singa'tje.
Afbeelding

M'n tellerke...werkt dus goed hier :D
Afbeelding

Spatbordjes nog monteren. Ze liggen klaar, maarja eerst de belangrijke dingen. Maar voor de rest marcheert alles al perfect. Lichten/claxon/motorke enzo :D
Afbeelding
CF70-blokje doet z'n werk meer dan naar behoren. 15-30 trekt ze er te vlotjes door, moet echt nog zwaarder gaan :D Kga es testen op 16 of 17 vooraan.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

M'n singa gewisseld met iets anders...geraakte niet snel genoeg verkocht. Heb nu een DX50'tje met wat werk aan erbij (en wat stukjes). foto's volgen nog wel

Afbeelding
zo was ze toen ze geruild werd. Persoon die ze nu heeft, is er erg blij mee. Reed verdorie goed voor een 70cc.

Staat nu ook nog te koop, een NT daxje van me...gemaakt voor m'n vriendin, maar ze blijft liever rijden met de grijs/blauwe dax. dusja, daar gaat al m'n werk

Afbeelding

Afbeelding

als deze verkocht is, dan word het tijd om de laatste af te werken.

Staat momenteel nog in m'n garage een 100% ori ST70 van 1973, meegebracht uit engeland maandje terug. Die wordt met de loop der tijd voor m'n vriendin.

en nog een CB125J, moet nog es herspoten worden, maar is fun om te rijden. gewoon snel en veilig
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Wat een brommers...

De een mooier dan de ander, vooral de Vaillante en het A'tje vind ik echt heel mooi :)
Kloppenburg
4T-MSB regular

Bericht door Kloppenburg »

aardige verzameling!
Hondalul!!
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Zow, mooie verzameling. Zo'n A'tje zou ik toch ook ooit nog wel eens aan mijn collectie toe willen voegen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

MJB schreef:Wat een brommers...

De een mooier dan de ander, vooral de Vaillante en het A'tje vind ik echt heel mooi :)
A'tje moet nog eens verder afgewerkt worden...moeten paar onderdelen naar de chromage. Valbaren/velgen/remdeksels/stuurplaat/...zo wat nog kleinere dingen. Dan terug monteren met andere banden en zadel

Vaillante zit ik in 2strijd mee. Staat nu 2j stil aan de kant. twijfel of ik hem verder verbouw of hem gewoon verkoop
tsooj
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door tsooj »

vaillante dax vind ik echt mooi, ik zou er zeker aan verder werken!
heb je foto van die cb125j?
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Afbeelding

zou ze volgende winter willen vernieuwen.
-Vorkje van een twin erop (dikker en stugger)
-nieuwe lak, nu ist gewoon snel met spuitbussen gedaan om te kunnen rijden. kleur zou het candy gold worden zoals de CB 350 enzo hebben
-carters/naven polieren of kleine kans terug grijs
-nieuwe stickerset (enkel nog zoeken welke)
-zoeken naar bagagerek enzo

en dan nog deel zaken laten herchromeren. Al dat ik moet zeggen dat voor z'n leeftijd de chroom er nog aardig goed uit ziet. Ze is van 1976 en ze ziet er goed uit :D

blokje is leuk en nog aardig snel voor ori te zijn. Alleen gaat ze toch een 120km/h. Voor een 125cc vind ik dat niet slecht. Met 2 nog een grote 100km/h.

reden waarom ik naar deze overschakel. Met 2 veel gemakkelijker rijden dan op een dax. Plaats te over erop
Plaats reactie