DX90 gekocht. Reden teveel politiecontrole en geen zin om zonder vervoer te vallen. Singa werd enkel nog gebruikt bij meetings of voor int weekend te rijden. Paar kleine aanpassingen gebeurt. Bijna 3jaar zo rondgereden.
Singa gewisseld tegen een ST70 motodax.

ST70 verkocht aan skyrider, die hem dag van vandaag nog steeds heeft. Wel herschildert enzo. Verkocht omdat het niet m’n ding was. Dan met deel van het geld een singa overgekocht. Ineens snel rijdend gemaakt omdat ik ineens het nodig had wegens blok van DX90 dat het begaf.
Paar aanpassingen gedaan aan m’n Singa. Niet te duur want werd dagelijks gebruikt in weer en wind. Honda blokje, 70cc, 4bakje handkoppeling. Chroom spatjes, Z50J2 achterlichtje en ander uitlaatje. Dat was het zowat
Dan een geruime tijd met dat machientje rondgevlamd. Op een jaar tijd een 10000km
Ondertussen ging m'n DX90 een grote verandering. Eigenlijk alles wat vervangen kon worden en aangepast is gebeurt. Zelfs m'n teller moest eraan geloven (was een nieuwe honda tot 100km/h). Zelfbouw blokje :47boring; 52slag, SS50-boite, 2plater; OT70kopje…
Dan is m’n Vaillante op stal gegaan. Heeft sinds deze gedaante maar een 500km gedaan. Nog paar kleine aanpassingen gebeurt zoals je kunt zien. Maar wegens het vele geld komt die niet meer buiten. Staat zelfs uit verzekering. Komt later in m’n huis ergens te staan. Tesamen met het A’tje van de vriendin
Met m'n singa blijven rondcrossen. Maar ik was toen al aan het sparen voor andere onderdelen. Had iets speciaals in m’n hoofd. Maar door een plotseling snellere afbraak van die zwarte singa dan verwacht nooit uitgewerkt zoals ik ze wou. Had snel terug een brommer nodig en m’n Vaillante was geen optie. Het enige dat gebleven was van die singa is de tank. Al de rest werd van de ene op de andere dag verkocht. Blokje was gelijkaardig aan die op m’n Vaillante, mits verschil van nokkenas en type boite.
Die motosinga heb ik een maandje gehad en heb ik dan geruild tegen een ST70. Was toen zo goed als een wrakje.

(was toen al wat verbeterd).
Origineel zal er R-design achterlichtje, ingekorte leo, nice koplamp en plat stuurtje op.
Dan begonnen de aanpassingen. Daar het nu MIJN dax is, moest ze naar mijn zin worden met een goed rijgedrag.
Zo was ik erg tevreden ervan. Was 22 April 2006 zo.
Sinds 25december 2006:

Blokje was dat van m’n ex-motosinga mits aanpassingen.
Verloopstukje 6V kruk =>12V kruk
Honda ND-ontsteking
Kitaco SPL-kopje
Daytona natte 5plaats koppeling
…
Dan nog met onderdelen dat ik liggen had een nieuwe brommer gemaakt. 1ste idee was lowridertje maken, maar tijdens het bouwen van gedacht veranderd en afgewerkt om te verkopen. Verkocht als 70cc, 3bakje handkoppeling.
Nu ben ik bezig met een Rode NT dax. Deze zou normaal ook verkocht worden zoals op de foto maar wel afgewerkt dan. Maar wegens verandering van plannen, zal ze toch nog blijven
Dan nog m’n volgend machientje en momenteel laatste. Zal normaal verkocht moeten worden, maar dat zien we wel weer…et rijdt terug te leuk
Singa nr 3. Honda CF70-blokje. Wel met Jc ontsteking op en NT monkey handkoppeling. Gewoon om het rijgemak dat ik handkoppeling neem op m’n brommers.
Spatbordjes liggen hier al klaar gespoten en al…maar alleen nog geen tijd gehad om te monteren
M’n vriendin haar brommers dan nog:
Ze is begonnen met een redelijk standaard NT Dax. Een rode met niet veel km’s. Een mooi dingetje.
Paar kleine aanpassingen, maar 50cc gebleven. Daar heeft ze een tijd mee rondgereden. Tot op een bepaald moment dat het noodlot toesloeg.

Ondertussen waren we al begonnen met zo goed als origineel Z50A’tje aan het maken. Dat duurde en alles werd na dat noodlot in versneld tempo verder gezet. Met als resultaat, een zo goed als 100% ori gerestaureerd A’tje. Enige grote aanpassinge is: 12V gehouden omdat het normaal bedoelt was als dagdagelijks vervoer. Rest zijn overgrote delen origineel Honda
Maar vermits ze der niet echt mee kan rijden door haar accident met haar rode dax. Miserie al om, terug een honda dax beginnen maken. In een paar dagen (een week ofzo
Momentele beslissing, wegens omstandigheden…Alle witte stukken van de NT dax af…alle chroom van de vriendin haar dax komen op die NT dax. Dus wordt dan e mooie rood/chroom NT dax.
We hebben wel al een erg mooie terugblik op het verleden:

hopelijk volgen er nog…Maar kzou wat moeten minderen en beginnen uitkijken naar nieuwe auto en e huisje