Injectie naar carburateur; ontstekingsproblemen
-
Ed Field
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Dax 125 Zhenhua Kloon 2018, Pacific Coast 1989, CB 500 1997
Injectie naar carburateur; ontstekingsproblemen
Hoi Allemaal,
Zoals ik van de week al aangaf; er zouden nog genoeg mogelijkheden komen om problemen te vinden, het is weer gebeurd...
Na het sleutelen van afgelopen zondag om een kortsluiting op te lossen nog meer eens begonnen aan de ombouw van Rojo injectie naar carburateur, setje "plug en play"van Motorkit.
Injectie eraf, niet al te ingewikkeld ebn vervolgens eerst maar eens even de nieuwe ontskening erop. De motor heeft een drie + een draad aansluiting; stekker met twee witte draden voor de verlichting en ontsteking, draadje voor de neutraalstand en een blauw witte pulsdraad.
Een en ander aangesloten, en jawel: vonk. Dit was rechtsteeks op de motorblokbedrading dus nu dit werkte een an ander aangesloten op de stekker die ook richting de spanningsregelaar gaan. En geluk; nog steeds vonk.
Daarna spruitstukje en carburateur opgebouwd, beetj benzine in het tankje ( er los bovenop natuurlijk, geeft weer wat meer kans op ongelukjes) en starten....en hij slaat aan...en weer af. Na wat geknoei met de carb toch maar weer even de bougie eruit getrokken om de vonk te controleren, die was en is er niet meer. Inmiddels al weer een ochtendje aan het zoeken, maar de vonk is er niet meer...bij mij ook even niet meer, maar dat komt vanzelf weer goed, de Dax niet.
Wat kan de oorzaak zijn dat de vonk gisteren perfect was en na een paar seconden gelopen te hebben verdwenen is? Een stator met twee ( drie als je de pulsdraad meetelt) kan toch niet te ingewikkeld zijn? Ik heb al geprobeerd een van de statordraden aan massa te leggen, ook geen resultaat.
Kan de CDI gisteren gefrituurd zijn ton de motor een paar seconden gelopen heeft?
Ik heb de zoekfunctie uitgebreid nagezocht, maar kom nog niet iets tegen wat op deze situatie van toepassing is, mocht het er wel staan, excuses, heb ik het niet kunnen vinden.
Groet uit Limburg,
Ed
Zoals ik van de week al aangaf; er zouden nog genoeg mogelijkheden komen om problemen te vinden, het is weer gebeurd...
Na het sleutelen van afgelopen zondag om een kortsluiting op te lossen nog meer eens begonnen aan de ombouw van Rojo injectie naar carburateur, setje "plug en play"van Motorkit.
Injectie eraf, niet al te ingewikkeld ebn vervolgens eerst maar eens even de nieuwe ontskening erop. De motor heeft een drie + een draad aansluiting; stekker met twee witte draden voor de verlichting en ontsteking, draadje voor de neutraalstand en een blauw witte pulsdraad.
Een en ander aangesloten, en jawel: vonk. Dit was rechtsteeks op de motorblokbedrading dus nu dit werkte een an ander aangesloten op de stekker die ook richting de spanningsregelaar gaan. En geluk; nog steeds vonk.
Daarna spruitstukje en carburateur opgebouwd, beetj benzine in het tankje ( er los bovenop natuurlijk, geeft weer wat meer kans op ongelukjes) en starten....en hij slaat aan...en weer af. Na wat geknoei met de carb toch maar weer even de bougie eruit getrokken om de vonk te controleren, die was en is er niet meer. Inmiddels al weer een ochtendje aan het zoeken, maar de vonk is er niet meer...bij mij ook even niet meer, maar dat komt vanzelf weer goed, de Dax niet.
Wat kan de oorzaak zijn dat de vonk gisteren perfect was en na een paar seconden gelopen te hebben verdwenen is? Een stator met twee ( drie als je de pulsdraad meetelt) kan toch niet te ingewikkeld zijn? Ik heb al geprobeerd een van de statordraden aan massa te leggen, ook geen resultaat.
Kan de CDI gisteren gefrituurd zijn ton de motor een paar seconden gelopen heeft?
Ik heb de zoekfunctie uitgebreid nagezocht, maar kom nog niet iets tegen wat op deze situatie van toepassing is, mocht het er wel staan, excuses, heb ik het niet kunnen vinden.
Groet uit Limburg,
Ed
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Re: Injectie naar carburateur; ontstekingsproblemen
Garantie!
Als het plug and play setje zo makkelijk is aan te sluiten, er zal zeker ook een beschrijving bij gezeten hebben, en alles
is volgens beschrijving van de leverancier aangesloten, dan is ie stuk.
Terug brengen die handel en een nieuwe vragen. Niet er aan klooien(garantie vervalt direct).
Dat is mijn idee.
Gr. Wim.
Als het plug and play setje zo makkelijk is aan te sluiten, er zal zeker ook een beschrijving bij gezeten hebben, en alles
is volgens beschrijving van de leverancier aangesloten, dan is ie stuk.
Terug brengen die handel en een nieuwe vragen. Niet er aan klooien(garantie vervalt direct).
Dat is mijn idee.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
-
Ed Field
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Dax 125 Zhenhua Kloon 2018, Pacific Coast 1989, CB 500 1997
Hoi Wim en andere belangstellenden (leedvermaak is toegestaan!),
Geklooid heb ik er uberhaupt al mee, en Motorkit is wat dat betreft heel duidelijk, CDI's en dergelijke gaan niet retour en geen garantie....
Ben het wel met je eens, maar ik heb helaas de neiging om steeds verder te proberen, uiteindelijk kan het niet zo moeilijk zijn. Voor jouw informatie; dit is het setje; https://www.youtube.com/watch?v=ZFQqM0-YGVE
Uiteindelijk komt het erop neer dat de "grote stekker" die achter het Rojo systeem zou moeten zitten er niet zit. Zijn allemaal losse bullit connectors. Het gaat er dus om welke draad de voedingskabel voor de CDI gaat(moeten) zijn. Op diverse draden meet ik spanning, maar uit het schema kan ik het ook niet halen. Killswitch staat goed, jiffy schakelaar staat als ingeklapt dus de eerste dingen waar ik aan denk zijn geeelimineerd.
Feitelijk is het maar een drie draads aansluiting, voeding, massa en puls draad. Hoe moeilijk kan het zijn?
(Het is natuurlijk ook maar net hoe je plug en play interpreteert; na inpluggen heb ik inmiddels de hele dag met de Dax gespeeld, en nog zonder benzine te verstoken ook...)
Ik heb wel OORacing nog een mailtje gestuurd, kunnen ze daar ook nog even lachen...
Misschien heb je nog een iedee, ik hoor het graag!
Groet,
Ed
Geklooid heb ik er uberhaupt al mee, en Motorkit is wat dat betreft heel duidelijk, CDI's en dergelijke gaan niet retour en geen garantie....
Ben het wel met je eens, maar ik heb helaas de neiging om steeds verder te proberen, uiteindelijk kan het niet zo moeilijk zijn. Voor jouw informatie; dit is het setje; https://www.youtube.com/watch?v=ZFQqM0-YGVE
Uiteindelijk komt het erop neer dat de "grote stekker" die achter het Rojo systeem zou moeten zitten er niet zit. Zijn allemaal losse bullit connectors. Het gaat er dus om welke draad de voedingskabel voor de CDI gaat(moeten) zijn. Op diverse draden meet ik spanning, maar uit het schema kan ik het ook niet halen. Killswitch staat goed, jiffy schakelaar staat als ingeklapt dus de eerste dingen waar ik aan denk zijn geeelimineerd.
Feitelijk is het maar een drie draads aansluiting, voeding, massa en puls draad. Hoe moeilijk kan het zijn?
(Het is natuurlijk ook maar net hoe je plug en play interpreteert; na inpluggen heb ik inmiddels de hele dag met de Dax gespeeld, en nog zonder benzine te verstoken ook...)
Ik heb wel OORacing nog een mailtje gestuurd, kunnen ze daar ook nog even lachen...
Misschien heb je nog een iedee, ik hoor het graag!
Groet,
Ed
de wet beschermt je, en die is hier van toepassing. je hebt het recht het product binnen 14 dagen te retourneren als het niet bevalt, ongeacht wat het bedrijfsbeleid van de leverancier is. zelfs al laten ze je ervoor tekenen, dan is dat "contract" gewoon niet rechtsgeldig. zoek rechtshulp. en nadien natuurlijk ook gelijk nooit meer wat kopen bij hun.
-
bjorn dax50
- 4T-MSB beginner
- Bezit: dax
Hallo Ed
na wat zoeken op het internet heb ik identiek dezelfde problemen wat heb je dan gedaan om dit op te lossen of wat was net het probleem ? (heb er al 2 cdi's erdoor
na wat zoeken op het internet heb ik identiek dezelfde problemen wat heb je dan gedaan om dit op te lossen of wat was net het probleem ? (heb er al 2 cdi's erdoor
-
jurgen.moyaert
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Zhenua 50cc injectie
Hey,
Iemand idee hoe de draden aan te sluiten.
Is ook zhenua van mij met een set van motorkit
Grtz..
h

Iemand idee hoe de draden aan te sluiten.
Is ook zhenua van mij met een set van motorkit
Grtz..
h

-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
snap niet goed waarom je niet direct een andere kabelboom erin dropt ook. Je zit nu eigenlijk te spelen met stukjes die gemaakt zijn voor een SKYTEAM model en niet voor uwe Zhenhua (staat duidelijk op de site van motorkit).
Lijkt me gewoon simpel: andere ontsteking, andere kabelboom, CDI en hopla problems solved. Maar dan werkt wss benzinemeter ook niet meer, iets waar we met onze Honda's nooit problemen mee hadden.
nu bon, wil je verder

Lijkt me gewoon simpel: andere ontsteking, andere kabelboom, CDI en hopla problems solved. Maar dan werkt wss benzinemeter ook niet meer, iets waar we met onze Honda's nooit problemen mee hadden.
nu bon, wil je verder

- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
ff Motorkit bellen hè, zij de poen vangen, wij voor hun tijd(=geld) besparen, lekker.
Gebruik ook de zoekfunctie hier, ongeveer 1 miljoen topics hierover,
ja dat kost je wat moeite indd.
Gr. Wim.
Gebruik ook de zoekfunctie hier, ongeveer 1 miljoen topics hierover,
ja dat kost je wat moeite indd.
Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
moja, die kit is voor SKYTEAM staat duidelijk op hun site. Persoon wil die op een Zhenhua steken.
Lijkt me evident aangezien ze met andere kleuren durven werken dat motorkit zal zeggen er staat bij skyteam wij weten het niet voor andere merken.
Enneuh motorkit is vooral in het Frans te doen. Ligt in het Franstalige deel van België en laat ons zeggen dat de 2taligheid die van een Vlaming verwacht wordt niet zo is van de Walen
-
jurgen.moyaert
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Zhenua 50cc injectie
Er staat wel degelijk ook voor zhenua
Kon zijn dat iemand toevallig ook al iemand ervaring meehad.
Principe zal het zelfde zijn in mijn ogenogen.
Gewoon andere kleuren.

Gewoon andere kleuren.

- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Daarom. Je koopt bij hun de set. Vraag om duidelijkheid.
Nu het nog een paar uurtjes kan
Gr. Wim.
Nu het nog een paar uurtjes kan
Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Zelfde set staat op site de bondt MET uitlegjurgen.moyaert schreef: ↑24 dec 2024 12:29 Er staat wel degelijk ook voor zhenua
Gewoon andere kleuren.
![]()