Marktplaats adv

Hier kun je praten over je honda.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Re: Marktplaats adv

Bericht door Dennoz »

Beetje handelen is prima toch ..maakt verder geen ruk uit hoe lang hij dat al doet maar een brommer ophalen en er gelijk 1300 opgooien verziekt de markt gewoon een beetje. Er zal mischien altijd wel een gek rondlopen die het er voor geeft . Maar het bijkomende effect is dan ook dat de onderdelen onbetaalbaar worden, zag laatst nog iemand die zo’n zwarte draaiknop voor een accukapje voor 60 dacht te verkopen…..
Gelukkig heb ik zelf nog een zwarte draaiknop met een complete brommer er om heen in de schuur.
Hop hop gas dr op
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

handelen is prima, als je er ook wat voor doet waar klanten wat aan hebben. zoals het van ver halen waar een overschot is en hier brengen waar er een schaarste is, en dan mag je er ook wat voor rekenen voor de moeite. maar niet als een haantje de voorste alles voor de neus van geintresseerden wegkapen en dan de hoofdprijs vragen. en al helemaal niet het hele land kaalschrapen tot ze nergens meer te vinden zijn en dan lekker monopolie gaan zitten spelen met je zooi en de marktprijzen gaan zitten bepalen, dat is gewoon krimineel. das ook precies wat er met de huizenmarkt gebeurt is, gewoon stelletje vastgoedspeculanten die woningen zelfs expres leeg laten staan om de woningnood nog groter te maken om zo de prijzen nog hoger te laten worden. ik heb er geen goed woord voor over. mercurius is niet voor niets de god van de dieven én de handelaren, is gewoon dezelfde mentaliteit, dat hadden die oude romeinen goed ingezien destijds al.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Amen!
Hop hop gas dr op
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 31 dec 2021 14:45 handelen is prima, als je er ook wat voor doet waar klanten wat aan hebben. zoals het van ver halen waar een overschot is en hier brengen waar er een schaarste is, en dan mag je er ook wat voor rekenen voor de moeite. maar niet als een haantje de voorste alles voor de neus van geintresseerden wegkapen en dan de hoofdprijs vragen. en al helemaal niet het hele land kaalschrapen tot ze nergens meer te vinden zijn en dan lekker monopolie gaan zitten spelen met je zooi en de marktprijzen gaan zitten bepalen, dat is gewoon krimineel. das ook precies wat er met de huizenmarkt gebeurt is, gewoon stelletje vastgoedspeculanten die woningen zelfs expres leeg laten staan om de woningnood nog groter te maken om zo de prijzen nog hoger te laten worden. ik heb er geen goed woord voor over. mercurius is niet voor niets de god van de dieven én de handelaren, is gewoon dezelfde mentaliteit, dat hadden die oude romeinen goed ingezien destijds al.
Dat is 1 van de redenen waarom een OT Kitaco zo extreem geworden is in prijs. Vroeger werden die verkocht voor nieuwprijs NT (rond de 300euro dus). Maar dan zijn er begonnen die OT’s op te kopen (particulieren). En jah, dan zijn die vlot 450 gegaan en jah nu zit je op soms +600euro voor een uitlaat die soms een oorlog heeft meegemaakt.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

naja goed, die handelsmentaliteit gaat natuurlijk net zo goed op voor particulieren, heus niet heiliger als de paus, maar dat zijn maar druppeltjes op de gloeiende plaat, dus dat brengt an sich niet zoveel in. en ja je ziet het overal, kapitalisme en neoliberalisme is de norm en denktrend tegenwoordig, je zou daardoor haast vergeten hoezeer het gewoon niet deugt. is toch niks mis mee? denken denken ze dan, snappen gewoon helemaal niet meer waar het om gaat. en dit is dan de wereld waar we nu in zitten, helaas, daar verander je zogauw ook niet veel meer an. en dit is nu dus de wereld waarin we leven, hoe beklagenswaardig ook, maar opdat we dus nog wel effe beseffen waar het om gaat dus. vandaar dat ik er nog eventjes over lamenteer hier op mn ouwe dag. ik weet best dat ik nog geen deuk in een pakkie boter sla hiermee

hopelijk is dit inzicht wel van nut voor would-be viertaktliefhebbers, die qua budget voor hun liefde maar beter niet voor honda gaan, maar voor een van de wat betere bami clones kiezen, en dat typische hondahandelarenvolk gewoon compleet links laten liggen en boycotten, want daar is de lol dr eigenlijk best wel vanaf. en er zijn zat hele leuke bami clones hoor, dus de liefde hoeft niet dood te zijn. en wat je ook hebt, je ben altijd welkom hier op het forum met je viertakt. ;) (zolang er maar nergens sprake is van een V-snaar, want dat rijmt op scooter, en die horen er niet bij)
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

lil schreef: 02 jan 2022 03:01 naja goed, die handelsmentaliteit gaat natuurlijk net zo goed op voor particulieren, heus niet heiliger als de paus, maar dat zijn maar druppeltjes op de gloeiende plaat, dus dat brengt an sich niet zoveel in. en ja je ziet het overal, kapitalisme en neoliberalisme is de norm en denktrend tegenwoordig, je zou daardoor haast vergeten hoezeer het gewoon niet deugt. is toch niks mis mee? denken denken ze dan, snappen gewoon helemaal niet meer waar het om gaat. en dit is dan de wereld waar we nu in zitten, helaas, daar verander je zogauw ook niet veel meer an. en dit is nu dus de wereld waarin we leven, hoe beklagenswaardig ook, maar opdat we dus nog wel effe beseffen waar het om gaat dus. vandaar dat ik er nog eventjes over lamenteer hier op mn ouwe dag. ik weet best dat ik nog geen deuk in een pakkie boter sla hiermee

hopelijk is dit inzicht wel van nut voor would-be viertaktliefhebbers, die qua budget voor hun liefde maar beter niet voor honda gaan, maar voor een van de wat betere bami clones kiezen, en dat typische hondahandelarenvolk gewoon compleet links laten liggen en boycotten, want daar is de lol dr eigenlijk best wel vanaf. en er zijn zat hele leuke bami clones hoor, dus de liefde hoeft niet dood te zijn. en wat je ook hebt, je ben altijd welkom hier op het forum met je viertakt. ;) (zolang er maar nergens sprake is van een V-snaar, want dat rijmt op scooter, en die horen er niet bij)
Helaas gaan de bamiclones qua prijs dezelfde ruchting in...... kijk maar eens naar de SMC...
Die van onze zoon is zo goed als klaar, kwam er laatst iemand wat kleine onderdelen hallen waar ik vanaf wou, bied ie 1000 voor de SMC... ja zou een mooie winst hebben opgeleverd, maar dan konden we weer iets nieuws moeten zien te vinden.
Ik ben er wel uit, ik ben geen brommerhandelaar of onderdelen daarvan. Daar heb ik een andere handel vior gevonden. Ik hoop dat ik iedere keer als iemand een onderdeel zoekt, en ik heb het, dat ik kan ruilen met iets wat ik nog zoek.
Eat shit and die..........
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nou voor die prijs moet je hem zo onderhand nieuw kunnen kopen, of ben ik nou gek?...
cor
4T-MSB addict
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey

Bericht door cor »

Prijzen zijn soms te zot voor woorden. Neem nou de 2 zijkapjes van de cb50 , honderd euro per stuk en dan is het nog een replica ook, nieuw origineel word er al 169 voor gevraagd.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

cor schreef: 02 jan 2022 16:04 Prijzen zijn soms te zot voor woorden. Neem nou de 2 zijkapjes van de cb50 , honderd euro per stuk en dan is het nog een replica ook, nieuw origineel word er al 169 voor gevraagd.
Die van cd50 gaan niet echt minder :idea: gelukkig wou de verkoper van het cd50 project die nog opsturen
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

cor schreef: 02 jan 2022 16:04 Prijzen zijn soms te zot voor woorden. Neem nou de 2 zijkapjes van de cb50 , honderd euro per stuk en dan is het nog een replica ook, nieuw origineel word er al 169 voor gevraagd.
Tja, dingen worden duur als ze niet meer door de fabrikant worden geleverd.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

gaat het de moeite lonen om dat soort dingen te gaan produceren. tis maar plastic, hoe moeilijk kan het zijn?
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Moet er wel een grote afzetmarkt voor zijn (paar duizend), anders worden het als nog dure kapjes...
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

fs1tom schreef: 04 jan 2022 09:04 Moet er wel een grote afzetmarkt voor zijn (paar duizend), anders worden het als nog dure kapjes...
Dat dus, (spuitgiet) mallen maken is heel duur en een spuitgiet machine zelf ook. Dat is niet voor amateurs.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

hmmk...

3D printen dan? kapjes zijn niet zo groot.
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 04 jan 2022 11:40 hmmk...

3D printen dan? kapjes zijn niet zo groot.
Die heb ik al wel gezien, zijn ook niet goedkoop. Een stevige 3d printer is daarmee wel even bezig. En je bent nog wel even bezig met de afwerking.
Plaats reactie