Afkeur wegens ander stuur
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Afkeur wegens ander stuur
Ik zit in een discussie over het stuur. Persoon wil zijn ss50 laten keuren met een ander stuurtje( spaakstuur) en er word door een persoon gezegd dat hij dan afgekeurd word. Ik ben van menig dat dat niet uitmaakt zolang het stuur degelijk is en je makkelijk bij de handvatten kun komen om de rem en dergelijke te kunnen bedienen. De persoon die zegt dat hij met een ‘ origineel’ stuur goedgekeurd is en met een ander stuur afgekeurd. Maar heeft nog niet vertelt waarom hij op het andere stuur is afgekeurd. Wat zeggen jullie. Met nieuw stuurtje laten keuren of het originele stuur erop ( moet hij wel andere kabels kopen).
-
Onlinehypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Re: Afkeur wegens ander stuur
geen risico nemen en de relatief kleine moeite nemen een ander stuur te monteren.
Life is too short for lousy coffee.
-
cor
- 4T-MSB addict
Zal wel. Maar dan ook nieuwe kabels moeten kopen die je later niet meer gebruikt. Vraag mij dus af wat de eisen zijn en waarom bij dat persoon de brommer is afkeurt vanwege ander stuur
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
cor schreef: ↑03 apr 2023 11:22
Ik zit in een discussie over het stuur.
Persoon wil zijn SS50 laten keuren met een ander stuurtje( spaakstuur).
Er word door een persoon gezegd dat hij dan afgekeurd word.
Ik ben van menig dat dat niet uitmaakt zolang het stuur degelijk is en je makkelijk bij de
handvatten kun komen om de rem en dergelijke te kunnen bedienen.
De persoon die zegt dat hij met een ‘ origineel’ stuur goedgekeurd is en met een ander stuur afgekeurd.
Maar heeft nog niet vertelt waarom hij op het andere stuur is afgekeurd.
Wat zeggen jullie.
Met nieuw stuurtje laten keuren of het originele stuur erop (moet hij wel andere kabels kopen).
Ik lees dat de brommer is al afgekeurd op het stuur.
Dus dan moet er nu al een ander stuur op. Simpel toch.
Of gewoon niet meer keuren en zeuren, dat is waarschijnlijk de bedoeling niet.
Er zijn wel bep.maten voor de breedte dacht ik. Iets van 68-72cm max.
Maar als je een `redelijk gewoon uitziend` stuur monteerd mag er weinig mis mee zijn hoor.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Gokje, dat stokstuur.
Vroeger was er maar een ding, brommer/stuur mocht niet breder zijn dan 75cm vanwege fietspaden, maar dat is volgens mij niet meer zo.
Vroeger was er maar een ding, brommer/stuur mocht niet breder zijn dan 75cm vanwege fietspaden, maar dat is volgens mij niet meer zo.
-
cor
- 4T-MSB addict
Wim. Er is iemand die beweert dat hij met een ander stuur word afgekeurd. Deze persoon heeft nog niet verteld wat er mis was met het stuur. De persoon die de ss50 wil laten keuren met het spaakstuur vraagt of hij met dit stuur word goedgekeurd. Dat is de discussie nu. Ik zeg dat het met dat nieuw stuurtje geen probleem is als deze voldoet aan de eisen.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Dus eerst goedgekeurd met ori stuur, en dan laten afkeuren met ander stuur.........ik vraag me dan af waarom weer laten keuren??????
Eat shit and die..........
-
cor
- 4T-MSB addict
Lezen is moeilijk lijkt het hier. Nog een keer dan. De persoon( we noemen hem persoon 1) die zegd dat hij bij hem is afgekeurd met een niet ori stuur adviseert de persoon(we noemen deze persoon2) die hem (ss50) met een spaakstuurtje wil laten keuren dat hij er een ori stuur op moet zetten. Dat ben ik niet met persoon 1 eens. Ik zeg dus tegen persoon2 dat deze hem gewoon kan laten keuren met zijn spaakstuurtje.
-
Onlinehypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
nogmaals, beetje buigen voor het kenteken en daarna maakt het geen ruk uit wat voor stuur je monteert.
Life is too short for lousy coffee.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Of men hier niet kan lezen, of dat de uitleg niet duidelijk genoeg is...... Laat ik het er maar op houden dat de narcose van vanmorgen me nog dwarszatcor schreef: ↑03 apr 2023 17:53 Lezen is moeilijk lijkt het hier. Nog een keer dan. De persoon( we noemen hem persoon 1) die zegd dat hij bij hem is afgekeurd met een niet ori stuur adviseert de persoon(we noemen deze persoon2) die hem (ss50) met een spaakstuurtje wil laten keuren dat hij er een ori stuur op moet zetten. Dat ben ik niet met persoon 1 eens. Ik zeg dus tegen persoon2 dat deze hem gewoon kan laten keuren met zijn spaakstuurtje.
Uitleg 2 was wel duidelijker voor me
Eat shit and die..........
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Het zijn jouw woorden.
Maar mijn antwoord stond er al.
Dus zolang het er voor een keurmeester normaal uitziet wordt ie goedgekeurd.
Dus met apehangers, kettingsturen etc etc natuurlijk niet.
Maar met een normaal spaakstuur wordt ie wel goedgekeurd.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
my 2p;
de raad van hypercub is het verstandigste, geen problemen opzoeken, gewoon effe ori stuurtje erop voor de keur. op wat te lange remkabels zullen ze niet vallen dus das het probleem niet, straks op het hoge stuur zit het weer netjes.
hoort ie gewoon goedgekeurd te worden met een ander stuur? daarop is het antwoord wat mij betreft gewoon een eenduidig ja. en zeker gezien een ss50 van voor 1997 is, het jaar waarin de keuringseisen strenger werden en brommers van dat bouwjaar en later aan het exacte typegoedkeur moesten gaan voldoen. voor brommers van voor dat bouwjaar geldt die eis niet. dusss...
de raad van hypercub is het verstandigste, geen problemen opzoeken, gewoon effe ori stuurtje erop voor de keur. op wat te lange remkabels zullen ze niet vallen dus das het probleem niet, straks op het hoge stuur zit het weer netjes.
hoort ie gewoon goedgekeurd te worden met een ander stuur? daarop is het antwoord wat mij betreft gewoon een eenduidig ja. en zeker gezien een ss50 van voor 1997 is, het jaar waarin de keuringseisen strenger werden en brommers van dat bouwjaar en later aan het exacte typegoedkeur moesten gaan voldoen. voor brommers van voor dat bouwjaar geldt die eis niet. dusss...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dit blijft een zaak van koffiedik kijken. Iemand beweert wat en is er niet duidelijk over, maar geeft vooral zijn versie weer. We KUNNEN hier niet zomaar zeggen wat een individuele keurmeester terecht of onterecht gaat beslissen. Maar we kunnen wel de zaak niet erop aan laten komen.
Wat ik zou doen:
Motocrossstuur erop en zo laten keuren. Die sturen zijn op geen enkele wijze af te keuren, hooguit moet er even een ander gas en zo op, maar er komt toch een niet-ori spaakstuur op waarbij ik niet weer of daar sleuven of gaten in gemaakt zijn. En anders een halfhoogstuur vanwege de kabellengte.
Waarom? Los van de praktische zaken zoals gaten en kabellengtes, wijst een spaakstuur naar achter en kan een keurmeester zijn twijfels hebben over zithouding, beheersbaarheid en gevaar voor extra letsel bij een ongeluk.
Als je deze keurmeester wil testen: Spaakstuur erop. Als je voor zeker wil: ander stuur erop bij de keuring. Zegt dat wat over het gelijk van de 'persoon' uit de oorspronkelijke post? Nee.
Wat ik zou doen:
Motocrossstuur erop en zo laten keuren. Die sturen zijn op geen enkele wijze af te keuren, hooguit moet er even een ander gas en zo op, maar er komt toch een niet-ori spaakstuur op waarbij ik niet weer of daar sleuven of gaten in gemaakt zijn. En anders een halfhoogstuur vanwege de kabellengte.
Waarom? Los van de praktische zaken zoals gaten en kabellengtes, wijst een spaakstuur naar achter en kan een keurmeester zijn twijfels hebben over zithouding, beheersbaarheid en gevaar voor extra letsel bij een ongeluk.
Als je deze keurmeester wil testen: Spaakstuur erop. Als je voor zeker wil: ander stuur erop bij de keuring. Zegt dat wat over het gelijk van de 'persoon' uit de oorspronkelijke post? Nee.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
amen.NIX schreef: ↑04 apr 2023 10:04 Dit blijft een zaak van koffiedik kijken. Iemand beweert wat en is er niet duidelijk over, maar geeft vooral zijn versie weer. We KUNNEN hier niet zomaar zeggen wat een individuele keurmeester terecht of onterecht gaat beslissen. Maar we kunnen wel de zaak niet erop aan laten komen.
Wat ik zou doen:
Desnoods leen je iemand anders stuur en kabels even.