Er waren ook in het buitenland geen SS50's die met dit achterlicht geleverd zijn. Deze achterlichten waren gewoon in de mode in de jaren 80/90wim V8 schreef: ↑31 aug 2025 21:30stoterstangen90 schreef: ↑31 aug 2025 20:55
Die achterlichten stonden vroeger ook altijd schuin hoor. Ik weet eigenlijk niet beter.
Volgens mij werd er geen nieuwe Honda ss en cd in nl met dit achterlicht verkocht.
De buitenlandse uitvoeringen die wel van dit type achterlicht voorzien waren stonden toch wel recht?
Gr. Wim.
restauratie honda ss50
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Re: restauratie honda ss50

-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Je brommer ff achteruit tegen een muur duwen ...lijkt me in dit geval door de radius van je spatbord te komen dat het een FLAK zoeklicht is geworden.
Hop hop gas dr op
-
Rome
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool - Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Als je erop gaat zitten komt hij wel iets naar beneden, maar gewoon voor de mooi moet hij wel een wig krijgen om hem wat meer in de lijn van de knipperlichten te krijgen... gewoon weer een hobby aanpassing maken dus
op de allereerste foto voor de restauratie stond het achterlicht ook iets omhoog, maar dat achterspatbord was langer, dus kon je het achterlicht wat lager plaatsen. Het nieuwe spatbord is iets korter, en er moet natuurlijk nog wel een kenteken onder geplaatst worden dat niet als spatlap dient. ( dat ziet er niet uit!) gewoon netjes binnen het chrome van het spatbord blijven zonder tig gaten te boren in het nieuwe spatbord.
ik vind er wel wat op... word vervolgd
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Klopt, deze portugese achterlichten werden in de jaren 80/90 in Nederland veelvuldig gebruikt, gewoon om de ss een wat meer dikkere motorlook te geven.stoterstangen90 schreef: ↑31 aug 2025 22:38Er waren ook in het buitenland geen SS50's die met dit achterlicht geleverd zijn. Deze achterlichten waren gewoon in de mode in de jaren 80/90wim V8 schreef: ↑31 aug 2025 21:30stoterstangen90 schreef: ↑31 aug 2025 20:55
Die achterlichten stonden vroeger ook altijd schuin hoor. Ik weet eigenlijk niet beter.
Volgens mij werd er geen nieuwe Honda ss en cd in nl met dit achterlicht verkocht.
De buitenlandse uitvoeringen die wel van dit type achterlicht voorzien waren stonden toch wel recht?
Gr. Wim.
Er zijn er niet veel meer van overgebleven, dus vond het wel leuk om deze ook weer terug te plaatsen.
Ode aan de jaren 80.
Laatst gewijzigd door Rome op 01 sep 2025 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
nou dan moet je hem ook zo schuin willen hebben staan, want dat is nou juist de jaren 80 look. niks meer aan doen dus.
perfect zo.
(bij gebrek aan gniffel-emoji)
perfect zo.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
lil..Ik ga toch voor schuin als zijnde foto 1 van het begin van de restauratie.. ook schuin, maar beschaafd schuin
het spatbord is de baas, die bepaald de gegeven schuinte. al het andere is spatbordschuinteschennis. vertel dat maar aan iedereen die opmerking maakt over dat achterlicht, en vertel ze er maar bij dat ze er geen verstand van hebben en lekker door moeten lopen naar de zundapp & kreidler hoek, waar ze ook debiel grote onofficiele achterlichten hebben maar die dan recht staan. wegwezen met je domme geouwehoer over honda. je schrijft dat namelijk met andere letters he, en in een andere volgorde. stelletje idioten. da moe je zegge
overigens; wat je hier hebt teruggebracht met deze honda, is een stukje tijdsbeeld. hoe onbetekenend de striping op de tank ook moge lijken, het is wel degelijk hoe dat er destijds precies uit zag en eruit hoort te zien. en je weet nu ook zelf, dat is geen makkie om zomaar even terug te brengen. en ook die debiele klepdeksels, dat hoort er helemaal bij. ik ben doorgaans niet bepaald scheutig met complimenten, maar dit is best wel goed gedaan, al zeg ik het zelf.
overigens; wat je hier hebt teruggebracht met deze honda, is een stukje tijdsbeeld. hoe onbetekenend de striping op de tank ook moge lijken, het is wel degelijk hoe dat er destijds precies uit zag en eruit hoort te zien. en je weet nu ook zelf, dat is geen makkie om zomaar even terug te brengen. en ook die debiele klepdeksels, dat hoort er helemaal bij. ik ben doorgaans niet bepaald scheutig met complimenten, maar dit is best wel goed gedaan, al zeg ik het zelf.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Dank je wel lil, die kan ik in mijn broekzak steken! Ik had ook beloofd aan de verkoper om hem te restaureren als hij was toen ik hem kocht,lil schreef: ↑01 sep 2025 21:53 het spatbord is de baas, die bepaald de gegeven schuinte. al het andere is spatbordschuinteschennis. vertel dat maar aan iedereen die opmerking maakt over dat achterlicht, en vertel ze er maar bij dat ze er geen verstand van hebben en lekker door moeten lopen naar de zundapp & kreidler hoek, waar ze ook debiel grote onofficiele achterlichten hebben maar die dan recht staan. wegwezen met je domme geouwehoer over honda. je schrijft dat namelijk met andere letters he, en in een andere volgorde. stelletje idioten. da moe je zegge
dus met de k1 tank en zadel.. en natuurlijk het portugese achterlicht. Zo blijft hij in zijn geheel bij elkaar toen hij 25 jaar geleden in de schuur werd gestald. ( natuurlijk wel weer met de orginele tank kleur, want dat blauw wat erop zat was het niet echt
speedgas moest ook wel verdwijnen, maar voor de rest is het nog de zelfde ss50 met dito onderdelen.
p.s. ik heb al een manier gevonden om de spatbordschuinteschennis te omzeilen..van het weekend weer even verder, word mooi weer zag ik.
hopelijk krijg ik hem lopend, en kan ik nog een youtube link plaatsen.
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Eigenlijk moet dat sokkeltje aangepast worden om de spatbordschuinteschennis wat te camoufleren , een wiggie er tussen zou een smet zijn op de rest van de restauratie .
Ik vind de curve van een origineel kort spatbord al enigzins dubieus maar deze is het zeker.
En Lil ...niet piepen over de klepdeksels , die zijn gewoon mooi.
Al dichten de repro's van tegenwoordig wel slechter af.
Ik vind de curve van een origineel kort spatbord al enigzins dubieus maar deze is het zeker.
Hop hop gas dr op
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
het wigje komt ook niet bij de basis van de sokkel.. maar het achterlicht bestaat uit 2 delen, ik vang het op in het bovenste deel van het achterlicht.. en ik hoor het oordeel wel als ik de foto`s geplaatst hebDennoz schreef: ↑02 sep 2025 19:42 Eigenlijk moet dat sokkeltje aangepast worden om de spatbordschuinteschennis wat te camoufleren , een wiggie er tussen zou een smet zijn op de rest van de restauratie .
btw.. lil gaf ook zijn goedkeuring op de kleppendeksels.. periode correct ( jaren 80/90 oldschool dan ) Ik heb de kop (spike) moeren wel vervangen, dat was toch weer een beetje te veel van het goede in de jaren 80. Maar zeker wel bewaard!
die studs kwamen nog ietsje later, dus die zijn wat mij betreft ook niet echt periode correct, kan je idd weglaten. tis mooi zo.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Hij loopt eindelijk! nog wel wat finetunen... maar dit is al weer een stap verder. De meeste draden van de spoelen waren te ver bloot of waren gewoon gebroken, ik heb alle draden vervangen en opnieuw gesoldeerd. Nieuwe hitachi punten en condensator, 1x kicken en hij start gelukkig.
Helaas is het volgende probleem dat de koppeling niet werkt. Er zit een nieuwe plaat in, maar als ik mijn koppeling inknijp en in zijn 1 schakel, bokt hij meteen vooruit en slaat uit.
Koppeling afgesteld maar mag niet baten... iemand misschien een idee?
waarschijnlijk nog maar eens koppelingkant openhalen en kijken wat er mis is... beetje jammer. Ik had gehoopt op een eerste testrit dit weekend
https://youtu.be/eL_wdkR49cI?feature=shared
Helaas is het volgende probleem dat de koppeling niet werkt. Er zit een nieuwe plaat in, maar als ik mijn koppeling inknijp en in zijn 1 schakel, bokt hij meteen vooruit en slaat uit.
Koppeling afgesteld maar mag niet baten... iemand misschien een idee?
waarschijnlijk nog maar eens koppelingkant openhalen en kijken wat er mis is... beetje jammer. Ik had gehoopt op een eerste testrit dit weekend
https://youtu.be/eL_wdkR49cI?feature=shared
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Koppeling verkeerd in elkaar gezet, dus tanden vallen niet in de groeven. Haal maar uit elkaar. Je plaat ziet er nu waarschijnlijk als een diafragmaplaat (bol).
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Ik had er nog zo op gelet... helaas..
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Dan ben je echt blind
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869