Sneller blok DAX CT70
-
Roberttiel
- Frequent 4T-MSB visitor
Sneller blok DAX CT70
Hallo allemaal,
Ik heb een originele CT70 gekocht die bijna klaar is voor de motorkeuring bij het RDW.
Nu heb ik toch maar besloten de Honda te laten keuren met een iets vlotter blok. Niet dat ik er extreem hard op wil gaan rijden, maar mocht het een keer nodig zijn moet het wel kunnen. Zelf zit ik te kijken naar een Daytona Anima 150 met lichtspoel. Hebben jullie hier ervaring mee of raden jullie een ander blok aan? Koppeling op de krukas heeft niet mijn voorkeur. Tevens wil ik het liefst geen oliekoeler plaatsen als het niet echt nodig is om de DAX zo origineel mogelijk te laten lijken.
Groeten,
Robert
Ik heb een originele CT70 gekocht die bijna klaar is voor de motorkeuring bij het RDW.
Nu heb ik toch maar besloten de Honda te laten keuren met een iets vlotter blok. Niet dat ik er extreem hard op wil gaan rijden, maar mocht het een keer nodig zijn moet het wel kunnen. Zelf zit ik te kijken naar een Daytona Anima 150 met lichtspoel. Hebben jullie hier ervaring mee of raden jullie een ander blok aan? Koppeling op de krukas heeft niet mijn voorkeur. Tevens wil ik het liefst geen oliekoeler plaatsen als het niet echt nodig is om de DAX zo origineel mogelijk te laten lijken.
Groeten,
Robert
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Sneller blok DAX CT70
anima en ori look?? Afrader want er hangt daar een eigen grote CDI/gelijkrichter bij die bijna niet past in een OT Dax of je bent batterij ed kwijt. En daar drop je geen andere ontsteking op (andere eigen krukas)
1e vraag: wil je de valbaren behouden? Zoja, dan zit je al vrij beperkt qua motor EN qua uitlaat.
goedkoop sneller rijden is gewoon een YX140 erop, lifan ND type ontsteking erop en je hebt een motor met goeie lichtopbrengst en nog een mooi rijgedrag. Niet snelste motor maar wel goedkoop en goed.
Daytona 125 fiddy hoor ik ook veel goeds over, gaat ook wel hard voor maar 125cc
1e vraag: wil je de valbaren behouden? Zoja, dan zit je al vrij beperkt qua motor EN qua uitlaat.
goedkoop sneller rijden is gewoon een YX140 erop, lifan ND type ontsteking erop en je hebt een motor met goeie lichtopbrengst en nog een mooi rijgedrag. Niet snelste motor maar wel goedkoop en goed.
Daytona 125 fiddy hoor ik ook veel goeds over, gaat ook wel hard voor maar 125cc
-
Roberttiel
Bedankt MrSinga hier heb ik wat aan.MrSinga schreef: ↑04 okt 2024 13:37 anima en ori look?? Afrader want er hangt daar een eigen grote CDI/gelijkrichter bij die bijna niet past in een OT Dax of je bent batterij ed kwijt. En daar drop je geen andere ontsteking op (andere eigen krukas)
Op mijn DAX zit geen valbaren, maar die wil ik wel nog gaan monteren, zodra ik er een (of imitatie) heb gevonden.
Ik hoef ook niet extreem hard te gaan, maar mocht ik op een 80 of 100 km weg terecht komen wil ik wel normaal met het verkeer mee kunnen komen. Ik zal mij eens gaan verdiepen in de YX140 blokken en Daytona 125.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
valbaren met blokken +108cc zijn een no go. Te lange cilinders en daardoor niet mogelijk te monteren.
replica valbaren staan oa. op motorkit
replica valbaren staan oa. op motorkit
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Klein hoekje uit de valbeugel om de uitlaat ruimte te geven was alles wat ik nodig had met een yx150-5

ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
ja, maar de kop van zo'n 150/190 is echt groot. Heb deze zomer iemand gehad die ze ook wou in combo en ging echt niet.
Maar ben idd verkeerd, bovenliggende uitlaat (ori/ori look) kan dan niet meer omdat de bocht in de weg zit met de valbaren
Maar ben idd verkeerd, bovenliggende uitlaat (ori/ori look) kan dan niet meer omdat de bocht in de weg zit met de valbaren
-
butt head
- moppersmurf
Jij bedoelt die Daytona anima puisten en ksr model koppen dat die niet passen.
Duidelijk
Maar dat zijn toch koppen die je niet onder een daxje wil hebben om dat ze foeilelijk zijn
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
akkoord maar toch kopen mensen die. En topicstarter vroeg die anima 150, niet de DT150E T-rex. Die heeft die verfoeilijke lelijke kop.
vandaar dat ik direct zei YX140 of die fiddy 125. Die zien er nog ietwat normaal uit.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Roberttiel schreef: ↑04 okt 2024 08:25
Nu heb ik toch maar besloten de Honda te laten keuren met een iets vlotter blok.
Jammer hoor. Een mooie originele Honda te verpesten met dat chinablok van een kinderpitbikeje.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
ori look zou je een lifan 110 met koppeling op de kruk kunnen nemen. Valt weinig op dat het niet ori is dan. Maat rijdt al ettelijke jaren daarmee rond. Wel blok wat gepimpt met snellere 4e, snellere nok, Honda ontsteking en HC-piston. Blokje gaat hard voor maar 110cc te zijnwim V8 schreef: ↑05 okt 2024 10:21Roberttiel schreef: ↑04 okt 2024 08:25
Nu heb ik toch maar besloten de Honda te laten keuren met een iets vlotter blok.
Jammer hoor. Een mooie originele Honda te verpesten met dat chinablok van een kinderpitbikeje.
Gr. Wim.
- magnamaniac
Niet iedereen is een purist.wim V8 schreef: ↑05 okt 2024 10:21Roberttiel schreef: ↑04 okt 2024 08:25
Gr. Wim.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
Als je het kan betalen zou ik een nice of cd90 blok nemen, wil je harder dan zijn er legio opboorkits
Daarmee haal je de 90/u en je hebt geen onbetrouwbare chinese meuk.
Daarmee haal je de 90/u en je hebt geen onbetrouwbare chinese meuk.
-
butt head
- moppersmurf
Dat zijn wel de mooiere oplossingen, maar snel 1000,- voor staat onbekend. Vaak zegt een verkoper wel dat het in goede staat is maar dat valt ook vaak tegen
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
helemaal akkoord
Ik heb recent een nice herbouwd, maat heeft die overgekocht, maar zitten ook legio nieuwe parts in (koppeling/cilinderkit/...) allemaal leuk maar die stukken gaan zot geld en zijn bijna onvindbaar