Honda C310

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
theo
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310

Re: Honda C310

Bericht door theo »

Kan daar olie uit het carter ontsnappen als er teveel olie in het carter zit
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Ja dat kan, is een bekend c310 probleem. Er bouwt teveel druk in het carter op en dan kleddert er olie uit de carterontluchting.
Dat slangetje is er om te voorkomen dat de olie uit de carterontluchting op je achterband terecht komt.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Dat dus, slangetje erop en zodanig mikken dat het naast je achterband terecht komt.
theo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door theo »

Dus dan moet je regelmatig olie controleren of gooit hij het echte overtollige er uit
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Je moet goed je oliepeil blijven controleren, (2x /maand) en er mag niet teveel olie in het carter zitten ivm druk opbouw.
Als je ondanks alles nog steeds teveel druk hebt in je carters is er nog een carterontluchtings geval dat je ipv je peilstok komt vdat zeldzaam is, maar nog te vinden.
Heb er zo gauw even geen beeld bij.
kawasaki
4T-MSB beginner
Bezit: c310S

Bericht door kawasaki »

Ik rij ook een Honda CX 650 Turbo. Onze club (HFTC) heeft uitgezocht dat er zeker 2 benzine merken Euro 98 verkopen zonder (!) ethanol.
Dat zijn OK en Shell. Daar staat het ook op de pomp. Andere merken op de website kijken.
Groeten Han Moorman. (C310S)
theo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door theo »

Goede avond ik heb nog vraag over de carburateur ik schreef dat mijn C310 heel hard dus veel toeren maakt ook als de gas dicht draai nu ben ik gaan zoekend de gasschuif er nog eens uit gehaald en getest of die bleef hangen niet dus toen alles weer gemonteerd en tot mij verbazing
Liep hij mooi rustig tot ik ontdekte dat het boutje waar ik dekseltje waar de gaskabel naar binnen gaat niet helmaal was vast gedraaid nu draai ik dat vast en geef gas en toen bleef hij als ik de gas dicht draaide heel veel toeren maken draai ik het boutje los is het over en loopt hij weer rustig wat nu is de oplossing want dat boutje moet toch gewoon vast zitten wie o wie heeft de oplossing
Plaats reactie