6V Led richtingaanwijzers Honda SS50 knipperlichten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Re: 6V Led richtingaanwijzers Honda SS50 knipperlichten

Bericht door fs1tom »

Waarom bouw de boel niet om naar 12V? Heb ik bij mijn FS1 ook gedaan (ok, dat was wel op basis van een aangepaste Honda MB/MT ontsteking). Dan heb je een prima basis om je verlichting te verbeteren.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
willem.66
4T-MSB beginner
Bezit: spartamet

Bericht door willem.66 »

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik weet niet of het makkelijk is om een TS 50 om te bouwen naar 12 volt. Wat zijn de beperkingen voor een 6 volt. Volgens mij werkt 6 volt bij deze brommers al +/-50 jaar?
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Ik kan je eventueel met iemand in contact brengen die lichtspoelen wikkelt van 6 - naar 12 volt.
Weet alleen niet of dat ook met C310/20 gaat (meer de vraag of `ie er zin in heeft. Het is voor hem een kwestie van de oude spoel onderzoeken en er een nieuwe wikkeling met de juiste dikte draad op wikkelen), maar de mogelijkheid is er (ik heb er een werkende 6>12v CB50 lichtspoel gekocht).
Verder zou je van alles kunnen proberen wat al geprobeerd is, maar niet tot toepasbaar resultaat heeft geleid.

Cok V/D Heuvel heeft wel een twinspark C310, ook leuk.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Iemand heeft laatst toch ombouw setjes voor pffies gemaakt, er zal toch ook wel iets gefixt kunnen worden voor deze dingen ....met die ss setjes met kleine vliegwieltjes bv.
Hop hop gas dr op
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

De grootste beperking van 6V is dat er sneller weerstand in de bedrading zit. Ik zeg het vast verkeerd voor de echte electro technici, maar 6V vraagt om dikkere draden met minder weerstand dan 12V. Je zal dus alle verbindingen; massa, stekkers, lampcontacten, zelfs op de draad geknepen stekkers schoon moeten maken en met wat vaseline tegen corrosie en dus weerstand moeten beschermen.

Verder komt er uit een 12V lampje gewoon meer licht dan uit een 6v.

Je kunt gewoon eens kijken of een laadspoeltje van een bamibal of MT ofzo in een 320 vliegwieltje wil als de boel toch 12V moet worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie