Verzekering Honda ss50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
williamhilhorst
4T-MSB beginner
Bezit: Honda ss50

Verzekering Honda ss50

Bericht door williamhilhorst »

Voor mijn zoon ben ik op zoek naar tips voor een goede maar betaalbare verzekering van mijn oude ss50 welke 30 jaar in mijn bezit is en nu klaar voor een 16 jarige.
Hij moet zelf zijn schadevrije jaren opbouwen en een oldtimer verzekering is niet mogelijk.
Alle tips zijn welkom
magnamaniac
4T-MSB regular

Re: Verzekering Honda ss50

Bericht door magnamaniac »

williamhilhorst schreef: 15 sep 2026 18:46 Voor mijn zoon ben ik op zoek naar tips voor een goede maar betaalbare verzekering van mijn oude ss50 welke 30 jaar in mijn bezit is en nu klaar voor een 16 jarige.
Hij moet zelf zijn schadevrije jaren opbouwen
en een oldtimer verzekering is niet mogelijk.
Alle tips zijn welkom
Als 16 jarige betaal je gewoon de hoofdprijs ivm schaderisico.
Bouw je voor bromfietsen überhaupt schadevrije jaren op? Ik heb al zo lang geen brommer meer verzekerd dat ik me dat echt af vraag.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

In België alvast niet. En waarom zou je die niet zelf verzekeren? Bv achter uwe wagen (of kan dat niet in NL) met kind als hoofdbestuurder??

geen idee of ie ermee naar school wil, maar oldtimer en woon/werk of woon/School mag niet
williamhilhorst
4T-MSB beginner
Bezit: Honda ss50

Bericht door williamhilhorst »

Helaas is in Nederland een 16 jarige niet gedekt als verzekeringnemer niet rijd.
magnamaniac
4T-MSB regular

williamhilhorst schreef: 16 sep 2026 16:14 Helaas is in Nederland een 16 jarige niet gedekt als verzekeringnemer niet rijd.
Is op zich ook begrijpelijk.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

williamhilhorst schreef: 16 sep 2026 16:14 Helaas is in Nederland een 16 jarige niet gedekt als verzekeringnemer niet rijd.
en als u er zelf ook af en toe es ritje mee doet?
magnamaniac
4T-MSB regular

Verzekeraars zijn ook niet dom. Die weten echt wel als de verzekerde de ouder is en de 16 jarige komt in een ongeluk dat deze de regelmatige bestuurder is.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

magnamaniac schreef: Gisteren 09:15 Verzekeraars zijn ook niet dom. Die weten echt wel als de verzekerde de ouder is en de 16 jarige komt in een ongeluk dat deze de regelmatige bestuurder is.
hier in België is dat weinig probleem (zelfs oldtimer kan mits ze lid zijn van een club). Maar ik snap wel waar het schoentje wringt.
Dan is de volle pot betalen enige optie. Mss toch vragen of het op zijn naam kan maar gekoppeld achter auto od zodat BA goedkoper wordt. Er zijn meerdere mogelijkheden meestal maar daar lopen ze zelden mee te koop
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Na mijn weten bouw je geen schadevrije jaren op bij een brommer verzekering. In al die jaren dat ik brommers heb verzekerd heb ik nooit een schade vrij jaar gekregen, maar als ik mijn vrouw hoor die bouwd voor haar ape wel schadevrije jaren op. Misschien per oplichter verschil hier in.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

blagen kunnen ook es wat minder ongelukkies maken he, dan hoeft die verzekering niet zo duur te zijn. laat hem dat ook aan z'n vriendjes doorgeven, dat je gezamenlijk opdraait voor de kosten, dat is hoe verzekering werkt, het geld moet ergens vandaan komen.

en vergeet schade veroorzaakt door onverzekerde fatbikers niet, ook het waarborgfonds word betaald door verzekeringnemers, betalen we met z'n allen aan mee. het word tijd voor verplichte verzekering voor fatbikes, of gewoon voor alle electrische idioterie wat tegenwoordig overal rondzoeft. gewoon alle regels die voor snorfietsen gelden ook voor alle electrische fietsen laten gelden. simpel, klaar met die onzin. verzekeringsplicht, kentekenplicht, helmplicht, leeftijdgrens, rijbewijsplicht, hoppa. electrische fietsen waren ooit bedoeld voor bejaarden, nu rijden voornamelijk veel te jonge kinderen erop die het nog het minste nodig hebben. gewoon ouderwets trappen met je luie donder. en niet appen tijdens het fietsen. en naastelkaar rijden verbieden. pfff
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

Ik ben het niet helemaal oneens met je wb fatbikes en ander electrisch aangedreven grut, maar ik denk dat een simpel verzekeringsplaatje en een bijbehorende premie en een helmplicht een goede oplossing kan zijn.

Verder betaal je als jongere inderdaad de hoofdprijs.
Life is too short for lousy coffee.
magnamaniac
4T-MSB regular

lil schreef: Gisteren 14:02 blagen kunnen ook es wat minder ongelukkies maken he, dan hoeft die verzekering niet zo duur te zijn. laat hem dat ook aan z'n vriendjes doorgeven, dat je gezamenlijk opdraait voor de kosten, dat is hoe verzekering werkt, het geld moet ergens vandaan komen.

en vergeet schade veroorzaakt door onverzekerde fatbikers niet, ook het waarborgfonds word betaald door verzekeringnemers, betalen we met z'n allen aan mee. het word tijd voor verplichte verzekering voor fatbikes, of gewoon voor alle electrische idioterie wat tegenwoordig overal rondzoeft. gewoon alle regels die voor snorfietsen gelden ook voor alle electrische fietsen laten gelden. simpel, klaar met die onzin. verzekeringsplicht, kentekenplicht, helmplicht, leeftijdgrens, rijbewijsplicht, hoppa. electrische fietsen waren ooit bedoeld voor bejaarden, nu rijden voornamelijk veel te jonge kinderen erop die het nog het minste nodig hebben. gewoon ouderwets trappen met je luie donder. en niet appen tijdens het fietsen. en naastelkaar rijden verbieden. pfff
Ja opa. ;)
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda PC50 K rood
Honda PC50 K ‘Groene Draeck’
Honda CL50 V rood

Bericht door PB HONDA PC50 »

Mijn zoon krijg ik helaas niet op een CD50 Benly oid, hij heeft een ‘youngtimer’ scooter gekocht, een Yamaha Neos 4 uit 2015. Overigens prachtig stukje techniek, watergekoeld, injectie, helemaal origineel op een Malossi Multivar na, trekt als een beest en rijdt echt heerlijk.

Omdat ik ook het risico niet wil nemen hem zogenaamd als tweede bestuurder te noteren, zijn we ook op zoek naar een enigszins betaalbare verzekering. Bij Univé zou MIJN premie met hem erbij genoteerd bij €130 per maand worden (ik heb al mijn verzekeringen bij Univé, en de Yamaha is nu van mij; ik betaal nu voor ‘mijn’ Neos 4 en Giggle ongeveer €20 per maand per scooter), uiteindelijk zal hij de Yamaha gewoon op zijn naam zetten en verzekering afsluiten bij Centraal Beheer, nadat wordt het zo’n €80 per maand… nog steeds bizar.

Overigens, op een gewone bromfiets-/scooterverzekering bouw je wel schadevrije jaren op. Op eennoldtimerverzekering niet.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

wtf... welke premies betalen jullie in NL?? Ik betaalde, als 16 jarige (en tot paar jaar terug nog steeds toen eind 30'er) een 150euro/bromfiets per jaar. Kon ik helaas niet achter m'n auto zetten bij m'n verzekering. Moto's staan er meerdere op 1 polis aangezien je maar met 1 per keer kunt rijden.

Nu via oldtimer (wat ook kan hier voor -18j) zit ik op ong 80euro voor de 1e en voor bijkomende 14euro (incl terugsleepkosten in grote delen van EU, rara NL zit daar niet bij)? Dus ipv enkel motootjes zijn het vooral bromfietsen geworden en zit ik nog niet op die prijs van 1 bij m'n vorige verzekeraar. Ik gebruik ze niet woon/werk daarvoor is de Grom (MSX) er.
Plaats reactie