Remklauw achter

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Remklauw achter

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 16 jun 2021 10:55
Volgens mij zijn deze exact spiegelverkeerd met de klauw van de topicstarter.
(Linkse klauwen ipv rechts.)
Klopt. Ie moet de blokjes voor de nissin klauw. Zoals takegawa die heeft maar ook sommige Honda of Kymco modellen standaard
https://www.motorkit.com/nl/rem-delen-v ... -dink.html
Dit model
daanmetselaar
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50

Bericht door daanmetselaar »

itac4030 schreef: 18 jun 2021 00:03 Vandaag reactie gehad van daxantwerp. 96 euro voor een nieuwe remklauw met blokjes. Had verschillende scooterzaken af gegaan en ze wilde mij er niet mee helpen omdat dit Chinees was😡 nu hoop ik dat het alleen de remklauw is en niet het pompke want daar zou het ook kunnen aan liggen. Word vervolgt
Als die het niet doet is het vaak het pompje, een klauw werkt zo simpel dat die eigenlijk niet de oorzaak is als die niet wilt remmen. Soms gaat ontluchten heel lastig en kan je beten gewoon ontluchting nippel op de klauw open zetten en de zwaartekracht zn werk laten doen.

En als dat niet werkt deze manier aanhouden :arrow: Rem indrukken, ontluchting open en gelijk weer dicht, dan pas rem los, en zo keer op keer. Deze manier werkt altijd voor mij, als die niet werkt is je pompje stuk of staat het voetpedaal té strak gesteld waardoor de vloeistof in het reservoir nooit de kans krijgt om door te stromen door je leiding naar je klauw.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Het kan ook nog de remleiding zijn. Die kunnen inwendig zwellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie