Mijn C zit weer zo goed als in elkaar, na compleet gespoten te zijn. Alle verlichting doet het, behalve het dashboardlampje. Het is een 6V accu met zuur, originele kabelboom met extra massapuntje bij het achterlicht. Zodra ik het geheel op de batterij zet, werken de knipperlichten, neutraallampje en het remlicht. Als ik de C start werkt het achterlicht en de koplamp maar valt me wel op dat alle vier de knipperlichten een klein beetje gloeien. Vandaar dat ik verwacht dat het iets met de massa is. Heeft een van jullie misschien een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Alvast bedankt voor de hulp, groeten,
Mark
Vermoedelijk massaprobleem C50
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Re: Vermoedelijk massaprobleem C50
Kan niet zien of je alles helemaal goed hebt aangesloten, anders moet je de hele zaak weer "effe" nalopen, of anders iets met dat onderdeel met die plaatjes die ervoor zorgt dat de accu wél bijlaadt maar bij stilstaan niet leegloopt. nummer 5 op dit plaatje
https://4taktwinkel.nl/partlist-honda-c ... om-en-accu
https://4taktwinkel.nl/partlist-honda-c ... om-en-accu
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Heb je ook al geprobeerd een extra/tijdelijk massa draadje er bij/tussen te zetten met een ander uiteinde aan het draad om te kijken of je dan wel goede aarde hebt.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Is de massa aansluiting van het blok naar het frame in orde? Het lijkt erop dat koplamp en achterlicht via de knipperlichten aan de massa liggen...
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
supermark
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zat vanochtend alles door te lezen, kerst was even druk zoals bij velen waarschijnlijk, en ben meteen aan de slag gegaan. Gezorgd dat het stuur goed massa kon maken (thanks Dennis!). Ook heb ik de verf bij de ophangpunten van het blok weggehaald en het contactslot nog eens nagelopen. En inmiddels werkt ook mijn dashboardlampje! Heel erg bedankt voor al jullie tips!