Overtrek zadel repareren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
svh
4T-MSB beginner

Overtrek zadel repareren

Bericht door svh »

Fijne dag,

Ik heb het volgende originele zadel van een OT-Dax liggen die ik graag wil gebruiken als rij-zadel, dit om mijn ongeschonden zadel tegen scheuren te beschermen en op schap te kunnen leggen.

Echter zit er een lelijke scheur op de zijkant vooraan:

Afbeelding

Zijn er hier mensen die ooit eens hebben geprobeerd om dit zelf te repareren? Ik kom geregeld kits tegen zoals deze: https://www.toraz.fr/p/quixx-cuir-et-vi ... d_source=1

Ik heb echter de indruk dat de resultaten met zulke kits harder tegenvallen dan ze doen uitschijnen.

Ik kwam daarom terecht bij deze DIY. Leerrijk, maar in tegenstelling tot mezelf weet deze mens duidelijk waar hij mee bezig is: https://www.xs650.com/threads/seat-cove ... mer.60298/

Wat zouden jullie doen in dit geval? Heeft iemand al eens geprobeerd zoiets te herstellen met een techniek die werkt? Gezien het zadel dient om mee te rijden zoek ik naar een oplossing die beter is dan er duct-tape over plakken maar niet "breng het naar een professionele leermaker".

Groetjes,

Sander
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Overtrek zadel repareren

Bericht door MrSinga »

ik heb er laatste 2j deel hersteld met onder de ori overtrek een stuk van een ander kapot zadel te kleven. Maar met lijm zoals die 1e kit, helaas op. Reden waarom met ander zadel omdat die dezelfde textuur, zelfde materiaal ed is. Waardoor ie minder opvallend is en hetzelfde gedraagt.
Ooh en het is niet enkel kleven hé. Je moet die ori overtrek weer soepel krijgen, dat is ook de reden dat ie scheurt

maar het gewoon eronder kleven is ook niet correct zulle er is wel wat meer werk.

die 2e met die silicone er onder is leuk maar dat komt sowieso weer los omdat die silicone anders gedraagt dan de hoes (zeker in die dikte). Mooi voor een gestalde brommer niet zo mooi voor rijbrommer.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Overtrek zadel repareren

Bericht door NIX »

Het blijft altijd lelijk en dit zijn niet zomaar scheuren, dit is uitgedroogde kunststof. Is gewoon op, dus. Koop een nieuw dekje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie