yx150cc aansluiten (zoek hulp al gebruikt!)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Re: yx150cc aansluiten (zoek hulp al gebruikt!)

Bericht door wim V8 »

Belachelijk idee. Koop een injectie brommer en bouw die om naar carburateur.
Vraag de leverancier van het spul om advies, hij verkoopt het immers.
Plus dat als je staande wordt gehouden komt de agent er achter dat je een Milieudelict pleegt.
Dat is best een spannende zaak. :mrgreen:

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

wim V8 schreef: 18 sep 2024 09:05 Belachelijk idee. Koop een injectie brommer en bouw die om naar carburateur.
Vraag de leverancier van het spul om advies, hij verkoopt het immers.
Plus dat als je staande wordt gehouden komt de agent er achter dat je een Milieudelict pleegt.
Dat is best een spannende zaak. :mrgreen:

Gr. Wim.
Huh, wat lul jij nou weer
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
magnamaniac
4T-MSB regular

Bericht door magnamaniac »

Waarom wil "iedereen" zn injectie eigenlijk zo graag ombouwen naar carb?
Je haalt een systeem eraf wat (in principe) voor elk toerental en belasting het optimale mengsel kan geven naar iets wat bestaat uit een verzameling compromissen?
If it looks stupid but works, it's not stupid.
wim V8
4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

fs1tom schreef: 18 sep 2024 09:25
wim V8 schreef: 18 sep 2024 09:05

Gr. Wim.

Huh, wat lul jij nou weer

Denk je van niet?

Gr. Wim.

Link naar mijn Honda's:
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

magnamaniac schreef: 18 sep 2024 10:04 Waarom wil "iedereen" zn injectie eigenlijk zo graag ombouwen naar carb?
Je haalt een systeem eraf wat (in principe) voor elk toerental en belasting het optimale mengsel kan geven naar iets wat bestaat uit een verzameling compromissen?
Een carburateur brommer is makkelijker op te voeren.
Maar volgens mij bestaat er ook niet echt een fijne vrij te programmeren unit voor dat injectie geneuzel.

Ik weet het heb een klap van de molen gehad, maar zo wil ik een carburateur brommer ombouwen naar injectie, om dat het kan
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Ik ook!
grote klappen, snel thuis
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

goed punt. waarom is er nog steeds geen vrij programmeerbare aftermarket injectie unit? hoelang bestaat injectie nou al, zou toch volop verkrijgbaar moeten zijn nu? of is dat te moeilijk om te maken? en waarom hebben we sowieso geen toegang tot programmatuur om bestaande injectie units aan te passen? daar is markt voor, dus waarom is het er niet?
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

lil schreef: 18 sep 2024 12:19 goed punt. waarom is er nog steeds geen vrij programmeerbare aftermarket injectie unit? hoelang bestaat injectie nou al, zou toch volop verkrijgbaar moeten zijn nu? of is dat te moeilijk om te maken? en waarom hebben we sowieso geen toegang tot programmatuur om bestaande injectie units aan te passen? daar is markt voor, dus waarom is het er niet?
Ze moeten wel passen. En goed is duur, brommer is goedkoop dus vaak werkt zo iets niet.

lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ach kom op zeg, hoe moeilijk kan het nou werkelijk zijn? ik vind dit onacceptabel. inmiddels zou de officiele programmatuur volop illegaal te downloaden moeten zijn, maar je vind niks, nergens, hoe kan dat nou in ons tegenwoordige computertijdperk waarin niks digitaals nog veilig is? ik kan me niet voorstellen dat die lobby van fabrikanten zo sterk is dat ze zelfs daar de macht hebben om het geheim te houden. zelfs chinezen weten injectiebrommers te maken, its no rocket science
magnamaniac
4T-MSB regular

Bericht door magnamaniac »

lil schreef: 18 sep 2024 12:19 goed punt. waarom is er nog steeds geen vrij programmeerbare aftermarket injectie unit? hoelang bestaat injectie nou al, zou toch volop verkrijgbaar moeten zijn nu? of is dat te moeilijk om te maken? en waarom hebben we sowieso geen toegang tot programmatuur om bestaande injectie units aan te passen? daar is markt voor, dus waarom is het er niet?
Die zijn er, iig voor zowel motorfietsen als auto's. Losse kastjes die je ertussen plaatst.bv rapidbike. Maar daarmee wijzig/optimaliseert je natuurlijk alleen de hoeveelheid brandstof, voor meer lucht heb je dan natuurlijk ook weer grotere gasklep huizen nodig en ik heb geen idee of daar een markt in is.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nee daar zorgt een lambda sensor voor. aan de hand daarvan word de hoeveelheid brandstof bepaald bij een gegeven hoeveelheid lucht, dus het maakt niet uit of er weinig of veel lucht is.
overigens, die gasklephuizen zijn behoorlijk groot, rustig een doorlaat van 20mm ofzo. veel groter als een carb.
Laatst gewijzigd door lil op 18 sep 2024 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

lil schreef: 18 sep 2024 12:37 nee daar zorgt een lambda sensor voor. aan de hand daarvan word de hoeveelheid brandstof bepaald bij een gegeven hoeveelheid lucht
Ja en nee,

Het is hoe zo'n apparaat werkt.
Vaak hebben ze een basis map die afhankelijk is van factoren lucht temp, motor temp, gasklep stand. De lambda doet vaak de controle of hij wel binnen de basis map blijft zo niet dan steld hij bij. Helemaal met zo'n basic systeem als op je brommer te vinden is.

Met dat digitale tijdperk van jou zijn er ook nog veel ingebouwde hindernissen in een ecu te vinden. Dus dan is het maar net hoe goed men is om die hindernissen te nemen en of er vraag is om de hindernissen te nemen.

lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

waar zijn alle hackers & crackers van vroeger gebleven?... (of tenminste, van 25 ofzo jaar geleden.)

maarja, goed, dan maar een carburateur.
wim V8
4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Voorbeeld idee: Iemand, 16 jaar, wil graag een brommer. Hij weet die gaat 40km/u.
Hij wil ook een Honda én het moet een viertakt zijn. Hij kan kiezen injectie of carburateur.
Hij koos injectie, waarom? Rijdt 1:70, rijdt altijd perfect koud of warm, op 3000mtr of op zeeniveau.
Start altijd direct. En de topsnelheid van zo'n Honda is maar liefst 65 km/uur.

Gr. Wim.

Link naar mijn Honda's:
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

alleen rijd ie niet 65 maar 45, al ploffend en maf lopend, en vaak niet honda ook al voert het de logo's, maar iets uit china wat ervoor moet doorgaan.
knulletje van 16 doet er dan beter aan om dat onding vlug weer door te verkopen en een 2e hands import injectie honda uit japan te kopen, die idd gemaakt zijn om standaard 65 te lopen, en dan de gashandle te blokkeren op 45 oid alstie toch per se 45 wil rijden. al doende leert men, zie die eerste foute aankoop maar als lesgeld. (of kijk van tevoren op dit fantastische forum en lees deze posting van mij hier zodat je gelijk de juiste beslissing kan maken en je je dat lesgeld kan besparen. attendeer ook vooral je mede 4takt vrienden op dit forum als je ze liefhebt.)
Plaats reactie