In een ultime poging om een oplossing te vinden post ik even de tekening van de huidige aansluiting(en) van de CDI en ombouw naar 12v van de brommer van mijn zoon. Met diverse tips vanuit dit forum leek een oplossing voorhanden, alleen de brommer start nu niet meer (heel kort en dan valt hij weer uit). Ik hoop dat er iemand is die ervaring heeft met deze ombouw en onderdelen (laadspoel met witgele uitgang dus geen 2 separate wit en geel) en een 6pins cdi zoals op de tekening/foto is weergegeven.
De witgele heb ik inmiddels aangesloten zoals eerder iemand op dit forum adviseerde (dus splitsen en aansluiten op geel van kabelboom en vervolgens ook aansluiten op geel van spanningsregelaar). Daar heb ik spanning gemeten (toen brommer nog wel startte) en op zich leek dit te werken:
-alleen op witgeel vanuit laadspoel oplopende AC spanning tot > 40v
-na aansluiten op wit en geel naar spanningsregelaar meet ik bij de ingang van de spanningsregelaar op deze 2 punten ca. 12 - 20v AC.
-op rood vanuit spanningsregelaar naar accu meet ik 12,7v DC

Ik hoop op een laatste ingeving van iemand, anders ben ik bang dat we de brommer maar moeten verkopen en iets anders zoeken wat wel werkend te krijgen is.