12v -> 220v omvormer
-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Eerst maar weer even rekenen. Hoeveel Ah zijn je accu's? Moderne camera penlites zijn 2 Ah, als je bromaccu 3 Ah is krijg je ze niet vol.
Schakeling: het betreft een tijdelijke oplossing, voor een paar keer, dus heel precies komt het niet. Dan zou ik een weerstand in serie zetten met de camera batterij en stroomgeregeld gaan laden. Vaak is de vuistregel dat een accu met 10% van z'n capaciteit geladen moet worden. Stel 2 Ah, dan is dat 200mA. Verschil 12-7.2=4.8V. R=U/I = 4.8/0.2 = 24 ohm. Theoretisch wordt ie dan in 10 uur geladen. Bij 12 ohm in 5 uur. Ik denk dat dit gaat werken, maar je weet dus nooit precies wanneer de batterij vol is. Maar dat is voor een paar keer niet erg. P=U*I=4.8*0.2 is 1W weerstand. Neem voor de veiligheid een 5W weerstand. Rekening houdend met een dalende accuspanning gok ik dat een weerstand van 15 to 18 ohm gaat werken.
Schakeling: het betreft een tijdelijke oplossing, voor een paar keer, dus heel precies komt het niet. Dan zou ik een weerstand in serie zetten met de camera batterij en stroomgeregeld gaan laden. Vaak is de vuistregel dat een accu met 10% van z'n capaciteit geladen moet worden. Stel 2 Ah, dan is dat 200mA. Verschil 12-7.2=4.8V. R=U/I = 4.8/0.2 = 24 ohm. Theoretisch wordt ie dan in 10 uur geladen. Bij 12 ohm in 5 uur. Ik denk dat dit gaat werken, maar je weet dus nooit precies wanneer de batterij vol is. Maar dat is voor een paar keer niet erg. P=U*I=4.8*0.2 is 1W weerstand. Neem voor de veiligheid een 5W weerstand. Rekening houdend met een dalende accuspanning gok ik dat een weerstand van 15 to 18 ohm gaat werken.
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Als het nou niet goed blijkt te werken met je zelf gebouwde lader, kun je misschien HIER kijken of deze persoon een geschikte lader heeft voor jou camera. Ik heb toen wel gewoon een kant en klare 12V lader gekocht omdat ik niet het risico wilde lopen dat ik een accu van mijn Nikon kapot zou laden, aangezien deze toch 50 euro per stuk zijn.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
die man kan me niet helpen helaasBrommert schreef:Als het nou niet goed blijkt te werken met je zelf gebouwde lader, kun je misschien HIER kijken of deze persoon een geschikte lader heeft voor jou camera. Ik heb toen wel gewoon een kant en klare 12V lader gekocht omdat ik niet het risico wilde lopen dat ik een accu van mijn Nikon kapot zou laden, aangezien deze toch 50 euro per stuk zijn.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
verschuerenpeter
- 4T-MSB beginner
-
verschuerenpeter
- 4T-MSB beginner
-
verschuerenpeter
- 4T-MSB beginner
ik weet zeker waar ik over praat
de reden waarom een kabelboom smelt is omdat jullie er geen zekering tussen plaatsen!!!
dan zal uiteraart als je een kortsluiting hebt bij de elektra die op de accu werkt de kabelboom smelten!!! omdat zon accu 60A kan leveren!!! dan werkt je kabelboom zon beetje als zekering
en een accu met kromgetrokken platen is het gevolg van een kortsluiting, dan gaat ze méér stroom dan 60A leveren waardoor ze stukgaat
en als je me niet gelooft kijk dan op volgende link. dit zijn de specificaties van een 12v 4ah accu. zoeen als ik er heb
http://cheeyuen.manufacturer.globalsour ... tation.htm
zeg nou niet weer dat ik niet weet waarover ik praat!
de reden waarom een kabelboom smelt is omdat jullie er geen zekering tussen plaatsen!!!
dan zal uiteraart als je een kortsluiting hebt bij de elektra die op de accu werkt de kabelboom smelten!!! omdat zon accu 60A kan leveren!!! dan werkt je kabelboom zon beetje als zekering
en een accu met kromgetrokken platen is het gevolg van een kortsluiting, dan gaat ze méér stroom dan 60A leveren waardoor ze stukgaat
en als je me niet gelooft kijk dan op volgende link. dit zijn de specificaties van een 12v 4ah accu. zoeen als ik er heb
http://cheeyuen.manufacturer.globalsour ... tation.htm
zeg nou niet weer dat ik niet weet waarover ik praat!
-
verschuerenpeter
- 4T-MSB beginner